Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf V 1.9 tdi - Spaliny warsztat, check i migająca kontrolka świec.

kwok 10 Maj 2014 00:13 6978 11
  • #1 10 Maj 2014 00:13
    kwok
    Poziom 39  

    Auto kolegi i dlatego mam trochę mało informacji. Silnik PD chyba BXE.
    Pojawił się komunikat "Spaliny warsztat" i świeci ciągle check. Chwilę po odpaleniu zaczyna migać kontrolka świec i auto jest mułowate ale nie ogranicza obrotów. Jeśli przytrzymać obroty około minuty powyżej 3tys to kontrolka świec gaśnie i wraca moc. Jeśli zmniejszyć obroty poniżej 2tys zaczyna migać sprężynka i brak mocy. Powyższe przypadłości pojawiły się jednocześnie.
    Kolega był gdzieś na warsztacie i tam się poddali. Diagnoskop powiedział coś o błędach EGR ale nic dokładnie nie wiem - być może jutro poznam nr-y błędów. W warsztacie czyścili egr i podobno podstawiali przepływomierz. Dzisiaj wyjąłem egr i faktycznie jest czysty i nie zacina się. Podałem prąd z zasilacza regulowanego i działa płynnie. Zawór z gruszką podciśnieniową też sprawny, elektrozawór nią sterujący również.
    Grzebiąc w aucie zauważyłem sondę lambda. Czy jej awaria może powodować taką usterkę? Jakiego napięcia się spodziewać z lambdy w dieslu? Czy przyczyną może być klapa gasząca/przepustnica?

    0 11
  • #2 10 Maj 2014 00:49
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Szanowny kolego! Jak Cię znam, to wiem, że przedszkolakiem nie jesteś w dziedzinie tej..! W związku z powyższym, sugeruję: zacznij od podłączenia pod diagnoskop (VCDS-a) i zobacz, co on do Ciebie "mówi"! Po co zgadywać, skoro akurat ten model ma niewiarygodnie wysoki "poziom trafności" w usterkę. Pali się lampka żółta na desce, to podłącz i będziesz wiedział, gdzie rączki włożyć... Doskonale wiesz, że określenie "prawdopodobnie wyświetlił się błąd...: = kosz na naszym forum! Wykasuj błędy, sprowokuj do powstania nowych i odpytaj sterownik ponownie. Jak już wszystko to co napisałem wykonasz, opisz to tutaj i będzie łatwiej podpowiedzieć...trafnie oczywiście ;)

    0
  • #3 11 Maj 2014 19:33
    kwok
    Poziom 39  

    Oczywiście masz rację i doskonale wiem że bez konkretnej diagnozy można szukać jak igły w stogu ale sprawa była pilna, bo auto wczoraj wieczorem miało być sprzedane, a ja miałem nadzieję że ktoś się spotkał z taką usterką i po objawach coś podpowie. Teraz będzie już spokojnie i właściwym torem bo sprzedaż odwołana do czasu naprawy. Kolega stwierdził że na zbyciu auta zbytnio mu nie zależy i na spokojnie naprawi.

    0
  • #4 12 Maj 2014 16:41
    kwok
    Poziom 39  

    Dzisiaj kolega pojechał pod komputer i przywiózł nry błędów które nie dają się skasować:
    P1116
    P1698
    P0403
    Po skasowaniu zgasł check ale nadal się zapala kontrolka świec i moc znika. Jutro ma być deptanie w pedał i ponowna diagnoza żeby zobaczyć co nowego się pojawi.
    Z pierwszym błędem myślę że wszystko jasne - jutro sprawdzę sondę i kabelki.
    Drugi - nie mam pojęcia o co chodzi.
    Trzeci - tu wiem że silniczek w egr działa, czujnika chyba nie da się sprawdzić bez komputera więc to temat na jutro. Na tej: http://engine-codes.com/p0403_volkswagen.html stronie coś piszą o czujniku temp egr - gdzie on siedzi? W egr jest czujnik ale to chyba położenia bo ma wciskany cypelek, chyba że jest zintegrowany i są dwa w jednym.
    Prośba o poradę gdzie szukać, bo jest jasne dla kolegi że co trzeba wymienić to trzeba ale z kasą nie bardzo i chodzi o to żeby nie wymieniać dobrych części, tym bardziej że auto na sprzedaż więc tu inwestycja obniży wartość samochodu.

    1
  • #5 12 Maj 2014 18:00
    SQ5EKY
    Poziom 12  

    ja bym zaczął od sprawdzenia switcha hamulca. Objawy delikatnie sugeruja mi, że to może być błąd spowodowany uszkodzeniem czujnika hamulca( światła stop). Same kody błedów nic niestety mi nie mówią. :(

    0
  • #6 12 Maj 2014 22:25
    kwok
    Poziom 39  

    Z opisu ze strony podanej wyżej:
    P1116 - Grzałka sondy przerwa
    P1698 - Sprawdź kody błędów w kolumnie kierowniczej - to trzeba zrobić
    P0403 - To się tyczy obwodu EGR (zwarcie lub przerwa w obw sterującym, słaby kontakt; czujnik temp EGR i instalacja.

    Dodano po 3 [godziny] 39 [minuty]:

    Mają, mają, nawet abonament płacą tylko nie wiedzą co z nim zrobić, znaczy z testerem. Kolega niestety spisał tylko numery i tak wrócił z "testu", chociaż powiedziałem mu żeby zrobili wszystkie możliwe testy odnośnie układu egr celem sprawdzenia sprawności gratów i d....a. Gdyby zostawił im auto pewnie skończyłoby się na "poddajemy się" jak w pierwszym warsztacie albo wymienili sondę, egr, przepustnicę, przepływomierz i ze 3 czujniki, na koniec wsadzili bezpiecznik i oddali by auto ze słowami: błąd P1116 zlikwidowaliśmy ale niestety to mocy nie dodało. Należy się 1800. Niestety takich mamy mechaników w okolicznych warsztatach, co samochodom i portfelom nie służy niestety. Odnośnie mojej osoby w tej sytuacji to warsztatu nie mam, pracuje w sporo innej branży (też silniki i mechanika tylko sporo inna) a jakieś pojęcie o samochodach osobowych zostało mi z dawnej już przeszłości, a kolega nie mając za wiele pieniędzy poprosił mnie żebym się zajął bo wie że nie zepsuję mu bardziej auta ani nie naciągnę na nie potrzebne koszty nawet jeśli nie uda mi się naprawić.
    Jeśli ktoś chce pomóc to proszę jednak jeśli ktoś pisze tylko po to żeby nabić posty to byłbym wdzięczny za nie śmiecenie w temacie, który jeśli nikomu nie przyniesie pomocy zostanie skasowany.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Widzę że ktoś skasował wypowiedź - jestem wdzięczny.

    0
  • #7 13 Maj 2014 23:41
    kwok
    Poziom 39  

    Dziś w wolnych chwilach został zlikwidowany P1116 - brak bezpiecznika, Jutro może się uda podstawić EGR to mam nadzieję że zniknie P0403 bo instalacja ok. Kolumna kierownicy (P1698) - to jest najdziwniejsze, bo kierownica bez guziczków i vag nie ma ochoty się łączyć z tym modułem, jakieś pomysły?

    1
  • #8 14 Maj 2014 00:20
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    kwok napisał:
    (P1698) - to jest najdziwniejsze, bo kierownica bez guziczków i vag nie ma ochoty się łączyć z tym modułem, jakieś pomysły?

    Z kierownicą Ci się nie połączy, ale błąd dotyczy tempomatu... Masz na manetce? To albo ją "rozbierz" i wyczyść, albo załóż nową i powinno być ok. Auto oczywiście oryginał, nie jakaś rzeźba?

    0
  • #9 28 Maj 2014 22:37
    kwok
    Poziom 39  

    Auto oryginał. Udało się naprawić EGR. Okazało się że auto było po niewielkiej kolizji i była przyciśnięta instalacja tzn po wyklepaniu już nie. Auto jeździło kilka lat aż czas zrobił swoje i korozja zjadła trochę przekroju miedzi. Dziwne jest tylko to że po włączeniu zapłonu EGR się ładnie testował a dopiero po odpaleniu robił się cyrk.
    Co do tempomatu to wygląda to tak; jak jest błąd w silniku to nie ma możliwości włączenia tempomatu i jest błąd modułu kierownicy. Po doprowadzeniu silnika do ładu i wykasowaniu błędów wszystko ładnie działało z przerwami na odpoczynek dla tempomatu - czasami nie można było go włączyć ale nic poza tym. Dwa dni później auto zostało sprzedane więc już nic w temacie nie dodam.
    Jak widać błąd: NIEPRAWIDŁOWA PRACA EGR nie zawsze tyczy blokującego się zaworu.
    Dzięki za chęci i życzę prostych przypadków w pracy.

    0
  • #10 28 Maj 2014 22:57
    tzok
    Moderator Samochody

    kwok napisał:
    Co do tempomatu to wygląda to tak; jak jest błąd w silniku to nie ma możliwości włączenia tempomatu i jest błąd modułu kierownicy. Po doprowadzeniu silnika do ładu i wykasowaniu błędów wszystko ładnie działało z przerwami na odpoczynek dla tempomatu - czasami nie można było go włączyć ale nic poza tym.
    Niestety dość częsta usterka manetki, da się to naprawić, nie trzeba wymieniać ale jest sporo zabawy.

    0
  • #12 29 Maj 2014 20:04
    robokop
    Moderator Samochody

    To normalne. Syf razem z silikonową bazą spływa pomiędzy styki. A potem wiadomo - Szczególnie go "lubią" manetki pod kierownicą i przełączniki na konsoli drzwiowej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kwok napisał:

    Jak widać błąd: NIEPRAWIDŁOWA PRACA EGR nie zawsze tyczy blokującego się zaworu.

    To też częste. Szczególnie w układach z EGR bez czujnika położenia grzyba.

    0