Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 nie działa klimatyzacja

12 Maj 2014 09:03 12093 1
  • Poziom 14  
    Witam, 
    stałem się posiadaczem wymarzonego Audi A6 C5 2.5Tdi 155KM z 2001roku. Niestety zaraz po zakupie okazało się że klima raz działa raz nie. 

    Zacząłem czytać Wasze forum i udało mi się częściowo zdiagnozować usterki. 

    1)W pierwszej kolejności okazało się że nie działa wentylator - jak się ruszy go śrubokrętem to pracuje jakby chciał a nie mógł. Zgodnie z zaleceniami kupiłem nowy i wymieniłem. Wentylator śmiga, że aż miło. 

    2)Myślałem, że klima jest słabo nabita więc pojechałem i dobiłem (wykazało brak szczelności, miałem 460gram a powinno być chyba 550) 

    3)Niestety klima dalej raz działa raz nie więc czytałem dalej. Udało mi się połączyć vagiem i odczytałem, że mam błąd czujnika g238 (czujnika jakości powietrza). Kasowałem błąd ale nadal wracał. Wyczyściłem złącza, przedmuchałem go sprężarką ale nic. Wyczytałem jednak, że bez tego czujnika klimatyzacja i tak będzie działać. 

    4)Dlatego przeszedłem do dalszej diagnozy. Znalazłem taki model diagnozy 

    Co się okazało: 
    Cytat:
    jeżeli masz VDCS pod ręką, to sprawdzisz sobie samodzielnie sprawność całego układu: 
    1. temp. zew. >16*C; 
    2. uruchamiasz silnik, klimatyzacja wyłączona [Econ - ON], nawiew w trybie AUTO; 
    3. przejeżdżasz ok. 5 - 7 km, następnie zatrzymujesz samochód w cieniu [np. garaż], silnik pracuje; 
    4. włączasz VCDS > 08 - Auto HVAC: 
    - grupa 001.2 [czyli grupa 001, pozycja 2]: powinno być 0; 
    - grupa 001.4 - sprawdzasz niskie ciśnienie - jego wartość minimalna wynosi w zależności od temp. zew.: 
    Obrazek (przy 20stopniach powinno być 5,6bara) 

    jeżeli powyższe jest OK, to przechodzisz do następnego etapu, jeżeli ciśnienie jest zbyt małe, to znaczy, że masz za mało czynnika w układzie
    .
    Wykonałem według powyższych wskazówek. W grupie 001.2 było 0%, w grupie 001.4 ciśnienie wynosiło 5.8bara czyli klima nabita. 

    Dlatego przeszedłem do kolejnej diagnozy: 
    Cytat:
    następny etap: 
    1. temp. zew. > 16*C; 
    2. uruchamiasz silnik, klimatyzacja włączona, temp. na LO, nawiew ustawiony na kratki środkowe [dash panel, środkowy przycisk], szyby zamknięte, nawiew na 3/4, recyrkulacja włączona, podnosisz obroty do 2000 rpm; 
    3. VCDS > 08 - Auto HVAC: 
    - grupa 001.1: > 0.3A; 
    - grupa 001.2: > 30%; 
    - grupa 001.4: > więcej niż w tabelce powyżej [zazwyczaj 12-16bar], lecz mniej niż 29bar; 
    - grupa 009.3: po 5 min. ma być maks. o 3*C więcej niż w 010.1; 
    - grupa 009.4: po 5 min. ma być maks. o 3*C więcej niż w 010.1; 
    - grupa 010.1: po 5 min. ma być temp. jak na obrazku poniżej [czyli ok. 2-5*C]: 
    Obrazek

    I tak wszystko na początku wykonałem tak jak kazali. Odczyty z bloków wyglądały następująco: 
    - 001.1 - 0,65A czyli sprężarka bierze prąd
    - 001.2 - 60-70% czyli pracuje
    - 001.4 5,8bara (powinno być około 12-16) więc ciśnienie w ogóle się nie podniosło. Kilka razy podczas załączania i wyłączania wskoczyło na 6barów. 
    - 009.3 i 009.4 różnica była ok 2 stopni 
    - 010.1 - powinna być między 2-5 a miała ok 20stopni (tyle co na dworze) 

    I tu moje pytanie co teraz mogę sprawdzić albo co jest przyczyną i co należy wymienić. Czy ktoś jest wstanie jakoś pomóc. 

    Odpaliłem jeszcze samochód wieczorem i ruszyła i chodziła przez ponad godzinę jak jechałem. Kolejny raz już stanęła. Tak więc nie ma zasady. Raz działa raz nie
  • Poziom 20  
    Witam
    piotruuch napisał:

    - 001.1 - 0,65A czyli sprężarka bierze prąd
    - 001.2 - 60-70% czyli pracuje
    - 001.4 5,8bara (powinno być około 12-16) więc ciśnienie w ogóle się nie podniosło. Kilka razy podczas załączania i wyłączania wskoczyło na 6barów. 

    - poziorałbym na dyszę dławiącą - czy jest czysta, (i czy w ogóle jest) dowiesz się czy kompresor się nie zaczyna zacierać
    - skoro (lekko)skacze ciśnienie przy zał/wył sprzęgiełko masz (jeszcze) nie zerwane
    - pokusiłbym się o wymianę zaworu w kompresorze, w zależności od wyniku inspekcji dyszy być może cały kompresor i płukanie układu