Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wirtualna centrala czy zwykła

12 Maj 2014 11:10 3945 21
  • Poziom 9  
    Witam!!

    Mamy w małej firmie właściwie same komórki. Koszt może i nie jest ogromny, ale zawsze szuka się oszczędności. Myślałem o przejściu na VOIP całkowicie. Zrobieniu jednego numeru do firmy i numerów wewnętrznych na każde stanowisko. Szukam jednak funkcji, której nie znalazłem u wielu dostawców.
    Chciałbym aby nasze biuro otrzymywało informacje (mailem?) o numerach, które się dodzwoniły do centrali ale nie połączyły z konsultantem. Chodzi o to, by można było utrzymać wysoką jakość obsługi klientów i oddzwaniać do nich.

    Do wychodzących miałbym ze 2 numery GSM i to by właściwie starczyło.

    Da się tak wirtualnie czy trzeba urządzenie?

    Pozdrawiam
    Maciej
  • Poziom 39  
    A nie prościej przekierować sobie nieodebrane/zajęte/odrzucone połączenia (np. po 10-20 sek) na jakiś numer i w Panelu (u nas akurat Plus'a) lub bezpośrednio na jednej komórce można sobie je podejrzeć?
  • Poziom 9  
    No a e-mailem nie będzie prościej?
  • Poziom 39  
    U nas w firmie jest taka wirtualna centrala.
    Żeby nie było że ktoś nie odbiera telefonów od klientów - w momencie zajętości/braku odbierania/odrzucenia rozmowy np. w dziale serwisu - taka rozmowa trafia do sekretariatu.
    Pani sekretarka ma obowiązek spisać numer i zarejestrować klienta "do oddzwonienia".
    Każdy telefon powinien być odebrany.

    Jeśli nie da się czegoś zrealizować "sprzętowo", zawsze można zrealizować "politycznie".
    Pamiętam, że swego czasu rezerwacje biletów na pociągi pośpieszne/ekspresowe z powodu braku scentralizowanej bazy (Intranet) odbywały się w ten sposób, że każda stacja miała pewną pulę do wykorzystania.
    Pociągi jeździły w 1/4 puste, ale przynajmniej nie było kolizji w stylu "ktoś kupił w Warszawie miejscówkę na miejsce, które ja zarezerwowałem w Pruszkowie".
  • Poziom 9  
    Ok, ale nie mamy sekretariatu. Nie potrzebujemy go. Natomiast czy funkcja zebrania tych "nie odebranych" przez człowieka numerów jest taka trudna do realizacji?
  • Poziom 39  
    Akurat telefonami zajmuje się mój kolega, nie za bardzo wiem jak wygląda panel konfiguracyjny.
    Wiem, że sama centralka (dostępna przez WWW) jest dość skromna.
    Widać "dobijające się" telefony, ale czy widać nieodebrane - to nie pamiętam (teraz jestem w domu).
    Być może w innych firmach (Orange, T-Mobile) jest lepsza - nie wiem.
    Może się to już zmieniło (ostatni raz widziałem tą centralkę 1,5 miesiąca temu).
    Na pewno można to zrealizować, ale jak to mówią - wszystko się rozbija o kasę.

    Sannjas napisał:
    Natomiast czy funkcja zebrania tych "nie odebranych" przez człowieka numerów jest taka trudna do realizacji?
    Gdyby podpiąć komórkę do komputera, to takie aplikacje jak historia połączeń są bez problemu dostępne - przynajmniej Nokia PC Suite to robiło.
  • Poziom 24  
    Jest wiele rozwiązań tego problemu.
    Pewnie wirtualne centralki tez takie dają, ale ja osobiści e wole mieć wróbla w garści niż pięknego kanarka na dachu.
    Moja propozycja to centrala w firmie np. jakiś open source (asterisk - tu polecam dystrybucje elastix , czy openswitch np. fusionpbx).
    W oparciu o te rozwiązania na pewno uda się zrobić taka funkcjonalność (no może trzeba dograć jakiś plugin).
    Zalety :
    - masz to co sobie skonfigurujesz, nie musisz płacić za dodatkowe funkcje typu fax
    - cena - zależności od ilości użytkowników przyzwoity PC w zupełności wystarczy
    - elastyczna, dziś masz 10 jutro 100 użytkowników

    To tez jest do zrobienia w centralach sprzętowych al ejuż koszty większe
  • Poziom 17  
    Sprawę załatwi centrala telefoniczna SLICAN (w zależności od ilości wewnętrznych model: IPM, IPU, IPS) z liniami VoIP i aplikacją Komunikator CTI
    http://slican.pl/produkt.php?id=1349955144.

    Jeśli są państwo z okolic Trójmiasta - chętnie pomożemy we wdrożeniu.

    Opinia użytkownika bulba1 ("To też jest do zrobienia w centralach sprzętowych ale już koszty większe") świadczy że raczej nie ma pojęcia o czym pisze.
    To jest jedna z podstawowych funkcji współczesnych central telefonicznych.
    A samodzielnie "dorabiać" ją trzeba w rozwiązaniach informatycznych typu asterisk.

    O kosztach będzie można się wypowiedzieć jak poznamy ilość potrzebnych linii wewnętrznych.
  • Poziom 9  
    Główny numer wejściowy jest z VOIPa, wewnętrznych numerów miałoby być do 8 z tym, że jeden z nich także na VOIPie w innym miejscu zupełnie.
  • Poziom 33  
    Witam.
    Całkowicie Cię zadowoli centralka Slicana IPS-08.100 za 660,00 zł Netto.
    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    A wysyła e-maile z informacją o niedodzwonionych?
  • Poziom 9  
    Wałkuję, ale dla mnie to ważne: czy to urządzenie sygnalizuje jakoś, że klient się nie dodzwonił do nas, tylko nie chciało mu się czekać i się rozłączył? Jak to jest realizowane? Taka opcja jest dla nas kluczowa ze względu na chęć utrzymania wysokiej jakości obsługi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Jeśli chodzi o wirtualną centralę to zdecydowanie polecam Focus Telecom. Korzystam z ich usług od lat i jestem bardzo zadowolony.
  • Poziom 2  
    Według mnie warto postawić na wewnętrzną sieć telefoniczną pbx od firmy focustelecom.pl/wirtualna-centrala/. Sama korzystam z niej w mojej firmie i jestem bardzo zadowolona z efektu :) Polecam!

    Moderowany przez gulson:

    3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    izkax_1 napisał:
    Według mnie warto postawić na wewnętrzną sieć telefoniczną pbx od firmy focustelecom.pl/wirtualna-centrala/. Sama korzystam z niej w mojej firmie i jestem bardzo zadowolona z efektu :) Polecam!
    Co to za pseudo auto reklama ....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    R-MIK napisał:
    oscar2000 napisał:
    izkax_1 napisał:
    Według mnie warto postawić na wewnętrzną sieć telefoniczną pbx od firmy focustelecom.pl/wirtualna-centrala/. Sama korzystam z niej w mojej firmie i jestem bardzo zadowolona z efektu :) Polecam!
    Co to za pseudo auto reklama ....

    Ciekawe czy nie ma problemu z prezentacją nr w ruchu wychodzącym na SIP-TRUNK.
    Widać mało chętnych na tego pbx w chmurze ,że w tak perfidny sposób się reklamują :)