Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schematy do przetwornic samochodowych typu XENON

13 Kwi 2005 17:18 28044 22
  • Poziom 1  
    Witam ! Poszykuje schematów do przetwornic samochodowych ! Oczywiście są to przetwornice typu XENON ! Firma i model nie gra roli ! Bardzo pilne
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    Tego nigdzie nie znajdziesz, ale służę pomocą, naprawiam ich sporo, niestety schematu jeszcze nie narysowałem, z czym masz problem (jeśli chcesz naprawiać), bo nie sądzę że budować :) Podaaj typ przetwornicy, domniemaną przyczynę usterki i zachowanie, może pomogę.
    marekbialy(malpa)wp.pl
  • Poziom 16  
    marekbialy napisał:
    Tego nigdzie nie znajdziesz[...]


    bzdura. w sieci jest od cholery na ten temat. na temat samych źródeł światła, przetwornic itp. TO NIE jest czarna magia, jak sugerujesz. Informacje są ogólnodostępne i prawdę mówiąć, znając teorię(wymagania zarówek) da się przetwornicę bez żadnych cudów zbudować. zwłaszcza, że są te źródła światła dużo efektywniejsze niż żarówki, więc i moce mniejsze. a przetwornica na kilkadziesią Watów, to naprawdę żadna magia.

    proponuje zacząć od:

    http://members.misty.com/don/

    a później użyć google, albo linków ze stronki, co podałem.
  • Poziom 11  
    powa napisał:
    bzdura[...]
    pogratulować elokwencji, proponuję troszkę więcej poczytać na ten temat...
    powa napisał:
    proponuje zacząć od:http://members.misty.com/don/ [...]
    no właśnie... Polecam dzial Automotive Xenon Metal Halide HID Lamps - Electrical Requirements... (oczywiście nie autorowi tematu, lecz Tobie powa)
  • Poziom 16  
    czytałem informacjw na tej stronce już wcześniej. i co? nie rozumiem o co ci chodzi. określ się, bo ciężko cię zrozumieć.

    Najwyraźniej zależy ci na podtrzymywaniu opinii o "czarnej magii" i "zaklinaczach xenonów", a chyba nawet rozumiem dlaczego.

    w kwestii mojej elokwencji:
    a czego się spodziewałeś? poitycznie poprawnej rymowanki sugerującej twoje mijanie się z prawdą?

    zastanów się troszke i, jak już pisałem, użyj magicznego www.google.com i poszukaj nieco. Można dużo ciekawego w temacie HID/Xenon znaleźć, a nawet schematów troszkę. Jeden link podałem, są tam też inne. Wystarczy chcieć wiedzieć...
  • Poziom 16  
    ludzie nie dawajcie tym pseudo tuningowca zadnych wskazowek jak to budowac bo oni pozniej nas oslepiaja. sami wieci ze jest to bardziej skomplikowane niz im sie wydaje.
  • Poziom 16  
    piotriix: heh. w sumie racja, ale przetwornica do źródeł światła typu HID/Xenon to nie jest temat dla statystycznego dresa pomiędzy wizytą na siłowni a laniem po pysku w miejscowej remizie. Więc zalew przetwornic z paskami raczej nam nie grozi.

    Poza tym przy większym upowszechnieniu HID/Xenonów ceny spadną, jak zawsze w takich wypadkach. Na razie jest to sprzęt do tunningu najczęściej i kosztuje akurat tyle. Zobacz ceny w sklepach internetowych, aukcjach i podobnych.

    Jak się za to wezmą sami chińczycy, to zejdą do cen zasilacza atx lub niewiele wyżej. Żarniki też potanieją, bo jak na razie ich cena jest całkowicie nieadekwatna do wartości, natomiast wpasowuje się w rynek, na który jest przeznaczona. Umasownienie produkcji wymusi obniżenie cen.
  • Poziom 11  
    Do powa:
    Daruj sobie te eseje nijak związane z tematem, wysiliłem się i obejrzałem pobieznie Twoje inne posty, w tego typu opowiastkach jesteś najlepszy, chyba pomyliły Ci się fora ;)
    Czy Ty naprawdę nie rozumiesz tematu - autor tego wątku poszukuje schematów do przetwornic samochodowych, chcesz tu coś powiedzieć - daj schemat, to chyba proste, co !
    Na stronie którą podałeś, a w dziale o którym wcześniej wspominałem jest napisane już na wstępie:(mniej więcej - nie jestem biegłym tłumaczem...)
    "Wymagania elektryczne lamp typu D2 są paskudne, przez co domowa budowa przetwornicy jest bardziej trudna od innych...", dalej autor silnie zachęca do nie robienia tego, itd.
    Nigdzie słowa jak to zrobić...
    Jeszcze raz podkreślam, masz coś do powiedzenia tutaj - daj link do schematu.
    Szkoda mi czasu na użeranie się z tobą, ale dobra rada na przyszłoość; zanim zanegujesz czyjąś wypowiedź, zanim cokolwiek napiszesz, zastanów się i postaraj nieco głębiej zaqpoznać z tematem.
    Bzdura że nie ma schematów - daj schemat SAMOCHODOWEJ PRZETWORNICY TYPU XENON !!!
    I żebyś znowu czegoś źle nie zrozumiał, jak np polecanej members.misty.com/don/ , nie sil się na ten schemat: (nie jest to samochodowa przetwornica i nie spełnia żadnego z wymagań jej stawianych)
  • Poziom 16  
    marekbialy napisał:
    Do powa:
    Daruj sobie te eseje nijak związane z tematem, wysiliłem się i obejrzałem pobieznie Twoje inne posty, w tego typu opowiastkach jesteś najlepszy, chyba pomyliły Ci się fora ;)


    w takim razie dziękuję za zainteresowanie. Milczeniem pominę twój dorobek. Tak będzie lepiej, bo i tak nie ma o czym pisać....

    marekbialy napisał:
    Czy Ty naprawdę nie rozumiesz tematu - autor tego wątku poszukuje schematów do przetwornic samochodowych, chcesz tu coś powiedzieć - daj schemat, to chyba proste, co !


    nie skomentuję tego, bo tu już się śmieszyłeś całkowicie. zauważ tylko, że najpierw pisałem o twoim hybionym poście w tonacji czarnej magii i zaklinania gazu w szklanej bańce. poza tym, który schemat dałeś pytającemu w swoim poście? coś jest słabo widoczny.

    marekbialy napisał:
    Na stronie którą podałeś, a w dziale o którym wcześniej wspominałem jest napisane już na wstępie:(mniej więcej - nie jestem biegłym tłumaczem...)
    "Wymagania elektryczne lamp typu D2 są paskudne, przez co domowa budowa przetwornicy jest bardziej trudna od innych...", dalej autor silnie zachęca do nie robienia tego, itd.
    Nigdzie słowa jak to zrobić...


    czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj. ze zrozumieniem. czy ja gdziekolwiek napisałem, że pod adresem, który podałem, jest schemat przetwornicy? no przeczytaj.
    NIE!
    napisałem, że pod tymże adresem jest dużo informacji i jest to dobra stronka zawierająca min. dużo info na temat HID i oświetlenia wogóle. Takiego układu nie da się zrobić bez dogłębnego przestudiowania teorii! Są tam też linki do innych stron. Ponownie namawiam cię do użycia zaklęcia: www.google.pl

    marekbialy napisał:
    Szkoda mi czasu na użeranie się z tobą, ale dobra rada na przyszłoość; zanim zanegujesz czyjąś wypowiedź, zanim cokolwiek napiszesz, zastanów się i postaraj nieco głębiej zaqpoznać z tematem.


    no to akurat bardziej dotyczy ciebie niż mnie. niemniej cieszę się z powodu braku następnych magicznych postów.

    resztę pominę milczeniem. szkoda czasu. tu akurat masz rację.

    i niech słodką tajemnicą pozostanie TEN, kto stawia wymagania PRZETWORNICY TYPU XENON. :lol:

    pozdrowienia :lol:
  • Poziom 12  
    Witam. Podaje link do sprawdzonego przeze mnie schematu okropnie prostej przetwornicy. Pracuje nad jej modyficakcją gdyz wydziela dużo strat. http://www.repairfaq.org/sam/jshidbal.htm
    Obecnie pracuje nad zmodyfikowana jej wersja na fetach i płynnej modulacji współczynnika wypełnienia. Śą efekty. Zastosowanie? cos lepszego niż xenon. Ale to...inny razem

    Dodano po 3 [minuty]:

    jeszcze dodam, iz chyba zdublowałem ów schemat. Możliwe jak ładowałem strone z foum to plik ze zdjęciem sie nie zdążył załadować stąd nie wziąłem go pod uwagę i ....dubel jak nic
    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    czy taka lapma wydziele o wiele wiecej ciepła niz zwykła zarówka samochodowa np. h4 jakas 55/60 watt jakis blue vision:?:
  • Poziom 11  
    Wydziela znacznie mniej ciepła.
  • Poziom 12  
    Czy ktoś posiada schemacik ale w wersji na FET'ach, bo jak zbudowałem na podstawie powyższego schematu urządzenie to ilość wydzielanego ciepła jest tak duża, że tranzystory musiałem chłodzić w ......... garnku z wodą! Może ma ktoś gotowca?
  • Poziom 11  
    mogl by ktos podac napiecie zaplonu oraz podtrzymania wyładowania zarnika 35W ?? i czy rożnia sie wykonania producentow , albo jakas tabele napięc zapłonu wzgledem mocy zarnika?
  • Poziom 12  
    Zapłon ok.2-3kV a praca po rozgrzaniu ok.200-300V AC( zdecydowanie inne niż D2S i pochodne gdzie zapłon to ok 20-30kV i praca od300V spada po nagrzaniu do ok 75V).
    Powyższy prosty schemat działa na palniku H12 70W ale budowałem ją na KD502 i musiałem chłodzic to chol... w garnku z wodą bo klasyczny radiator nie dawał rady.... Generalnie działa. Pobór mocy całości to ok 105W. Dużo! choć na ten prosty schemat i tak nieźle. Ale w warunkach mobilnych to zbyt duże straty. Kupiłem już palniki na cokół G8,5. Są bajeczne! malutkie, smukłe i idelanie można je dopasować do klosza. Zobaczymy jak mi się powiedzie. Trochę nakupowałem częsci do tego niby prototypu... ;-)
    Jestem Ciekaw czy podołam zadaniu. Wiem że skurka nie warta wyprawki ale...
  • Poziom 16  
    Niejaki marekbialy, ktorego pohukiwania sa w tym poscie niestety, na tyle podniosl cisnienie jednemu z moich znajomych ze powstal projekt na UCC2305/3305(lekka modyfikacja noty TI). O ile mi wiadomo z tego chipu korzysta/korzystal ktorys z producentow przetwornic. Sprawdzone-dzialalo choc prawde mowiac szczegolow nie znam a autor jest obecnie w GB.
  • Poziom 10  
    Proszę panów i Powa, czy ktoś może w końcu dać konkretny schemat czy tylko leje wodę. Ja też poszukuję prostego SCHEMATU i niestety jeszcze nie znalazłem nic godnego uwagi. PILNE to jest dla mnie i jak ktoś MOŻE TO PROSZĘ O TAKI SCHEMAT.

    Błagam tylko niech już nikt nie pisze że tego pełno, KONKRETNIE PROSZĘ O ODPOWIEDŹ I SCHEMAT, jak pełno tego to nie będzie problemu :).

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Właśnie teraz dotarłem do swojego postu. Co do kompletnego schematu takiej przetwornicy to raczej z przyczyn ekonomicznych nawet jest nieopłacalne jego wykonanie. schematy są chronione przez swoich producentów to raz. A dwa to niestety nie odnalazłem takowego. Ale z moich oględzin gotowej muszę przyznać, iż wykonanie jej we własnym zakresie jest praktycznie niemożliwe i nie dlatego że nie doceniam możliwości forumowiczów. Po prostu układ z uwagi na specyfikę zasilania palnika xenonowego jest bardzo skomplikowany i rozbudowany. Potrzebny jest specjalny nie jeden sterownik przetwornicy który podaje w impulsie ok 25kV i później w celu rozgrzania dostarcza napięcie robocze przemienne w granicach 1kV które spada do ok 75V (w zależności od wersji lampy). Już sama różnica napięć dla klasycznej przetwornicy jest trudne do osiągnięcia uwzględniając prąd zasilania lampy tak, by jej trwałość nie uległa gwałtownemu skróceniu. Urządzenia fabryczne są dobrze przemyślane przez inżynierów. Patrząc teraz na cenowy rynek gotowych urządzeń chyba jednak nie warto się w to po prostu "pakować".
  • Poziom 23  
    Chciałbym się spytać czy ktoś próbował zmontować układ oparty na tym schemacie? Czy duże są straty cieplne z samej przetwornicy?
    Jak wykonać transformator? Przerobić jakiś?
    Jaki koszt jest tego bez palnika oczywiście? Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zbudowałem przetwornicę na UCC2305. Po szczegóły (opis, bo schematu i PCB, nie mogę zamieścić) odsyłam na www.swiatelka.pl Pracowałem nad tym ok. 2 mies. Sam schemat nikomu nie wystarczy. Zresztą jest to tylko modyfikacja aplikacji tego układu. Diabeł tkwi w szczegółach :)
    Sprawność ok. 80% Zapala D1S i D2S (z dodatkowym układem zapłonowym). D1S wymagają 1kV, a zapłonnik do D2S ok. 400V.
  • Poziom 10  
    androot - Jak możesz do prześlij ten schemacik do Schematy do przetwornic samochodowych typu XENON
  • Poziom 21  
    Witam niech kolega przypomni w którym wydaniu EDW lub EP jest ten artykuł.

    Pozdrawiam

    Dodano po 16 [minuty]:

    Dobra chyba już mi się przypomniało 4/2010 EP :)