Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Samochody z napędem elektrycznym część 2.

gumis2 01 Cze 2014 23:08 52035 641
  • #61 01 Cze 2014 23:08
    JacekTorun
    Poziom 17  

    Urgon napisał:
    AVE...

    Nawet jeśli przez 80% czasu będę miał tylko 30% energii z wiatraka, to przy większej jego mocy starczy to z nawiązką na moje potrzeby. Korzystniej by było gdyby wymiana z elektrownią była na zasadzie kilowatogodzina za kilowatogodzinę, ale nawet teraz jest to opłacalny biznes. Przynajmniej bardziej opłacalny niż EV i elektrownia fotowoltaiczna będzie przez następne 20-30 lat...


    Energetyka kupiła by od ciebie prąd po 16-18gr, a sprzeda ci na dziś po 55gr, a za 2-3 lata będzie po ~80gr, dlatego akumulatory będą opłacalne.
    Są prowadzone prace nad akumulatorami przepływowymi, czyli ładujesz energię w elektrolit który przepływa przez mniejszy akumulator, jest dużo tańszy niż duży akumulator.
    W USA się o tym myśli artykuł był na elektrodzie, możesz poszukać "akumulator przepływowy".

    Bez dopłat koszt energii z paneli wychodzi 18-20gr/kwh, a to co oferuje energetyka to ledwo na zwrot wystarcza, więc zamiast kupować inwerter za kilka tysięcy, robić odbiory, można zainwestować w akumulatory.

    Jeśli ktoś nie kupi samochodu w salonie, to nie będzie też używanych, i to co pisałem dotyczy nowych aut, i trzeba uwzględnić że nie długo 1kwh będzie kosztowała bliżej 1zł, i EV nie będzie opłacalne.

    Większość pisze o ładowarkach na parkingach, szybkich ładowarkach, to też jest potrzebne, ale to nie zachęci ludzi do kupna nowego samochodu kiedy za prąd z tej szybkiej ładowarki, będzie musiał płacić po np.2-3zł/kwh, a potrzeba będzie 15-20kwh na przejechanie 100km, wcale taniej niż na benzynie nie będzie, i nikt tego auta nie kupi.

    Osobiście nowego auta nie kupię, dlatego trzeba ofertą trafić do osób które mogą się skusić na nowe auto, i moje rozważanie szło w tym kierunku.
    Ludzie bogaci są oszczędni, i nie kupią EV po to żeby stracić...

  • #62 01 Cze 2014 23:22
    ev_now
    Poziom 13  

    Chłopie w Polsce jest 7 Tesli.... i żadna z nich nie była kupiona dla oszczędności.

  • #63 02 Cze 2014 00:30
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    Taka tabelka:

    Code:
    Liczba pierwszych rejestracji aut elektrycznych w Polsce Model    2011    2012    2013    Razem
    
    BMW i3    0 (0%)    0 (0%)    4 (12,5%)    4 (3,9%)
    Citroën C-Zero    1 (2,9%)    2 (5,6%)    0 (0%)    3 (2,9%)
    Fiat Panda EV*    2 (5,9%)    0 (0%)    0 (0%)    2 (2,0%)
    Ford Mondeo EV*    0 (0%)    5 (13,9%)    0 (0%)    5 (4,9%)
    Mitsubishi i-MiEV    22 (64,7%)    2 (5,6%)    0 (0%)    24 (23,5%)
    Nissan Leaf    0 (0%)    1 (2,8%)    15 (46,8%)    16 (15,7%)
    Peugeot iOn    7 (20,6%)    11 (30,6%)    0 (0%)    18 (17,6%)
    Peugeot Electric Partner Origin Venturi    0 (0%)    3 (8,3%)    0 (0%)    3 (2,9%)
    Renault Fluence Z.E.    0 (0%)    6 (16,7%)    0 (0%)    6 (5,9%)
    Renault Kangoo Z.E.    0 (0%)    6 (16,7%)    6 (18,8%)    12 (11,8%)
    Renault Zoe    0 (0%)    0 (0%)    2 (6,3%)    2 (2,0%)
    smart fortwo electric drive    2 (5,9%)    0 (0%)    1 (3,1%)    3 (2,9%)
    Tesla Model S    0 (0%)    0 (0%)    4 (12,5%)    4 (3,9%)
    Razem    34 (100%)    36 (100%)    32 (100%)    102 (100%)

  • #64 02 Cze 2014 08:15
    vodiczka
    Poziom 43  

    JacekTorun napisał:
    Ludzie bogaci są oszczędni, i nie kupią EV po to żeby stracić...
    ev_now napisał:
    Chłopie w Polsce jest 7 Tesli.... i żadna z nich nie była kupiona dla oszczędności.

    Wbrew pozorom obaj macie rację bo obecnie bogaci kupują nie dlatego aby stracić ale i nie dla oszczędności. Kupują dla prestiżu i ze snobizmu, podobnie jak kupują zegarki po 50 000 PLN choć taki za 5000 chodzi wystarczająco dokładnie i wzornictwo też ma niebanalne.
    Tylko bogaci nigdy nie nabiją udziału EV do 10% nawet gdy kupią po 2-3 takie pojazdy. :D

  • #65 02 Cze 2014 08:19
    Artur k.
    Admin grupy audio

    JacekTorun napisał:
    trzeba uwzględnić że nie długo 1kwh będzie kosztowała bliżej 1zł, i EV nie będzie opłacalne.

    Otóż to.

    JacekTorun napisał:
    Osobiście nowego auta nie kupię

    Używanego EV też nie kupisz. Używane EV jeśli będą się pojawiały na rynku to na pewno u schyłku żywotności akumulatorów, nie sądzę by ktokolwiek sprzedawał np. 2 letni samochód EV. Natomiast na pewno będą sprzedawali z padniętymi akumulatorami. Tylko że 5-8 letni pojazd z padniętymi akumulatorami będzie miał wartość złomu 1zł/1kg bo wymiana akumulatorów nie będzie opłacalna.

    Już dziś tak jest z wieloma urządzeniami. Przykładowo taki Iphone 3G (celowo wybrałem starszy model) - nowy można kupić za niecałe 400zł, wymiana akumulatora w serwisie to ok. 100zł. Ile może być warty używany z padniętym akumulatorem? Żeby się opłacało kupić i naprawić to z 50zł.
    A kilka lat temu gdy ten model był nowy na rynku (jakieś 6 lat temu) - kosztował grubo ponad 1000zł.
    Zobacz ile to urządzenie straciło na wartości, tak jest z każdym urządzeniem i nie inaczej będzie z EV.
    Dlatego nie sądzę byś za 6 czy 10 lat skusił się na zakup używki z perspektywą wymiany akumulatorów, bo będzie to szrot w którego trzeba zainwestować połowę wartości nowego żeby móc jeździć.

    JacekTorun napisał:
    Ludzie bogaci są oszczędni, i nie kupią EV po to żeby stracić...

    Ale kupują po to by się pokazać. Jeśli w grę wchodzi szpan - pieniądze nie grają roli.

  • #66 02 Cze 2014 08:49
    vodiczka
    Poziom 43  

    Artur k. napisał:
    Jeśli w grę wchodzi szpan - pieniądze nie grają roli.
    Niestety grają, jaka kasa taki szpan :D
    Artur k. napisał:
    Używane EV jeśli będą się pojawiały na rynku to na pewno u schyłku żywotności akumulatorów, nie sądzę by ktokolwiek sprzedawał np. 2 letni samochód EV
    Dwuletnie też się pojawią bo np. znudzi się właścicielowi lub zniechęcą go kłopoty z tankowaniem w trasie albo właściciel odejdzie do wieczności a spadkobiercy sprzedadzą. Będzie to niewielka podaż, proporcjonalnie podobna do sprzedaży 2letnich spalinowozów.

  • #67 02 Cze 2014 10:12
    ev_now
    Poziom 13  

    Ta tabelka to troche lipa.. BMW i3 w 2013r to mogły byc tylko testówki BMW.
    Analogicznie połowa Leafów to demówki Nissana.

    Wymiana bateri w Leaf jest dzisiaj bez problemu mozliwa, cena 30tys PLN
    Wiec nie wiem czemu za 5 lat miałoby byc inaczej niż tylko taniej.
    Ba ciągle przecież istnieje możliwość przełożenia baterii z rozbitka
    odkupionego po cenie złomu. O koszt baterii za 8 lat bym się nie martwił może być różnie.


    Ciągle zapominacie o takim drobioazgu jak wieksza trwalosc pojazdu elektryczne.

  • #68 02 Cze 2014 10:24
    vodiczka
    Poziom 43  

    ev_now napisał:
    Wiec nie wiem czemu za 5 lat miałoby byc inaczej niż tylko taniej.
    Pytanie czy taniej o 10% czy o 30%
    ev_now napisał:
    Ba ciągle przecież istnieje możliwość przełożenia baterii z rozbitka odkupionego po cenie złomu.
    W rozbitku wartym tyle co złom bateria raczej nada się do złomowania niż do przełożenia. :D

  • #69 02 Cze 2014 11:02
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    ev_now napisał:

    Wymiana bateri w Leaf jest dzisiaj bez problemu mozliwa, cena 30tys PLN
    Wiec nie wiem czemu za 5 lat miałoby byc inaczej niż tylko taniej.

    Za 30 tysięcy złotych kupię nowy samochód, jeszcze z różnymi dodatkami. Najtańszy nowy samochód kosztuje trochę ponad 6 tysięcy złotych, drugi najtańszy (z o wiele atrakcyjniejszym wyposażeniem) 10.500PLN. Jaki idiota kupiłby używanego elektryka za 10-30 tysięcy złotych i włożyłby do niego kolejne 20-30 tysięcy w akumulatorach, skoro za tę cenę może mieć samochód spalinowy, i jeszcze mu starczy na instalację CNG i urządzenie tankujące? Przy spalaniu 6,3m3/100km i cenie 2,50-3,50PLN/m3 jest to lepszy biznes długofalowo...
    ev_now napisał:
    Ba ciągle przecież istnieje możliwość przełożenia baterii z rozbitka
    odkupionego po cenie złomu. O koszt baterii za 8 lat bym się nie martwił może być różnie.

    Na wpół wyeksploatowany akumulator, z potencjalnym ryzykiem wewnętrznych uszkodzeń powypadkowych, do tego nie wiadomo jak długo nieładowany, i jak głęboko rozładowany - świetny biznes, dla właściciela złomu. Jeśli tego nie wiedziałeś, to rozładowanie akumulatorów poniżej 2,7-3V nieodwracalnie zmniejsza ich pojemność. Jak rozładują się do zera, co jest możliwe przy długim leżakowaniu w złych warunkach, to prawdopodobnie już nie da się ich naładować. To nie akumulatory ołowiowe, które można odsiarczyć i zregenerować w pewnym stopniu...
    ev_now napisał:
    Ciągle zapominacie o takim drobioazgu jak wieksza trwalosc pojazdu elektryczne.

    Niby skąd większa trwałość? Bo mniej części ruchomych? Be ze de ura! Przykład koronny: Mercedes-Benz W124. Ponadto części, które najszybciej zużywają się w samochodzie spalinowym, czyli na przykład zawieszenie, są też obecne w samochodzie elektrycznym. Sam silnik w nowym samochodzie się nie psuje, chyba że właściciel jest szczególnym artystą. Jak mój wuj, co zatankował tak chrzczony olej napędowy, że w mrozie rozsadziło mu pompo-wtryskiwacze. Aha, nowy silnik do Nissan Leaf kosztuje około 17 tysięcy złotych...

  • #70 02 Cze 2014 12:40
    ev_now
    Poziom 13  

    Nie da sie rozładowac EV bo elektronika pilnuje. A elementy których nie ma pojazd EV:
    - sprzęgło
    - skrzynia biegów
    - turbina
    - tłoki, zawory, paski, korbowody
    - chłodnica
    - pompa wody

    Mało ?

  • #71 02 Cze 2014 13:42
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    Jakbyś nie wiedział, to ta elektronika co pilnuje też pobiera prąd. Dlatego bateria od laptopa po odłączeniu od tego laptopa też się powoli rozładowuje. Miałem ze dwadzieścia ogniw, które właśnie w ten sposób zostały rozładowane do napięć 0,1-1,5V, więc w tej kwestii wiem ciut więcej od ciebie...

    Nigdy nie spotkałem się z zepsutą skrzynią biegów, sprzęgło zużywa się wolniej niż hamulce, i wcale nie jest takie drogie, chłodnicę zniszczoną widziałem tylko raz, ale miała ona więcej lat niż ja. Raz widziałem zniszczone tłoki, wypalone w sumie, korbowód też raz, paski kosztują grosze, podobnie pompa wody. Przy czym według strony parts.nissanusa.com taki Nissan Leaf ma zarówno chłodnicę, jak i pompę wody...

  • #72 02 Cze 2014 16:29
    ev_now
    Poziom 13  

    Wymiana rozrządu z pompą wody dla 10 letniego Clio 2500zł sprzęgło 800zł.
    Miałeś zepsutego laptopa..... Asuus e701 po 3 latach w szafie dał się naładować i nawet trzyma 2,5h. Leaf ma chłodnice i pompę ale zupełnie do czego innego i inaczej działającą

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    Nowe Hybrydy plugin zapowiedziane:
    Volvo V60
    Porsche 911 bardziej kultowego auta chyba nie ma.
    Co ważne od teraz każde Porsche ma mieć opcjonalną wersje PHEV
    By that time, nearly every model (Panamera, Cayenne, Cayenne Coupe and 911) in Porsche’s lineup will be offered with an optional PHEV system.
    Mercedes C
    dziekuje dobranoc.

    IMIEV 2014 w USA już za 22 tys USD z dopłatami w Kaliforni do zapłacenia 12500USD....

    James May z Top Gear kupił sobie BMW i3.

  • #73 02 Cze 2014 16:45
    saskia
    Poziom 38  

    ev_now napisał:


    James May z Top Gear kupił sobie BMW i3.


    Ja kupiłem sobie "Patrola" diesla który pali 15-20l/100km, ale co to zmienia w temacie?

  • #75 02 Cze 2014 19:38
    Artur k.
    Admin grupy audio

    ev_now napisał:
    Wymiana rozrządu z pompą wody dla 10 letniego Clio 2500zł sprzęgło 800zł.

    Chyba w ASO...
    Poza tym rozrząd wymienia się przeciętnie co ok. 100 tys km, przy przeciętnej jeździe to jest jakieś 10 lat. Wydatek nawet 2500zł na 10 lat to raptem 250zł rocznie, czyli jakieś 20zł miesięcznie. Dużo mniej niż kosztuje paliwo, czy nawet prąd do EV.
    Co będzie do wymiany w EV po 10 latach i ile to będzie kosztowało - nikt nie wie, bo jeszcze nikt tak długo nie jeździ seryjnym EV.
    Bardzo możliwe, że wymiana czegokolwiek po takim czasie będzie niemożliwa lub nieopłacalna, tak jak to jest z każdą współczesną elektroniką.

    Generalnie z samochodami jest tak, że jeśli się je regularnie serwisuje, to nie ma niespodzianek i nie wiadomo jakich wydatków.
    Jak się z samochodem w warsztacie bywa tylko na przeglądach i na dodatek daje w łapę za pieczątkę, to potem nie ma się co dziwić że nagle auto ma wartość złomu i nie opłaci się w niego inwestować.

  • #76 02 Cze 2014 21:06
    ev_now
    Poziom 13  

    Urgon napisał:
    AVE...

    Najlepsze podsumowanie samochodów elektrycznych:
    http://www.topgear.com/uk/videos/electric-shocker


    A dinouzarów w tych wykopkach archelogicznych nie znalazłeś ?

    www.topgear.com 4 kwietnia 2014r.
    The Tesla Model S is the most important car Top Gear has tested. Let's just throw that out there. A handsome if generic-looking exec hatch, it threatens to do to the traditional car industry what Amazon did for retailing and Apple's iTunes infrastructure did to the music business - utterly rewire it.
    Dziękuje do widzenia dobranoc :)

    A co do rozrządu to jednak zapominasz jeszcze o:
    oleju i filtrach, klockach i tarczach, płynach w chłodnicy czy takim tam sprzęgle, a może koło dwu masowe i turbinka to drobiazgi ?

    I takle rozrząd co 60-90 tys to nagle 10 lat..... tymczasem rzekomo elektryk to 36tys rocznie pokonuje? Naginianie ... to jednak powinno być delikatne a nie tak na bezczela.

  • #78 02 Cze 2014 23:50
    Artur k.
    Admin grupy audio

    ev_now napisał:
    I takle rozrząd co 60-90 tys to nagle 10 lat..... tymczasem rzekomo elektryk to 36tys rocznie pokonuje? Naginianie ... to jednak powinno być delikatne a nie tak na bezczela.

    Jak na razie jedyny kto nagina, to Ty. :)
    Rozrząd przeciętnie wymienia się co ok. 100 tys km (zależy od pojazdu). Jak ktoś przejedzie tyle przez rok, to musi wymienić po roku - oczywista sprawa.
    Ile dziennie pokonujesz samochodem?
    Z tymi 10 latami to może przesadziłem, choć znam niejednego który przez 10 lat nakręcił niecałe 150 tysięcy. Natomiast jak przyjmiemy 5 lat to niech będzie że bliżej prawdy i tak nam to niewiele zmienia, bo zamiast 20zł miesięcznie, mamy wydatek 40zł miesięcznie co i tak jest marnym groszem w porównaniu z kosztami jakiegokolwiek paliwa.

    ev_now napisał:
    A co do rozrządu to jednak zapominasz jeszcze o:
    oleju i filtrach, klockach i tarczach, płynach w chłodnicy czy takim tam sprzęgle, a może koło dwu masowe i turbinka to drobiazgi ?

    A w EV to nie ma żadnych części które się zużywają, czy mogą ulec uszkodzeniu?
    Poza tym takie rzeczy jak, filtry, płyny czy nawet klocki można wymienić samodzielnie (a zwłaszcza płyny) i są to groszowe sprawy. 5L oleju kosztuje ok. 100-150zł, Borygo niecałe 50zł.
    Także nie demonizujmy.
    Poczekajmy aż w Twoim EV się coś zepsuje i zobaczymy ile będzie kosztowała naprawa. Wtedy sobie zestawimy koszty...

  • #79 03 Cze 2014 00:09
    saskia
    Poziom 38  

    Artur, przez sugestie wkręcone w posty kol. ev_now, pominąłeś fakt ze koszty eksploatacji rozlicza się na ilość km. przebiegu, a nie na lata czy całkowity przebieg.
    Silniki i elektronika EV, musiała by być wykonane w technologii "niezniszczalności", aby dorównać silnikom spalinowym w kosztach eksploatacji na przejechane km. :-)

    Innym nie poruszanym tu aspektem opłacalności jest akcyza na paliwa i nie ma ona nic wspólnego z ochroną środowiska, czy emisją CO2 lub innych szkodliwych.
    W wizji wiekszości udziału EV w transporcie, na 100% akcyza paliwowa zostanie dodana także do energii el. zużytej do ładowania EV.
    Obecnie, przy małym %-cie poj. EV w transporcie, rząd może sobie pozwalać (samowolnie) na szastanie pieniędzmi podatników dotując EV poprzez tanie ładowanie, ale gdy będzie wiecej EV to ktoś musi zaplacić (wyrównać) braki we wpływach z akcyzy paliwowej.

  • #80 03 Cze 2014 08:18
    Artur k.
    Admin grupy audio

    saskia napisał:
    Artur, przez sugestie wkręcone w posty kol. ev_now, pominąłeś fakt ze koszty eksploatacji rozlicza się na ilość km. przebiegu, a nie na lata czy całkowity przebieg.

    I tak i nie, bo przejechany dystans całkowity zależy od tego ile kto jeździ, a to się przekłada na interwał czasowy.
    No ale ogólnie masz rację - przy 100tys km i koszcie wymiany rozrządu 2500zł wychodzi niebagatelna kwota 0.025zł.
    Tyle że te 2500zł to na pewno jest kwota mocno naciągana. Mój kolega niedawno wymieniał rozrząd w Fordzie Focus i cała przyjemność kosztowała go niecałe 800zł. Wymienił przy 90 tys km więc koszt 1km to 0.009zł.
    Tak, czy siak to są kwoty pomijalne, na 100km wychodzi odpowiednio 0.25zł i 0.09zł.
    To samo dotyczy wszelkich innych części - ich koszt jest pomijalny.

    saskia napisał:
    W wizji wiekszości udziału EV w transporcie, na 100% akcyza paliwowa zostanie dodana także do energii el. zużytej do ładowania EV.
    Obecnie, przy małym %-cie poj. EV w transporcie, rząd może sobie pozwalać (samowolnie) na szastanie pieniędzmi podatników dotując EV poprzez tanie ładowanie, ale gdy będzie wiecej EV to ktoś musi zaplacić (wyrównać) braki we wpływach z akcyzy paliwowej.

    Akcyza akcyzą, wiadomo, zrobi swoje. Problem jest nieco inny - energia elektryczna to towar jak każdy inny - im większy popyt tym wyższa cena. I bez akcyzy w pewnym momencie cena energii elektrycznej będzie tak wysoka, że nie będzie się opłacało jeździć na tym "paliwie".
    Tak jak wcześniej pisałem odnośnie ogrzewania, każdy woli spalać gaz czy inne ekogroszki, niż ogrzewać prądem.

  • #81 03 Cze 2014 17:34
    ev_now
    Poziom 13  

    Matematyka nie była twoja dobra stroną. drobiazgi

    Rozrząd powiedzmy 1500 co 60tys tak ma większość samochodów. Czyli 2,5zł na 100km
    czyli samochód spalinowy spala 0,5litra więcej.

    Oleje i filtry z wymiana minimum 250zł co 15tys. Kolejne 0,25 litra
    Klocki 30tys z wymianą kolejne 250zł + tarcze co 90tys kolejne 0,25 litra/100km

    O takich drobiazgach jak amortyzatory , świece, sprzegło nie wspomnę.
    A końcówki drązków, a przeguby.

    Koszty eksploatacji auta spalinowego sa co najmniej połową kosztów paliwa.
    Tylko ktoś naprawiający Fiata 126p ma kołysce u zenka może twierdzić inaczej.
    Samodzielna wymiana :)

    Tymczasem..... Nissan Leaf opchnął ponad 3000 aut w maju w USA ustanawiając nowy rekord.

  • #83 03 Cze 2014 19:17
    vodiczka
    Poziom 43  

    I to powinno zakończyć naszą dyskusję a przynajmniej zawiesić ją do 2020r. O przewadze samochodów EV nad spalinowozami będziemy mogli mówić gdy ich udział w sprzedaży przekroczy 50% :D

  • #84 03 Cze 2014 19:23
    saskia
    Poziom 38  

    Ja i tak po 2020r. (jeśli dożyję) będę używał spalinowego terenowca. :-)
    Głównie z powodu braku gniazdek elektrycznych w lesie, czy innym terenie. :-)

  • #85 03 Cze 2014 19:48
    vodiczka
    Poziom 43  

    saskia napisał:
    Ja i tak po 2020r. (jeśli dożyję) będę używał spalinowego terenowca.

    Dlaczego nie terenowca z silnikiem magnetycznym? Chyba przez 6 lat dopracujesz swój silnik i brak gniazdek w lesie nie będzie przeszkodą :D

  • #87 03 Cze 2014 21:34
    Rocky Horror
    Poziom 31  

    ev_now napisał:
    Klocki 30tys z wymianą kolejne 250zł + tarcze co 90tys kolejne 0,25 litra/100km

    O takich drobiazgach jak amortyzatory (...) A końcówki drązków, a przeguby.

    Czy wytykając te elementy (już drugi raz z resztą) jako koszt eksploatacji samochodu spalinowego, próbujesz zasugerować, że w elektrycznym ich nie ma?

    Ciekawe, ilu ludzi kupiłoby EV bez hamulców i amortyzacji :lol:

  • #88 03 Cze 2014 22:42
    saskia
    Poziom 38  

    vodiczka napisał:
    saskia napisał:
    Ja i tak po 2020r. (jeśli dożyję) będę używał spalinowego terenowca.

    Dlaczego nie terenowca z silnikiem magnetycznym? Chyba przez 6 lat dopracujesz swój silnik i brak gniazdek w lesie nie będzie przeszkodą :D


    Pierwsze to to że "nie od razu Kraków zbudowali" i do zastosowania takiego silnika w samochodzie minie ładnych parę lat.
    Drugie, to lubię diesle i auta terenowe nimi napędzane. Zwłaszcza ryk silnika diesla pod obciążeniem i rycie terenu. :-)
    Najlepsze efekty są przy podjeżdżaniu na wzniesienie pod kątem 49° i w nocy na światłach. :-)

  • #89 03 Cze 2014 22:55
    vodiczka
    Poziom 43  

    saskia napisał:
    Pierwsze to to że "nie od razu Kraków zbudowali"

    Ale ty twierdzisz, że już go zbudowałeś. 6 lat na przystosowanie do pojazdu wystarczy. Skontaktuj się z userem Zbigniew Kopeć a przerobi ci diesla na magneto w 2 lata albo szybciej. :D

  • #90 03 Cze 2014 23:00
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    Rocky_Horror, ten koleś nie odpowie na racjonalne argumenty. On wierzy w ideę EV, z siłą fanatyka religijnego. Dla niego trzy tysiące Leafów to miażdżące zwycięstwo idei nad spalinowozami, choć tych sprzedano dwa miliony. A jeśli fakty nie pasują do idei, to tym gorzej dla faktów. Nie ma gorszego połączenia niż ignorancja i fanatyzm...

  Szukaj w 5mln produktów