Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat .licznik vdo electronic

kowalykw 14 Kwi 2005 00:39 3321 5
  • #1 14 Kwi 2005 00:39
    kowalykw
    Poziom 2  

    Witam mam problem z licznikiem vdo electronic do passata b3 ! Mianowicie zakupiłem go za grosze wszystko dziła poza predkościomierzem oryginalnie mam linkę a w tym liczniku nie ma na nią wejscia ! Wiem tylko tyle że potrzebuje jakies urzadzenie na skrzynie biegów które wysyła impulsy do licznika ! Co potrzebuje i jak to podłączyć !! plis POMOCY >>>

    0 5
  • Pomocny post
    #2 14 Kwi 2005 10:42
    autosuper
    Poziom 24  

    Masz dwa sposoby przerobienia tego pierwszy ktory opisujesz , czyli zalozyc impulsator na skrzynie i wywalic linke , dobrze by bylo zebys zalozyl impulsator do tego wlasnie silnika (skrzyni) bo inaczej predkosciomierz moze pokazywac ci glupoty . Gdzie go podlaczyc masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1208873 .
    Mozesz jeszcze zastosowac rozwiazanie z golfa II z MFA , czyli zostaje Ci normalna linka , a impulsator jest niejako przy liczniku , jest tam takie namagnesowane kolo , ktore robi impulsy na znajdujacym sie obok czujniku halotronowym , moglbys sobie cos takiego tez wykonac i tu strojenie mialbyc w zasadzie latwiejsze bo wystarczyloby ,regulowac polozenie czujnika halla wzgledem srednicy napedzajacego kola . I tu ta regulacja daje 100 % ze licznik bedzie pokazywal ok . Ale radze sproboj najpierw od impulsatora na skrzynie , moze bedzie ok . Pozdrawiam

    0
  • #3 14 Kwi 2005 13:35
    kowalykw
    Poziom 2  

    Dzieki !! w razie czegos bede jeszcze pytał !! pozdrawiam !!

    Dodano po 3 [minuty]:

    a gdzie moge dostać te urządzenia !! Bo mam silnik 1,8 mono wtrysk i w takich silnikach tego nie było (na pewno nie wiem) ile może kosztować to urządzenie co jest w golfie !! mam jeszcze coś to tego licznika do tego przychodzi gumowa rurka (podobno przewód do podcisnienia )

    0
  • #4 15 Kwi 2005 12:07
    autosuper
    Poziom 24  

    Ten przewod gumowy faktycznie ma isc do podcisnienia , dzieki niemu Twoj komputer pokladowy w liczniku bedzie mogl zmierzyc spalanie samochodu w danym momencie (tzn. ile pali na 100km) . A impulsatora szukaj najlepiej od golfa III lub passata przejsciowki (94-96) , sproboj wsadzic tam impulsator tez od 1.8 , te motory szly jeszcze w tych autach , ale raczej roznily sie skrzyniami , najlepiej podjedz na szrot i wez jakis impulsator ale dogadaj sie zebyc mogl go oddac . W razie duzych problemow z dobraniem impulsatora , jest jeszcze mozliwosc zmiany oprogramowania , a raczej danych do programu licznika , polega to na modyfikacji zawartosci pamieci , ale jest to bardzo skomplikowane , szczegolnie w momencie gdy tworzymy wlasna konstrukcje a nie opieramy sie o konkretny model , a wiec zmiane calej mapy pamieci . Jakbys mial jakies problemy to pisz , sluze pomoca . Pozdrawiam

    0
  • #5 16 Kwi 2005 01:36
    kowalykw
    Poziom 2  

    Witam !! Mam jeszcze jedno pytanie. Mianowicie czy wiesz może jak podłączyc czujnik mfa do passata b3 1991 benzyna z lpg mono wtrysk !! Chodzi mi o ten czunik co pokazuje srednie spalanie i teperatue ... itd ! Gdzie go moge pdłączyć do silnika i czy w ogóle się da !! Z góry dziękuję !! pozdrwaiam kowalykw

    0
  • #6 16 Kwi 2005 10:19
    autosuper
    Poziom 24  

    Rozumie ze chodzi Ci o ten wezyk cisnieniowy , o ktorym pisales , musisz go podlaczyc gdziekolwiek do kolektora ssacego gdzie jest podcisnienie , ale wiem ze na gazie nie zwsze pokazuje dobrze . Co do temperatury , to z tego co pamietam to powinny tam byc dwa wskazania temperatury , jedno wskazanie temp. oleju , drugie temp. powietrza . Co do temp. powietrza to w zasadzie niema problemu bo mozesz dokupic jakis termistor (ewentualnie go wyskalowac) i zalozyc pod zderzak gzdie najczesciej montuje sie takie czujniki , mozesz tez kupic go na szrocie ale raczej mozesz miec problemy z jego dokupieniem . Temp. oleju natomiast mierzy inny czujnik , niewiem gdzie on sie znajduje , ale prawdopodobnie jest zanuzony w misce olejowej , musisz go tez dokupic i wszystko gra . Aha i anjwazniejsze niewiem czy wiesz ale musisz zmienic tez przelacznik zespolony (tzw. pajak) , muisz miec z dodatkowymi przelacznikami do MFA , bo inaczej to nic nie odpali , bedziesz mial tylko zegarek . Pozdrawiam

    0