Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

proszę o opinie zegara ciśnienia oleju do ursusa c330

11 Maj 2014 15:23 7248 29
  • Poziom 12  
    Witam mam zamiar kupić taki zegar ciśnienia oleju do c330 lecz chciałbym się dowiedzieć czy to nie jest jakiś szajs. Proszę o opinie.
    proszę o opinie zegara ciśnienia oleju do ursusa c330
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Każdy zegar jest dobry dopóki nie przekroczysz wartości na tablicy . Po przekroczeniu górnej granicy może żle wskazywać . Osobiście nie jestem zwolennikiem montowania na stałe zegarów . Wąż ci spróchnieje nie zauważysz kiedy stracisz olej
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    zetor6245 napisał:
    Wąż ci spróchnieje nie zauważysz kiedy stracisz olej


    To wtedy spadnie ciśnienie na zegarze, zauważysz to na nim.

    Ten zegar jest ok. Stosowałem go kiedyś.
  • Poziom 12  
    Wiesz może czy jest w nim wejście na żarówkę żeby założyć poświetlenie? Co to pękającego węża to raz nie jeżdzi się nim daleko od domu maks 15km poza dom a dwa to myślę że zauważę jeśli pęknie bo poleci raczej sporo oleju z niego i wymontowanie zegara żeby założyć standardowy czujnik to nie jest dużo roboty by go zmienić w czasie gdy się tak by stało. Ale przyda się wiedzieć to na przyszłość bo tak naprawdę to nie pomyślałem nawet że może pęknąć :D
  • Poziom 20  
    Są różne wersje. Ja miałem z zarówką i najczęściej takie występują. Jeżeli boisz się o elastyczny przewód, zawsze możesz założyć zegar elektryczny z czujnikiem, wtedy masz 100% pewności, że nie stracisz oleju.
  • Poziom 12  
    Tak ale ten co znalazłem jest najtańszy (55zł) ze wszystkich które są na alledrogo chyba ze pasują jeszcze od innych i są tańsze\w tej samej cenie.
  • Poziom 20  
    Na allegro jest za 19zł od T-25. Bez podświetlenia i przewodu.

    Zrobiłem mały błąd - czujniki zwykłe z przewodem hydraulicznym często nie mają podświetlenia, a elektryczne najczęściej je posiadają.
  • Poziom 12  
    Zgadza się. Mi głownie potrzebny żeby zobaczyć jakie ciśnienie jest bo 2 lata temu wymieniłem ten czujnik ale po kilku tygodniach znowu się paliła kontrolka i tak do dziś wykręciłem go włożyłem w niego mała śrubkę i jak dopychałem ją to kontrolka gasła i po odpaleniu nie gaśnie w żadnym zakresie obrotów a manometru tu mało kto ma a chcę wiedzieć co jest nie tak kiedyś tez był wymieniany ale tez on padł po jakimś czasie.
  • Poziom 15  
    Na zegar stale patrzeć nie będziesz gdyby stracił ciśnienie to prawdopodobnie nie zauważysz tak samo swieconcej kontrolki , 0 ciśnienia na zegarze , tylko na bieżąco widzisz ciśnienie wszystko kwestia gustu i bajer . W bizonie problem ten rozwiązano podłańczając czujnik ciśnienia pod sygnał .
  • Poziom 12  
    zetor6245 napisał:
    W bizonie problem ten rozwiązano podłańczając czujnik ciśnienia pod sygnał
    Tak ale nie wiem czy inni by byli zadowoleni z trąbienia non stop.
  • Poziom 15  
    Trąbi tylko po zgaszeniu można podłączyć pod większą lampę niż kontrolka ale to oszpecenie załóż zegar to bajer ,wąż zbrojony olejoodporny .
  • Poziom 12  
    Nie czytałeś od początku chyba. Kontrolka cały czas mi się pali prawie 2 lata non stop dlatego napisałem że będzie trąbiło non stop.
  • Poziom 15  
    Czytałem , myślałem że zamiast wymienić czujnik chcesz założyć zegar .
  • Poziom 12  
    Czujnik też będzie razem z zegarem bo gdy włożę w czujnik śrubę i nacisnę to kontrolka mi gaśnie natomiast jak odpalę w ogóle w żadnym zakresie obrotów nie gaśnie więc coś nie tak jest albo czujnik uwalony.
  • Poziom 12  
    Mam taki zamiar czujnik z zegarem zamówiony.
  • Poziom 32  
    do c330 lej olej 20W50, dobry olej do starszych silników wolnoobrotowych z niskim ciśnieniem oleju.
  • Poziom 12  
    Tam lany jest od zawsze superol chyba cc 30. Poziom oleju jest otrzymywany miedzy górna a dolna kreską. Jak oram pole pług dwu skibowy i ciągnik chodzi na ponad 1500rpm kilka godzin to wyrzuci troszkę oleju przy korku wlewu oleju to chyba jakieś ciśnienie on musi mieć.
  • Poziom 20  
    Ma ciśnienie, ale za duże w skrzyni korbowej.
  • Poziom 12  
    To kanały olejowe są zatkane? Tego oleju wyrzuci po kilku godzinach maks 5ml a jak się jezdzi tak normalnie to przy korku oleju jest sucho.
  • Poziom 11  
    jeżeli założysz ten czujnik to masz mechaniczne sprawdzenie ciśnienia ,nie potrzeba jeszcze sprawdzać tego na manometrze -bo to jest manometr
  • Poziom 12  
    Witam zegar jak i czujnik założony już wiem dlaczego mi się paliła non stop kontrolka oleju ciśnienie jest tak wysokie że według mnie uszkadzało czujniki.
    Przed nakręceniem filmiku ciapek chodził jakieś 10 minut na wolnych obrotach nie wiem skąd takie ciśnienie bo ten silnik ma jakieś 7 lat. Jak zagrzeje porządnie olej to powiem jakie jest na gorącym oleju.


  • Poziom 21  
    Jak się nagrzeje to ci ciśnienie spadnie tak o 2 atmosfery, czyli będzie ze 4.
    Wg ciśnienie jest OK, bodajże w c-330 prawidłowe ciśnienie na zimnym silniku powinno wynosić 4,5 do 6 atmosfer.
    Piszesz silnik ma 7 lat , to dużo ? ładnie sobie jeszcze pyka, ciśnienie jest OK, jeszcze tą 30- stką parę lat pojeździsz. :D
    Cytat:
    kontrolka oleju ciśnienie jest tak wysokie że według mnie uszkadzało czujniki.

    E, to nie z tego. :wink:
  • Poziom 12  
    To nie rozwali mi tego zegara i czujnika? :D Silnik ma dokładnie 9 lat był kupiony po kapitalce.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    gagaga93 napisał:
    To nie rozwali mi tego zegara i czujnika? Silnik ma dokładnie 9 lat był kupiony po kapitalce.


    Nie ma takiej opcji. Od tego jest odpowiedni zawór przelewowy, ustawiony wg. zaleceń producenta motoru.
  • Poziom 12  
    Ciśnienie na gorącym silniku na bardzo wolnych obrotach jest na prawie na 2 a na pełnym gazie prawie 6.
  • Poziom 10  
    Witam

    Kto wie jaki jest gwint na czujniku oleju???
  • Poziom 12  
    M10/1 lecz nie jestem pewien dokładnie.
  • Poziom 29  
    Potwierdzam, dokładnie taki gwint.
  • Poziom 10  
    ok, dzięki chcę sprawdzić jakie jest ciśnienie manometrem bo mam tylko lampkę, która oczywiście gaśnie i jak się zmieni po wymianie oleju.