Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaką polecacie bezawaryjną pralkę?

also 17 Maj 2014 09:56 25443 43
  • #31
    astw
    Poziom 17  
    also napisał:
    darekRD napisał:
    Mam samsunga WF7522 od ponad 2 lat.

    2 lata to zbyt krótko by stwierdzić czy dany produkt jest dobry czy też jest zły.
    Obecne pralki produkowane są z żywotnością 4-5 latach.
    Po tym okresie czasu można stwierdzić czy coś jest dobre czy też nie :)
    Może przy zakupie nie ma co się kierować marką " bo ta nic nie znaczy" tylko wybrać tą mniej znaną.
    Czy prócz LG Samsunga Amica Bosch Indesit Beko Whirlpool nie ma innych marek ?
    Kiedyś zakupiłem wiertarkę firmy Herkules która posłużyła mi 4x dłużej niż bosch a cena była zdecydowanie niższa.
    Oczywiście wykonanie wiertarki Herkules była pierwsza klasa.


    Np. Panasonic lub Gorenje (przykładowe modele - bez analizy funkcji i budowy).
    http://www.ceneo.pl/16762843
    http://www.ceneo.pl/27131517
    http://www.ceneo.pl/17741390
  • MetalworkMetalwork
  • #32
    piopedro
    Poziom 12  
    komandor64 napisał:
    Ew. proponuję rozejrzeć się za pralkami Beko - szczególnie chodzi mi o modele objęte 5-letnią gwarancją producenta (BEKO 5 lat). Jeśli nie to kupno pralki w granicach 1000 - 1200 zł i wykupienie przedłużenia gwarancji do 5 lat.


    Zgadzam się. Zamiast inwestować w pralkę która "powinna wytrzymać" lepiej kupić taką na którą producent przedłużył gwarancję.
    Ja kupiłem pralkę z 2 letnią gwarancja ale ponieważ kupowałem przez infolinię producenta dostałem automatyczne przedłużenie na kolejne 2 lata. Czyli 4 lata świętego spokoju.
  • #33
    Pajdosz
    Poziom 11  
    Ja od ok 10. lat mam BOSH-a MAXX4 i jak do tej pory wymieniałem tylko grzałkę (koszt ok 100zł z robocizną, czy mniej - już nie pamiętam). BTW - serwisant, który mi ją wymieniał bardzo się ucieszył, że to jest właśnie BOSH a nie jakiś Elektrolux bo podobno dużo mniej zamieszania przy wymianie grzałki. Całą operacja trwała pół godziny. Fakt, że pralka nie ma kompletnie żadnych bajerów, po prostu pierze.
  • MetalworkMetalwork
  • #34
    KOCUREK1970
    Specjalista Sieci, Internet
    misiek1111 napisał:
    Nieprecyzyjny zapis w umowach konsumenckich, który można interpretować na dwie strony, należy interpretować na stronę klienta.

    Taa, tylko zmuś drugą stronę, do dobrowolnego uznania, wywiązania się z takich zapisów, przestrzegania i respektowania ich.
    Po drugie, jak udowodnisz i komu to, że jest możliwość interpretacji tego na dwa sposoby, jeśli jest już możliwość, że może być tak, a może inaczej, to można (zapewniam Cię, że da się) zinterpretować taki przepis jeszcze co najmniej na 99 innych sposobów - i co wtedy zrobisz?.
    Kto niezależny, ma napisać taką wykładnię, by druga strona bezzwłocznie uznała Twoja rację, skoro nawet w Sejmie, gdzie siedzi 68% "p osłów" z wykształceniem prawniczym, oni nawet tego nie dopilnowali, i nie potrafili zrobić, czyli sami zostawili dla siebie (adwokatów) furtkę, by można się było o to sądownie kłócić - kasa, kasa, kasa, kasa, itd. w nieskończoność.
    A przegrasz sprawę, to adwokat (a jakże), będzie Cię namawiał do złożenia apelacji - kasa, kasa, kasa itd. w nieskończoność......
    W 99,99% przypadków, bez sądu (czas), adwokata (TWOJA kasa na niego), rzeczoznawców (tez kasa na nich) się nie obejdzie - kto ma na to czas, kasę i zdrowie, by się z tym bujać po sądach!.
    Podzielam zdanie poprzedników, pralka za nie więcej niż 1 tyś zł (dowolnej firmy, wszystko to i tak szmelc), bo reszta ceny powyżej 1 tyś zł, to bajery, za które płacisz, a możesz nawet nigdy z nich nie skorzystać, i produkt firmy, która daje najdłuższą SWOJĄ własną gwarancję.
    Zwrócić też trzeba uwagę na to (o czym nikt w sklepie Ci nie powie), że pralka ma NAWET 10 letnią gwarancję, WOW, tylko, że ta gwarancja dotyczy TYLKO np. na perforację bębna pralki, czyli TYLKO dla tego elementu, a nie całej pralki, na którą potrafi producent dać tylko 12 mc gwarancji (choć prawo unijne wyraźnie mówi o co najmniej 24 mc gwarancji producenta).
  • #35
    chocisz 21
    Poziom 9  
    w rodzinie miałem do czynienia z różnymi pralkami

    polar - po 5 latach wycieki wody (poszła na złom)
    elektrolux - notoryczny serwis, po 10 latach wymiana grzałki
    zanussi (włoska!) - 12 lat bezawaryjnej pracy, najtańszy model
    siemens - po 10 latach wymiana amortyzatorów
  • #37
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #38
    vodiczka
    Poziom 43  
    skryn napisał:
    Obowiązek gwarancyjny (odpowiedzialność za towar zgodny z umową) leży w gestii sprzedawcy
    Dla ścisłości: Odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z umową nie jest obowiązkiem gwarancyjnym. Proszę nie mylić pojęć. :D
  • #39
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #40
    vodiczka
    Poziom 43  
    Odpowiedzialność sprzedawcy wobec klienta, zgodnie z ustawą nie jest uwarunkowana porozumieniem pomiędzy sprzedawcą a producentem. Zatem "Po pierwsze primo" nie ma znaczenia.
    "Po drugie primo" klient też ma pewne obowiązki, choćby dotrzymania terminów na złożenie reklamacji.
    Po trzecie i po czwarte primo - masz rację.
  • #41
    komandor64
    Poziom 25  
    Koledzy, powoli wchodzimy w mistyczną strefę offtop`u ;-).
    Czy Kolega "Also" zakupił sprzęt? Mógłby się pochwalić wyborem :-)?
  • #42
    barba31
    Poziom 12  
    Ciekawe czy autor wątku zakupi sprzęt, ciężko chyba teraz o bezawaryjne pralki w rozsądnej cenie. Mam dobrze przejścia z Boschem, który co prawda padł ale swoje przepracował (chyba ponad 10 lat), teraz przerzuciłam się na LG, jak na razie pracuje bezawaryjnie.
  • #44
    also
    Poziom 15  
    Zakup pralki został odłożony w czasie bo naprawiamy szkody które powstały po ostatniej nawałnicy jaka przeszła przez posesję a budżet znacznie by przekroczył wyznaczony limit.