Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto 2 1,2l 8v - Dym z rury wydechowej i brak zapłonu w drugim cylindrze.

sokarsg-1 13 May 2014 11:31 4065 7
  • #1
    sokarsg-1
    Level 11  
    Witam
    Brat wyjeżdżając rano z garażu swoim Puntem 2 1,2 8v zauważył intensywne dymienie z rury wydechowej, migający błąd silnika na desce oraz chodzenie silnika na 3 cylindrach. Niestety musiałem mu przekazać swój samochód i z racji, że mam wolne zabrać się za wstępną przedodaniową do mechanika diagnozę. Błąd jaki zarejestrował sterownik silnika to:
    P0202 -Injector Cylinder 2 (1) .
    Niechodzący cylinder "odpalił" po jakiejś jednej do dwóch minutach chodzenia silnika.
    I najważniejsze dym z rury wydechowej jest kłębiasty biały o lekkim zabarwieniu błękitnego koloru. Najpierw wydobywał się na jałowym biegu a po "odpaleniu" brakującego cylindra wydobywa się jedynie po dodaniu gazu. Dymu przy dodawaniu gazu jest dużo taka mała chmurka się robi za samochodem. Trochę ciężko mi powiedzieć czego ubywa bo samochód nie przejechał ani kilometra z awarią więc oleju jest ponad stan min, natomiast płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym jest poniżej min tyle, że brat tam dawno nie zaglądał i tak może być już od dłuższego czasu.



    Ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą tyle, że nigdy nie widziałem jak wygląda niebieski dym kiedy do komory spalania przedostaje się olej. Ten jak napisałem jest kłębiasty biały o lekkim błękitnym zabarwieniu. Jak intensywny niebieski dym wydostaje się z rury kiedy spalany jest olej?

    A może najszybciej będzie zdjąć głowice i sprawdzić co się tam dzieje bo w ewentualny remont silnika nie będzie się brat(student) na pewno bawił tylko w razie przedostawania się oleju raczej będzie wymieniał cały silnik?
  • #2
    QamileQ
    Level 13  
    Jeżeli olej dostaje się do komory spalania to kopci intensywnie na niebiesko/błekitnie. Jeżeli jest biały i bardzo intensywny to płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Dym szary i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Tak czy inaczej w pierwszych dwóch przypadkach winna jest uszkodzona głowica lub uszczelka pod głowicą. Gdy działał na 3 cylindrach to mogą się dziać różne rzeczy jeżeli chodzi o spaliny. Sam wtryskiwacz także mógł ulec awarii.
  • #3
    sandamiano
    Level 30  
    Zamień wtryskiwacz na inny z listwy.Jeżeli nadal wskaże błąd wtryskiwacza cylindra 2 to usterka może być w sterowniku lub jego okablowaniu.Jeśli wskaże na cylinder do którego przełożono wtryskiwacz nr 2 to trzeba ten wtryskiwacz wymienić. Pojeździj trochę, wypal niespalone paliwo z układu wydechowego. Uszczelka pod głowicą i jej uszkodzenie daje wiele symptomów, np brak ogrzewania zapowietrzanie układu chłodzenia , tłuste play w zbiorniczku wyrównawczym twarde węże chłodnicze, wywalanie płynu ze zbiorniczka, rzeczony biały dym z wydechu po rozgrzaniu silnika i wiele innych
  • #4
    sokarsg-1
    Level 11  
    Pod dokładnym "przesłuchaniu" brata dowiedziałem się, że samochód się ze 3 czy 4 razy zapowietrzył w ciągu ostatnich 2 lat i, że mu się ostatnio woda "przelewała" gdzieś za deską rozdzielczą. I tak jak piszesz w zbiorniku wyrównawczym tłusta warstwa powierzchniowa. A błąd na 2 cylindrze już nie powraca i samochód chodzi na wszystkie "gary". Czyżby się woda zebrała w jednym cylindrze po nocy i dlatego nie palił przez pierwsze minute czy dwie?

    Pytanie za sto punktów jak wymienić świeca które daje rade tylko lekko ruszyć jak się do tego używa klucza z metrowym ramieniem?
  • #6
    sokarsg-1
    Level 11  
    Dobra po wymianie uszczelki pod głowicą (cały dzień roboty + wymiana miski) problem ustał, choć dymiło jeszcze z rury przez pierwszy kilometr. Dzięki wszystkim za pomoc.

    Jak byście podali jeszcze jakie mają być luzy na zaworach w tym silniku bo mi się szklanki pomyliły?
  • Helpful post
    #7
    QamileQ
    Level 13  
    Książka podaje:

    Wydech - 0,45 (+-0,05)
    Dolot - 0,25 (+-0,05)

    Pamiętaj regulować na zimnym silniku.
  • #8
    sokarsg-1
    Level 11  
    Problem rozwiązany zamykam.