Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel vectra B 1.8 16V - Ciężko odpala na zimnym silniku.

prezes94 10 May 2014 13:29 12285 6
  • #1
    prezes94
    Level 19  
    Witam wszystkich!Mam problem z moja vectra.Auto posiada instalacje gazowa zwykla.Gdy rano chce odpalic auto zaczyna łapac i odrazu gasnie,nie pomaga dodawanie gazu,lapie i odrazu gasnie,po ktoryms razie dopiero zaczyna wchodzic na obroty ale z poczatku strasznie przerywa,po chwili trzymania na gazie zaczyna normalnie chodzic.Auto kupiłem 3miesiace temu,od poczatku mam ten problem.Poprzedni wlasciciel nic mi o tym nie mowil,jedynie powiedzial,ze wymienial pompke paliwową,swiece,cewke i przewody.Jednak po co to robil nie powiedzial.Swiece,przewody jak i cewka rzeczywiscie sa nowe.Swiece i przewody firmy bosh.Dodam,ze auto zwlaszcza na gazie nie ma zwyczajnie mocy,na benzynie jest troche lepiej,ale jak na ten silnik nie ma rewelacji,jezdzilem wczesniej taka sama vectra i szla duzo lepiej.Znajomy mechanik załamuje rece i mowi,ze nie ma pojecia co jest nie tak.Dlatego moze tutaj moglby mi ktos pomoc?Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam.
  • #2
    Orochimaru
    Level 31  
    Instalacja gazowa zwykła? tzn? II generacja?
    Na początek podczas pracy silnika na gazie zakręć zawór na butli. Poczekaj aż silnik zgaśnie. Odpal na chwilę na benzynie i rano sprawdź, czy zapala lepiej.
  • #3
    prezes94
    Level 19  
    Ktora generacja to nie wiem,wiem ze czasem potrafi "strzelic",ale to ponoc normalne.Okej zrobie jak mowisz i napisze jaki rezultat.
  • #4
    prezes94
    Level 19  
    Orochimaru,zrobilem tak jak mowiles lecz nie przynioslo to rezultatu.Rano znowu byl problem z odpaleniem.
  • #5
    Orochimaru
    Level 31  
    W takim razie kolejny podejrzany to dwupinowy czujnik temp. wkręcony w obudowę termostatu.
    Jeśli mechanik ma diagnoskop, dobrze by było gdyby sprawdził nim jaką temperaturę widzi sterownik (rano, bo problem jest na zimno). Możesz też wymienić czujnik w ciemno, albo - testowo - podłączyć zamiast niego opornik ok. 2-2,5k ohma.
    A co do gazu to jak go włączasz/wyłączasz? Masz guziczek, czy przełącznik?
  • #6
    prezes94
    Level 19  
    Hmm wiec musze podjechac do kogos ogarnietego zeby zajrzal do termostatu tak jak mowisz.Gaz przy odpalaniu zalacza mi sie powyzej 2.5tys obrotow.Do przelaczania benzyna/gaz mam pojedynczy guzik.
  • #7
    prezes94
    Level 19  
    Niestety wymiana czujnika temp.nie pomogla.Wymieniono rowniez przeplywomierz,bez rezultatu.Dodatkowo auta na lpg trzyma obroty w granicach 1500,wymieniony silniczek krokowy i bez rezultatu.Na benzynie natomiast obroty strasznie faluja i po dodaniu gazu zapala sie check.