Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[BMW E61] - Nie mozna zaprogramowac kluczyka

gomes 10 Maj 2014 19:03 10008 6
  • #1 10 Maj 2014 19:03
    gomes
    Poziom 15  

    Witam. 2 tygodnie temu zakupiłem E61 z którą dostałem 2 kluczyki- jeden w pełni działający oraz drugi z padniętą bateria. Po lektorze z rożnymi forami zamówiłem aku, rozciąłem pilot oraz zrobiłem podmiankę na nowy akumulatorek. Poprawiłem styki uC coby uniknąć zimnych lutów które mogły się pojawić przy rzucaniu kluczykiem. Nie mam skanera częstotliwości ale zakładam, ze kluczyk działa ponieważ po wciśnięciu któregokolwiek guzika napięcie na baterii spada o ~0.2 V wiec coś powinien nadawać. Naprawionym kluczykiem jestem w stanie odpalić auto wiec jeżeli rozpoznaje go immobilizer to obstawiam, ze dostałem go od dobrego auta.
    Przechodząc do meritum od 3 dni walczę z zakodowaniem naprawionego pilota. Postepuję zgodnie z intrukcjami z forum: po wejsciu do auta zamykam wszystkie drzwi oraz okna, wkładam do stacyjki dzialający kluczyk przekręcam go raz, wyciągam przed zgaszeniem kontrolki poduszki (mniej niz 5 sek) po czym trzymam przycisk owierania oraz naciskam szybko 3-5 razy przycisk z logo bmw. I tutaj pojawia się problem - podobno powinien centralny zamknac sie oraz otworzyc a u mnie nie dzieje sie nic. Teraz powiniem kodowac naprawiony kluczyk tez powtarzając procedurę z przyciskiem otwierania oraz 3 razy logo bmw lecz po wykonianiu tego nie dzieje się nic i kluczyk dalej nie działa. Nie ważne czy procedurę zaczynam od działającego czy tez naprawionego kluczyka - po 3 krotnym naciśnięciu logo bmw nie ma żadnej reakcji (zamknięcia oraz otwarcia zamka).
    Ogladalem na YT filmik na którym jeden z demonstracyjnych trzymając wciśnięty przycisk otwierania drzwi wkładał go do stacyjki, przekręcał 1 oraz nie puszczając go wyciągał ze stacyjki oraz 3 razy naciskał na przycisk z logo - to u mnie tez nie działa.


    Dodatkowo dzisiaj rozkręciłem spojler oraz wyciągnełem moduł diversity - tylko styki wtyczki mialy lekki nalot. Przeczyściłem te styki oraz zmontowałem wszystko z powrotem. Niestety dalej nie moge zakodowac drugiego pilota.
    Po podlaczeniu inpy pokazal blad KBM A43E oraz A458. Czy ten modul ma cos wspolnego z centralnym zamkiem oraz co moga oznaczac te błędy?
    Przez szparę widać, ze ktoś wcześniej naprawiał już wiązkę od klapy (widać opaski termokurczliwe). Na tej największej wtyczce na 1 pinie bylo 12V, na drugim 5V a na ostatnim masa, jeden pilot otwiera/zamyka zamek wiec kabel TX musi być sprawny jedynie problem może być z przewodem RX ale nie wiem jakim protokołem diversity komunikuje się z kompem auta.
    Ostatnia sprawa to nie udało mi się uzyskać połączenia z INPy do modułu anteny(e60/Komunikacja/Odbiornik antenowy). To jakis inny modul czy jednak szukać problemu w kablach transmisyjnych?

    0 6
  • #2 10 Maj 2014 21:56
    jokerro
    Poziom 33  

    To co wyczytales na forach tj zgaduj zgadula gdzie jest złota kula,ten samochod to nie bajka,a wkladajac rece gdzie nietrzeba to porywasz sie z motyka na ksiezyc i za niedlugo to ty nieodjedziesz tym autem ani na metr.i lepiej zostaw to i niegrzebaj.
    Odnosnie kluczyka trzeba sprawdzic czy nadaje i niema czegos takiego ze mi sie wydaje itp.Skoro masz inpe to dlaczego niesprawdzisz w parametrach czy odpowieni modul reaguje na kluczyk.
    Niewiem z jakiego auta sie przesiadles na ta bmke ale chyba niewiedziales co to znaczy miec bmw jeszcze tej klasy.

    0
  • #3 11 Maj 2014 09:10
    gomes
    Poziom 15  

    Kolego. Zdaje sobie doskonale sprawe, ze auto jest naszpikowane elektronika i takie wlasnie chcialem. Po tak doswiadczonym uzytkowniku spodziewalem sie jakies konkretnej pomocy np. schemat z napieciami jakie powinny byc we wtyczce diversity, info o protokole czy nakierowanie w inpie lub DISie jak to sprawdzic. Co do kluczyka to pisalem, ze nie tylko pilot z wymienionym aku nie da sie ponownie zakodowac a rowniez ten w pelni dzialajacy i tu doszukuje sie jakiegos problemu w komunikacji diversity z kompem. Co do INPy to jak pisalem nie moge nawiazac polaczenia z "Odbiornikiem antenowym" - nie jestem pewien czy to wlasnie diversity czy moze jakies modul np. tv ktorego u siebie nie posiadam i dlatego brak polaczenia.

    ps. Wczesniej tez mialem starsze BMW i tam przy walce z centralnym okazalo sie, ze rozlaczyla sie masa na kostce mostkujacej ale centralny byl calkowicie martwy a tu jednak jeden pilot dziala.

    0
  • #4 11 Maj 2014 10:33
    jokerro
    Poziom 33  

    gomes napisał:
    schemat z napieciami jakie powinny byc we wtyczce diversity


    Zapomnij,raczej temat nieosiagalny co chodzi o takie info

    gomes napisał:
    info o protokole czy nakierowanie w inpie lub DISie jak to sprawdzic


    tłumacz np.w google masz i tak kazdy sie posluguje tymi softami,chyba ze ktos zna biegle niemiecki

    gomes napisał:
    Co do INPy to jak pisalem nie moge nawiazac polaczenia z "Odbiornikiem antenowym


    Nic nowego,ostatnio e60 i e91 tez nieuzyskałem polaczenia

    1
  • #5 11 Maj 2014 11:04
    gomes
    Poziom 15  

    jokerro napisał:
    Skoro masz inpe to dlaczego niesprawdzisz w parametrach czy odpowieni modul reaguje na kluczyk.

    Moze kolego mnie naprowadzisz np. w inpie w jakim module moge sprawdzic reakcje kluczyka ?
    Dysponujesz moze jakims rozszerzonym spisem kodow bledow bo te ktore ja znalazlem zazwyczaj maja same numery i brak tam info o bledach KBM A43E oraz A458 ?
    Co do KBM to znalazlem takie info

    Body Base Module KBM
    The body base module is connected to the K-CAN (body CAN).
    Scope of function
    The following functions are controlled by the KBM:
    Power windows of the rear doors
    Central-locking of the rear doors and fuel filler door
    Boot lid unlocking
    Wiper and washer system
    Interior lighting with entry lighting at the rear doors
    Load deactivation

    Mam interfejs za 50 zl wiec pewnie nie bedzie lini K i o canie moge narazie zapomniec.

    0
  • #6 11 Maj 2014 13:50
    jokerro
    Poziom 33  

    To podjedz do kogos niech ci to ogarnie bo sprzetem za 50zł narobisz szkody jeszcze.
    Opisy bledow znajdziesz w sieci przeciez.

    0
  • #7 29 Mar 2017 21:06
    hakero
    Poziom 10  

    kkl czy to bedzie vag czy bmw opel fiat ffszystko pujdzie bmw kazde do 2007r styki czasami trzeba 7i8 polaczyc niewiem dlaczego ale najczesciej kluczyki przy silnku 4,4 n62 gubia synchronizacje i nie mozna odpalic a centralny dziala normalnie .A koledzy mogli by nie byc tacy niepomocni prubowalem to rozgrysc inpa dis i ista ja rozwiazania nie znalazlem poprostu wziolem drugi kluczyk

    0