Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kingway chopper - brak mocy i przyspieszenia po wymianie zaworów

hubert17042 14 May 2014 16:37 3459 12
  • #1
    hubert17042
    Level 9  
    Witam,mam taki problem kupiłem nowy silnik 125ccm przejechałem nim może z 300km i zaczął mi słabnąć i kompresja była co raz słabsza,pewnego razu zgasł i już nie odpalił,pogrzebałem i się okazało ,że wypaliło mi zawór wydechowy kupiłem nowy zawór oraz nową uszczelkę pod głowice wstawiłem ustawiłem rozrząd na znaki zawory ssący na 0.05 w wydechowy na 0.06 no i odpalił kompresja jest lepsza ale nie ma tyle siły co miał i nie rozpędza się tak jak wcześniej,wcześniej rozpędzałem się do 100kmh a teraz zaledwie do 65kmh i moje pytanie jest takie co jeszcze mogłem ominąć pomocy.
  • #2
    Staszek49
    Level 35  
    Pewien jesteś ustawienia rozrządu oraz luzów zaworowych, tj. czy są zgodne z zaleceniami producenta silnika. Czy zalałeś odpowiednią ilość i rodzaj oleju. Sprawdź przyrządem ciśnienie w cylindrze, może silnik jest już lekko zatarty.
  • #3
    hubert17042
    Level 9  
    rozrząd jest ustawiony dobrze zgadza się na znaki wcześniej ,gdy miałem ściągniętą głowice sprawdziłem jak tłok jest na samej górze to czy pojawia się znak T na magnecie i wszystko jest ok.Oleju wlałem między min. a max olej 10W40 co do luzów zaworowych nie jestem pewien jakie powinny być dokładnie,robiłem też na ssącym 0.06 wydechowym 0.07 w ogóle różnie sprawdzałem i nic się nie zmienia jest cały czas to samo.Moto do końca jechał około 100kmh tylko robił się słabszy ,albo mi się tylko wydaje aż pewnego razu zgasł i jeszcze go odpaliłem ale pozostawiłem go w garażu na zimę ,gdy zima minęła już w ogóle nie mogłem go odpalić ,więc szukałem przyczyny.

    Dodano po 19 [minuty]:

    silnik kupiony na allegro a dokładnie ten http://allegro.pl/silnik-cross125cc-ogar-900-street-benzer-los-i4214008515.html
  • #4
    pukury
    Level 35  
    Witam.
    Tak dla jasności -
    jaki był stan przylgni zaworowej ? jak wypaliło zawór to i przylgnię mogło.
    czy po wymianie dotarłeś nowy zawór ?
    Czy dobrze przylega i zachowuje szczelność można sprawdzić w prosty sposób.
    Przy zdemontowanej głowicy ( niestety ) - wlej trochę nafty od strony wydechu - jak cieknie przez zawór to jasne - nieszczelny.
    Poza tym ( jak napisał kol. ) sprawdź ciśnienie - może i uszczelka pod głowicą ciut puszcza.
    Pozdrawiam.
  • #5
    hubert17042
    Level 9  
    stan przylgni zaworowej jest w dobrym stanie ,nie naruszony sprawdzałem szczelność zaworów i jest ok.nafty nie zleciało nawet kropla to znaczy że zawory są szczelne.Ciśnienia właśnie o to chodzi że nie mam czym sprawdzić ,kompresja jest ponieważ ciężko jest kopnąć kopniakiem.Zawór nowy wstawiłem i przejechałem na nim już około 100km.
  • #6
    jack63
    Level 43  
    hubert17042 wrote:
    kompresja jest ponieważ ciężko jest kopnąć kopniakiem

    Wniosek nieuprawniony! Podjedź do jakiegoś warsztatu i sprawdź ciśnienie sprężania, bo tak to się będziesz kręcił w kółko.
    Może drugi zawór woła o wymianę?
  • #7
    hubert17042
    Level 9  
    ok podjadę dzisiaj do warsztatu i sprawdzę ciśnienie.myślę że drugi zawór jest dobry ,ponieważ sprawdzałem szczelność to też trzyma,nafta nie zleciała.Sprawdzę ciśnienie i dam znać.
  • #8
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego włączę się w temat jeszcze raz. Sam przyznajesz, że sprawdzałeś rozrząd, ale tylko położenie tłoka i koła magnesowego. W tym samym czasie należy dokładnie ustawić wałek rozrządu (na znaki) i wówczas zapłon będzie dobrze ustawiony, oczywiście plus odpowiedni luz na zaworach. Czynności te są dokładnie pokazane na forach internetowych.
  • #9
    hubert17042
    Level 9  
    na wałek rozrządu przykręca się zębatkę ona pasuje tylko w jedno miejsce później zębatkę się ustawia na znak w głowicy jak źle mówię to nie wiem bo nie widziałem żadnego znaku na wałku rozrządu.
  • #10
    jack63
    Level 43  
    Trzeba "kumać bazę" bo łatwo się pomylić i regulować luzy zaworów dla końca suwu wydechu a nie sprężania. Podobnie z zapłonem. W prostych konstrukcjach iskra jest co obrót wału jak w 2T z czego co druga jest niepotrzebna, ale nie przeszkadza. Dzięki temu nie jest potrzebny skomplikowany układ zapłonowy tylko typowy i tani jak do 2T.
    Wiedząc o tym można złożyć rozrząd, który nie ma żadnych znaków a silnik jest jednocylindrowy.
  • #11
    hubert17042
    Level 9  
    jak rozumiem to trzeba sprawdzić czy tłok jest na górze tak?wtedy regulować zawory?jak najlepiej to sprawdzić wykręcić świece czy jak?
  • #13
    hubert17042
    Level 9  
    na zimnym silniku przekręcałem magneto ,żeby pokazała się litera T wtedy ustawiałem górny i dolny zawór oczywiście wcześniej ustawiony rozrząd wcięcie na głowicy i zębatce zozrządu pokrywają się i w oczku na magnecie jest litera T