Witam,
temat poruszany wielokrotnie, ale nie znalazłem dotąd nic o podobnych objawach, które wystąpiły u mnie.
Kupiłem niedawno mkII, wszystko fajnie, ale nie działała tylna wycieraczka. Bezpiecznik 4 był wyjęty i widać na gnieździe, że coś tam się grzało. Wymieniłem mechanizm i silniczek, sprawdziłem kable w gumowej przelotce, ale cały czas coś jest nie tak bo na wtyczce do silniczka napięcie stałe jest, ale na czarno/zielonym jest 6V i 12V wzbudzane przez przekaźnik. Skąd to 6V?
Wymieniłem przekaźnik 72, ale nic to nie dało chociaż zauważyłem, że po włożeniu tego przekaźnika samoczynnie włączają się przednie wycieraczki na jakieś 3 cykle.
Obawiam się, że walnięta jest skrzynka, ale równie dobrze to może być wina kabli (zwarcie, mostek).
Kolejnym zaskoczeniem jest inna kolejność kabli na wtyczce do silniczka (od lewej: 12V stałe, na środku 12V wzbudzenie i z prawej masa. Natomiast gniazdo silniczka ma oznaczenia od lewej: 53 - czyli 12V, w środku 31 - masa, a z prawej 53a - wzbudzenie. Na koniec pytanie - do którego pinu na gnieździe powinien być podłączony przewód z silniczka (od szczotek)?
Liczę na Waszą pomoc i trafną diagnozę!!!
temat poruszany wielokrotnie, ale nie znalazłem dotąd nic o podobnych objawach, które wystąpiły u mnie.
Kupiłem niedawno mkII, wszystko fajnie, ale nie działała tylna wycieraczka. Bezpiecznik 4 był wyjęty i widać na gnieździe, że coś tam się grzało. Wymieniłem mechanizm i silniczek, sprawdziłem kable w gumowej przelotce, ale cały czas coś jest nie tak bo na wtyczce do silniczka napięcie stałe jest, ale na czarno/zielonym jest 6V i 12V wzbudzane przez przekaźnik. Skąd to 6V?
Wymieniłem przekaźnik 72, ale nic to nie dało chociaż zauważyłem, że po włożeniu tego przekaźnika samoczynnie włączają się przednie wycieraczki na jakieś 3 cykle.
Obawiam się, że walnięta jest skrzynka, ale równie dobrze to może być wina kabli (zwarcie, mostek).
Kolejnym zaskoczeniem jest inna kolejność kabli na wtyczce do silniczka (od lewej: 12V stałe, na środku 12V wzbudzenie i z prawej masa. Natomiast gniazdo silniczka ma oznaczenia od lewej: 53 - czyli 12V, w środku 31 - masa, a z prawej 53a - wzbudzenie. Na koniec pytanie - do którego pinu na gnieździe powinien być podłączony przewód z silniczka (od szczotek)?
Liczę na Waszą pomoc i trafną diagnozę!!!