Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.2 htp - wypadanie zapłonu na cylindrze 1

11 Maj 2014 12:52 7743 5
  • Poziom 2  
    Witam Użytkowników!

    Jest to mój pierwszy post na tym forum i pierwsze autko w życiu więc i człowiek obeznany nie jest z jego budową. Mam problem i to dosyć poważny...

    Jadąc na majówkę moja skoda fabia 1.2 htp 2003 nagle straciła moc. Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą ale po wizycie u mechanika okazało się, że problem jest znacznie gorszy : wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Cewki i świece były podmieniane i błąd dotyczył cały czas pierwszego cylindra. Gdy sprawdziliśmy ciśnienie w cylindrach, mechanik powiedział, że nie ma dobrych wiadomości : na 1 cylindrze 2 bary, na 2 - 12-13, na 3 - 8. Najprawdopodobniej wypadł pierścień a, że jedyną wadą tych silników jest to, że są klejone to prawie niemożliwa jest wymiana - słowa mechanika. Jedyną opcją jest wymiana silnika.

    Jestem zaniepokojony tym bo autko ma dopiero 4 miesiące i przejechałem nim od zakupu ok 5tys. km. Gdy kupiłem miało 128tys. km.

    Nie będę ukrywał, że przejechałem już ponad 600km na dwóch cylindrach ale w końcu może stanąć i już nie ruszyć. Co powinienem zrobić? Czy wymiana silnika to jedyna opcja?

    Proszę o pilną pomoc
  • Poziom 12  
    Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Cytat:
    Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.

    Rozumiem,że jak powiem mechanikowi o tym to powinien się dostosować czy będzie kombinował? A, jeżeli można wiedzieć to ile taka przyjemność kosztuje bo wymiana silnika z robocizną ok 2500-3000 ;///

    Dodano po 6 [minuty]:

    Od razu powiem, że uszczelka pod głowicą to to nie jest gdyż płyn do spryskiwaczy jest w normie i temperatura silnika też nie wzrasta...

    Zapomniałem także dodać, że wracając z tej felernej majówki (a byłem już za Magdeburgiem) zrobiłem ok 400 km do Poznania i dolałem 3l oleju...a i spalanie jest większe, znacznie większe, bo miałem takie w granicach 7l/100km a mam teraz ok 11...
  • Poziom 43  
    toporeone napisał:
    uszczelka pod głowicą to to nie jest gdyż płyn do spryskiwaczy jest w normie

    Chyba płyn chłodzący.
  • Poziom 2  
    Cytat:
    Chyba płyn chłodzący.


    tak, tak...przepraszam, pomyliło mi się...
    [/quote]