Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 C5 nie działa klimatyzacja

piotruuch 12 May 2014 09:03 19083 1
  • #1
    piotruuch
    Level 14  
    Witam, 
    stałem się posiadaczem wymarzonego Audi A6 C5 2.5Tdi 155KM z 2001roku. Niestety zaraz po zakupie okazało się że klima raz działa raz nie. 

    Zacząłem czytać Wasze forum i udało mi się częściowo zdiagnozować usterki. 

    1)W pierwszej kolejności okazało się że nie działa wentylator - jak się ruszy go śrubokrętem to pracuje jakby chciał a nie mógł. Zgodnie z zaleceniami kupiłem nowy i wymieniłem. Wentylator śmiga, że aż miło. 

    2)Myślałem, że klima jest słabo nabita więc pojechałem i dobiłem (wykazało brak szczelności, miałem 460gram a powinno być chyba 550) 

    3)Niestety klima dalej raz działa raz nie więc czytałem dalej. Udało mi się połączyć vagiem i odczytałem, że mam błąd czujnika g238 (czujnika jakości powietrza). Kasowałem błąd ale nadal wracał. Wyczyściłem złącza, przedmuchałem go sprężarką ale nic. Wyczytałem jednak, że bez tego czujnika klimatyzacja i tak będzie działać. 



    4)Dlatego przeszedłem do dalszej diagnozy. Znalazłem taki model diagnozy 

    Co się okazało: 
    Quote:
    jeżeli masz VDCS pod ręką, to sprawdzisz sobie samodzielnie sprawność całego układu: 
    1. temp. zew. >16*C; 
    2. uruchamiasz silnik, klimatyzacja wyłączona [Econ - ON], nawiew w trybie AUTO; 
    3. przejeżdżasz ok. 5 - 7 km, następnie zatrzymujesz samochód w cieniu [np. garaż], silnik pracuje; 
    4. włączasz VCDS > 08 - Auto HVAC: 
    - grupa 001.2 [czyli grupa 001, pozycja 2]: powinno być 0; 
    - grupa 001.4 - sprawdzasz niskie ciśnienie - jego wartość minimalna wynosi w zależności od temp. zew.: 
    Obrazek (przy 20stopniach powinno być 5,6bara) 

    jeżeli powyższe jest OK, to przechodzisz do następnego etapu, jeżeli ciśnienie jest zbyt małe, to znaczy, że masz za mało czynnika w układzie
    .
    Wykonałem według powyższych wskazówek. W grupie 001.2 było 0%, w grupie 001.4 ciśnienie wynosiło 5.8bara czyli klima nabita. 

    Dlatego przeszedłem do kolejnej diagnozy: 
    Quote:
    następny etap: 
    1. temp. zew. > 16*C; 
    2. uruchamiasz silnik, klimatyzacja włączona, temp. na LO, nawiew ustawiony na kratki środkowe [dash panel, środkowy przycisk], szyby zamknięte, nawiew na 3/4, recyrkulacja włączona, podnosisz obroty do 2000 rpm; 
    3. VCDS > 08 - Auto HVAC: 
    - grupa 001.1: > 0.3A; 
    - grupa 001.2: > 30%; 
    - grupa 001.4: > więcej niż w tabelce powyżej [zazwyczaj 12-16bar], lecz mniej niż 29bar; 
    - grupa 009.3: po 5 min. ma być maks. o 3*C więcej niż w 010.1; 
    - grupa 009.4: po 5 min. ma być maks. o 3*C więcej niż w 010.1; 
    - grupa 010.1: po 5 min. ma być temp. jak na obrazku poniżej [czyli ok. 2-5*C]: 
    Obrazek

    I tak wszystko na początku wykonałem tak jak kazali. Odczyty z bloków wyglądały następująco: 
    - 001.1 - 0,65A czyli sprężarka bierze prąd
    - 001.2 - 60-70% czyli pracuje
    - 001.4 5,8bara (powinno być około 12-16) więc ciśnienie w ogóle się nie podniosło. Kilka razy podczas załączania i wyłączania wskoczyło na 6barów. 
    - 009.3 i 009.4 różnica była ok 2 stopni 
    - 010.1 - powinna być między 2-5 a miała ok 20stopni (tyle co na dworze) 

    I tu moje pytanie co teraz mogę sprawdzić albo co jest przyczyną i co należy wymienić. Czy ktoś jest wstanie jakoś pomóc. 

    Odpaliłem jeszcze samochód wieczorem i ruszyła i chodziła przez ponad godzinę jak jechałem. Kolejny raz już stanęła. Tak więc nie ma zasady. Raz działa raz nie
  • #2
    sp9svn
    Level 20  
    Witam
    piotruuch wrote:

    - 001.1 - 0,65A czyli sprężarka bierze prąd
    - 001.2 - 60-70% czyli pracuje
    - 001.4 5,8bara (powinno być około 12-16) więc ciśnienie w ogóle się nie podniosło. Kilka razy podczas załączania i wyłączania wskoczyło na 6barów. 

    - poziorałbym na dyszę dławiącą - czy jest czysta, (i czy w ogóle jest) dowiesz się czy kompresor się nie zaczyna zacierać
    - skoro (lekko)skacze ciśnienie przy zał/wył sprzęgiełko masz (jeszcze) nie zerwane
    - pokusiłbym się o wymianę zaworu w kompresorze, w zależności od wyniku inspekcji dyszy być może cały kompresor i płukanie układu