Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C++ - Poprawa klas w projekcie

Boshi 12 Maj 2014 02:44 897 5
  • #1 12 Maj 2014 02:44
    Boshi
    Poziom 12  

    Może ktoś sprawdzić i wytypować błędy klas, pół, metod w projekcie gry eurobiznes?
    Pewnie trochę namieszałem i wolałbym by ktoś to sprawdził, ewentualnie poradził coś ? (są to same klasy i deklaracje funkcji, bez definicji narazie)

    Kod: cpp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    0 5
  • #2 12 Maj 2014 12:13
    gaskoin
    Poziom 38  

    Ciężko powiedzieć żeby cokolwiek tu było poprawne. W językach obiektowych modelujemy zachowania a nie struktury, a Ty masz typowe podejście strukturalne.

    0
  • #3 12 Maj 2014 12:17
    the_fifth_horseman
    Poziom 32  

    Pionek = Gracz, po co dwie klasy?

    Gracz ma nazwę i kolor, przyjmuj je jako argumenty konstruktora.

    Poziom zabudowy to powinien być int. Poziomów zabudowy masz 6 - bez zabudowy, 1 - 4 domów, hotel. Możesz ułatwić sobie życie przechowując koszty rozbudowy i opłaty w tablicach po 6 elementów.

    Dwa rodzaje pól w taki sposó to pomyłka. Musisz mieć klasę bazową po której pola typu nieruchomość, użytek publiczny i inne (wydarzenia!) dziedziczą i zastosować polimorfizm.

    0
  • #4 12 Maj 2014 13:31
    Boshi
    Poziom 12  

    No właśnie problem w tym, że rzekomo nie mogę używać poliformizmu ani dziedziczenia, bo w poleceniu mam, zbuduj zestaw klas ( pola i funkcje- bez łączenia tego) w oparciu o mechanizm przyjaźni. Mógłbyś naszkicować szkielet tego ? Bez funkcji , lub wypisać jakie klasy Ty widzisz, razem z podklasami dziedziczonymi od nadklasy?

    0
  • #5 12 Maj 2014 14:16
    the_fifth_horseman
    Poziom 32  

    To w takim razie użyj jednej klasy w której zamkną się zachowania wszystkich typów pól. Najczystszym rozwiązaniem to nie jest, ale zadziała.

    Mechanizm przyjaźni masz tu: http://xion.org.pl/files/texts/mgt/html/2_2.html
    Zastanów siędo czego ci to pasuje. :)

    Bez urazy, ale bie naszkicuję ci tego - to twój projekt, a ja nie mam tyle wolnego czasu aby robić go za ciebie (a gdybym miał to zrobiłbym ci w ten sposób większą krzywdę niż przysługę).

    0
  • #6 12 Maj 2014 14:33
    Boshi
    Poziom 12  

    Rozumiem, przecież jak Ty to napiszesz to co ja z tego wyniosę :P
    Przyjaźń rozumiem, ale jeszcze nie zastanawiałem się nad tym co ma się przyjaźnic z czym, bo chcę najpierw szkielet wykonać :)

    Jak przerobię to i owo to wrzucę do poprawki jeszcze :)

    0