Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kia Carnival 2.9 Crdi 2005 - Wyrzuca plyn ze zbioniczka

darofarao 12 May 2014 10:17 4188 8
  • #1
    darofarao
    Level 8  
    Witam uzytkownikow forum jak i Carnivali. Problem jak w temacie. Zadnych typowych objawow tzn. Olej czysty plyn czysty babli nie ma . Test CO2 OK. Nie dymi nie kopci . Temperatura OK nawet w trakcie wywalania plynu. Chlodnica nowa korek i termostat rowniez. Jeszcze zastanawiam sienad pompa wody ale tak mozna wszystko powymieniac. Jedyne co to twarde waze napewno ponad 0.9 bara. Juz mnie szlag trafia. Jakies sugestie w tym temacie???

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dodam jeszcze, ze tylma nagrzewnica zmostkowana i odcieta z ukladu. Plyn wywala powyzej 3 tys obrotow. Jeszcze nie ogladalem chlodnicy oleju i chlodnicy spalin

    Dodano po 50 [minuty]:

    Dodam jeszcze, ze tylma nagrzewnica zmostkowana i odcieta z ukladu. Plyn wywala powyzej 3 tys obrotow. Jeszcze nie ogladalem chlodnicy oleju i chlodnicy spalin
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    KubaGlowno
    Level 13  
    Sprawdź kompresję, na poszczególnych cylindrach.
    Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą.
  • #3
    darofarao
    Level 8  
    Ok. Dzieki
    Dzisiaj 3 wtryskiwacz wyjety do sprawdzenia bo pojawia sie blad (slaby sygnal na trzecim wtrysku).
    To moze tez i kompresje sprawdzimy
  • #4
    darofarao
    Level 8  
    Ale padaczka z ta kijanka.Wtryskiwacz sprawny instalacja ok.dalej to samo slaby sygnal na 3 wtrysku. Prawdopodobnie padl sterownik silnika. Nic tylko do rzeki ale srodowiska szkoda.
  • #5
    darofarao
    Level 8  
    Witam ponownie
    Plynu juz nie wyrzuca. Wymieniłem chłodnicę spalin i jest OK. Zawor EGR był sprawny ale mechanio po jakimś czasie przyznał, że zatkał przepływ spalin juz za chłodnią w celu zmniejszenia turbo dziury. W efekcie dwa razy wymieniony przepływomierz(byly dobre) gdyz w tym silniku zatykac nie mozna poniewaz bedzie pokazywal zle dzialanie przeplywki.
    Nadal walcze ze slabym sygnalem na 3 wtrysku... ktos ma pomysly? Elektrycy samochodowi jakos niechetnie do tematu podchodza gdyz usterka wystepuje po przejechaniu 100-150 km
  • #6
    darofarao
    Level 8  
    Nadal slaby sygnal na 3 wtrysku. 100-150 km normalnej jazdy i tryb awaryjny. Juz lepiej zeby calkiem cos padlo. Ktos cos moze zasugerowac?
  • #7
    darofarao
    Level 8  
    Witam ponownie.
    Kasowanie bledu i znowu 148 km i tryb awaryjny. Ale ale po wykasowaniu bledu jak dziala turbina ponownie zaczyna plyn ze zbiorniczka wyrzucac. Czyli problemem nie byla jednak chlodnica spalin lecz sama turbina, ktora chetnie tloczy powietrze do ukladu chlodzenia.Jakis uszczelniacz czy zimmering do wymiany.
    Teraz wlalem do paliwa LIQY MOLY czy jakos tak do czyszczenia ukladow wtryskowych i narazie 550km bez trybu awaryjnego. Tylko plynu musze pilnowac i na zbyt duze obroty nie wchodzic bo plyn wywali momentalnie. Temperatura normalna poza tym powietrzem w ukladzie. Pisze to dla tych , ktorzy zostali badz beda naciagani na wspanialomyslnych pseudomechanikow mowiacych o wymianie badz regeneracji wtryskiwaczy , uszczelce pod glowica i peknietym bloku czy naprawie pompy i kosztach przekraczajacych wartosc samochodu. Wlacznie z serwisami KIA nie majacymi pojecia o carnivalach.
  • #8
    MobilTruck
    Level 31  
    darofarao wrote:
    Witam ponownie.
    Kasowanie bledu i znowu 148 km i tryb awaryjny. Ale ale po wykasowaniu bledu jak dziala turbina ponownie zaczyna plyn ze zbiorniczka wyrzucac. Czyli problemem nie byla jednak chlodnica spalin lecz sama turbina, ktora chetnie tloczy powietrze do ukladu chlodzenia.Jakis uszczelniacz czy zimmering do wymiany.
    Teraz wlalem do paliwa LIQY MOLY czy jakos tak do czyszczenia ukladow wtryskowych i narazie 550km bez trybu awaryjnego. Tylko plynu musze pilnowac i na zbyt duze obroty nie wchodzic bo plyn wywali momentalnie. Temperatura normalna poza tym powietrzem w ukladzie. Pisze to dla tych , ktorzy zostali badz beda naciagani na wspanialomyslnych pseudomechanikow mowiacych o wymianie badz regeneracji wtryskiwaczy , uszczelce pod glowica i peknietym bloku czy naprawie pompy i kosztach przekraczajacych wartosc samochodu. Wlacznie z serwisami KIA nie majacymi pojecia o carnivalach.

    Ach ci pseudo mechanicy,nic tylko naciągają tych ludzi.To dobrze że poradziłeś sobie z problemem i w końcu masz w pełni sprawny samochód,ale że tam trzeba przypilnować płynu i nie zapominać się przy wyprzedzaniu i szybko zmieniać biegi,żeby to sinik na zbyt wysokie obroty nie wskoczył,to mały szczegół.Kolego LIQY MOLY to nic w porównaniu z Dot4 dolanym do paliwa.
  • #9
    darofarao
    Level 8  
    Zarty zartami ale glowice trzeba robic ale badziewie totalne