Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat b5 1.8T AEB - Po rozgrzaniu silnika dławi się, przerywa, brak mocy

pozmienialosiedokoła 13 May 2014 08:39 19935 12
  • #1
    pozmienialosiedokoła
    Level 10  
    Witam. Mam problem ze swoim b5 1.8t AEB. Gdy odpalam auto wszystko jest w porządku. Problem pojawia się po rozgrzaniu silnika. Zaczyna słabnąć, szarpać, dlawi się po dodaniu gazu . Na wolnych obrotach szarpie silnikiem jakby jeden baniak był odlączony .Podczas jazdy auto słabnie coraz bardziej co uniemożliwia jazdę . Po paru kilometrach problem ustaje dosłownie na chwile, lecz zaraz jest znów to samo. Gdy silnik ostygnie jest normalnie ale po jakimś czasie zaczyna się wszystko od nowa. Po podpieciu Vag-a nie pokazuje żadnych błędów. Co to może być? Sonda, przepływka? Myślałem o cewkach ale czytałem gdzieś że jeśli jest problem z cewką to od razu wyrzuca błąd na Vag-u. Będę wdzięczny za pomoc
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zobacz czy wydech drożny, co z przepływką, jak wygląda odczyt z lambdy.
  • #3
    pozmienialosiedokoła
    Level 10  
    Wydech raczej drożny bo na zimnym silniku normalnie chodzi. Przepływu i lambdy nie mam jak sprawdzić bo mam dostęp tylko do polskiego Vag-a
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Raczej drożny, nie mam jak sprawdzić... Tak nie naprawimy tego auta.
  • #5
    pozmienialosiedokoła
    Level 10  
    Skoro na zimnym jest drożny to co mogłoby się zmienić jak jest nagrzany. Chciałbym sprawdzić ale nie mogę dojść z Vag-iem do ładu bo nie łączy mi się. Tylko Polski Vag mi działa
  • #6
    staciwa
    Level 13  
    Sprawdź ciśnienie na garach jak jest rozgrzany.
  • #7
    eumox
    Level 13  
    Spróbuj sprawdzić cewki zapłonowe może któraś po nagrzaniu przerywa.
    Pozdrawiam
  • #8
    kamilek007
    Level 15  
    A po co gdybać i doszukiwać się nie wiadomo czego? Sprawdzić na vagu logi i zobaczymy.

    Moderated By Pawel wawa:

    Ostrzeżenie. Autor napisał, że nie ma czym sprawdzić.
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • #9
    kamilek007
    Level 15  
    No tak najlepiej dać ostrzeżenie' bo jakto tak ktoś coś słusznego napisał. Skoro autor nie ma czym sprawdzić, to przecież są warsztaty które to zrobią.
    Szanowny moderatorze Pawel wawa, przeczytałeś to co napisałeś? Pomyślałeś trochę? Jak może być wydech zapchany jak się rozgrzeje, a na zimnym nie? Kolejna sprawa przy zapchanym wydechu myślisz, że szarpałby na biegu jałowym? Jesteście zdolni rozdawać tylko ostrzeżenia, że niby zaniżamy poziom forum. A tu moderator i takie kwiatki.
    Do autora zanim dostanę bana. Jak wygląda sprawa ze świecami i cewkami? Cisnienie sprężania zmierz na rozgrzanym.
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kamilek007 wrote:
    zapchany jak się rozgrzeje, a na zimnym nie?
    Ależ oczywiście, wystarczą śmieci ,np z katalizatora, w układzie wydechowym. I będą takie objawy jak opisuje autor. A zatem i pomyślałem i przeczytałem.
  • #11
    masterisprzem
    Level 10  
    Sorry za odgrzewanie kotleta, rozwiązałeś kolego problem?
    U mnie w golfie 4 1.8t AGU mam podobne objawy, kiedyś jak zostawiłem rozgrzane auto, i po jakimś czasie chciałem jechać to potrafił mi tak szarpać, dusić się, nawet gasnąć. Szczególnie pod większym obciążeniem. Teraz problem nasilił się, wystarczy upalna pogoda, chwila postoju na rozgrzanym, albo korki i zdarza się to samo.

    Ostatnio jak się tak dławił i chodził na parę garów tylko, poleciałem szybko, bo czasami równie szybko samo przechodzi, odłączać po kolei cewki, odkryłem że jeden cylinder nie pracuje. Jak już tak grzebałem przy cewkach to od razu poruszałem wtyczkami od wzmacniacza zapłonu na obudowie filtra powietrza, tudzież lekko go stuknąłem, jak ręką odjął, zaczął pracować na wszystkie cylindry.

    Ostatnio jak mi tak się dławi jak mogę to staję, idę popukać we wspomniany wzmacniacz zapłonu i przechodzi, potem mogę deptać do końca i idzie jak zły.

    Wygląda na to, że gdy w komorze się nagrzeje, powietrze nie ostudza dobrze tego modułu to może jakiś metal się tam rozszerza albo coś i takie dziwne objawy.
    Na dniach będę szukał jakiegoś na podmianę.
    Co prawda u mnie dostaje on po dupie bo jeżdżę na lpg, które to ma wyższą oporność i bardziej obciąża instalację zapłonową więc, świece, cewki, a tym bardziej moduł może wysiąść.

    Dodam jeszcze, że logi mam ok, ostatnio zmieniłem nawet DV, nowe podciśnienia, może trochę brudna już przepływka bo turbo się delikatnie poci, ale może to Cię nakieruje, jeśli jeszcze się nie uporałeś, albo kogoś kto ma podobny problem

    Pozdro
  • #12
    Dandei
    Level 2  
    Witam, chcialbym odswiezyc temat tak jak kolega pisal u mnie w passacie b5 1.8t 96r silnik chyba aeb dzieje sie podobnie tzn silnik odpala i tu juz zaczynaja sie problemy albo zlapie odrazu albo trzeba go chwile krecic, nie ma znaczenia czy zimny czy cieplo choc na cieplym raczej odrazu lapie , gdy juz odpali silnik pracuje jak marzenie.Rowno, cicho, no idealnie.
    Po kilku sekundach jak nie zgasnie to juz bedzie pracowal dluzej i raczej juz nie powie sam ,nie tzn nie zgasnie tak szybko :), oczywiscie mowie o obrotach bez dotykania pedala gazu.

    Przejdzmy dalej
    Po dodaniu gazu odrazu go zdlawia jakby odcina calkowicie, jedynie przy delikatnym musnieciem pedalu gazu da sie go wkrecic na wyzsze obroty normalnie, przy pulsowania pedalem gazu rowniez sie wkreci lecz czuc ze sie meczy silnik. Jak by chcial a nie mogl. Przy trzymaniu pedalu w polowie wcisnietym wkreca sie ok. 2.5 tys. Obr. I to samo dlawienie i delikatne na prawde delikatne strzelanie jakby zalewal albo zaplon . przy odpuszczeniu obr. Silnika slychac brzeczenie w okolicach katalizatora nie wiem czy ma to cos wspolnego byc moze komus to cos nasunie. Po zczytaniu bledow takir cuś wyszlo;

    01262 Zawor regulacji bypassa przepustnicy do spalin – N75.

    00561 Kontrola dodawania mieszanki

    16711 P0327 Czujnik uderzeniowy #1 – niskie wejscie (bank 1 lub pojedynczy sensor) A

    16716 P0332 Obwod czujnika uderzeniowego #2 – niskie wejscie (bank 2) A

    16989 P0605 Modul kontroli wewnetrznej – pamiec odczytowa (EPROM) – blad B

    opisy kodow odczytane z neta

    Jakby ktos byl chetny pomoc bylbym wdzieczny

    Z gory dziekuje za odp i ew. pomoc w rozwiazaniu problemu.
  • #13
    asdasss
    Level 10  
    problem moze byc w instalacji (zwarcie do masy) lub "16989 P0605 Modul kontroli wewnetrznej – pamiec odczytowa (EPROM) – blad B" - Błąd wewnętrzny w module sterującym / procesorze,byc moze z tad te wszystkie bledy i brak mocy motoru...usun bledy i zobacz co zostanie jesli P0605 zostanie komp do sprawdzenia