Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford ka 97rok - Nie włącza wentylatora chłodnicy

09 Maj 2014 23:31 5859 8
  • Poziom 19  
    Być może ktoś przerabiał taką usterkę ? Po zdjęciu wtyczki z czujnika temp. went .rusza wszystko ok. Po wymianie na inne czujniki nawet na nowy oryginał płyn zagotuje went. nie rusza i oczywiście kontrolka nie mruga? Po podłączeniu potencjometru w miejsce czujnika przy pewnej rezystencji went. rusza. Pytanie zasadnicze czy na jednym z pinów czujnika ma być "bite" 5V ? Jest 4,70 i nie jest stale tylko waha się 4,60 do 4,80. Czy nie jest to powodem ,że czujniki są dobre tylko napięcie za niskie ? Dodam płyn jest rury gorące góra/dół
  • Moderator Samochody
    gawlo235 napisał:
    czy na jednym z pinów czujnika ma być "bite" 5V ?

    Nie. Na jednym ma być "bite" 0V, na drugim im wyższa temperatura tym niższe napięcie.
    Przekaźnik wentylatora załącza ECU. Problem podłączyć jakiś tester i sprawdzić czy poprawnie widzi temperaturę?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A wentylatory załączają się w trybie awaryjnym. Zarówno po zdjęciu wtyczki, jak i po "zabawie potencjometrem.
  • Poziom 19  
    Przy odłączonej wtyczce na jednym pinie jest 0 V na drugim tak jak wyżej napisałem. Na wpiętej w czujnik na jednym jak i na drugim pinie jednakowa wartość 0,9V . Tak tryb awaryjny działa i 3,3k ohm startuje went. tylko do takiej wartości ugotowany czujnik nie schodzi . Sprawdzę pod komputerem jaki odczyt daje. Nie będzie to wina czujników to już wiem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    gawlo235 napisał:
    na jednym jak i na drugim pinie jednakowa wartość 0,9V
    No to masz usterkę!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Witam mam podobny problem z Ford Puma 1.7 97r, lecz nie mam żadnego napięcia na wtyczkach . Po zmostkowaniu wtyczki od czujnika temperatury wentylator nadal się nie włącza także na wtyczce od niego nie ma napięcia. Wentylator działa podpięty na "krótko". Bezpieczniki i przekazniki są ok. Nowy termostat, układ odpowietrzony ale płyn gotuje i wiatrak stoi. Może ktoś mi coś podpowie bo juz nie mam pomysłu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Po zdjęciu wtyczki z czujnika temp. went. mają ruszyć jak jest ok. W tym "moim" Ka nieszczelny był dolny wąż, po wzroście ciśnienia spadał stan płynu i czujnik nie włączał. I tak zastąpiłem go termistorem 100k i went. włączały się przy 85c. a nie 108. Auto prawdopodobnie do mnie nie wróci bo Pani zmieniła ka na civic wiec temat zamykam.