Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man 12-224 - ustawienie pompy

Piotr-wariant1 15 Maj 2014 12:40 6090 9
  • #1 15 Maj 2014 12:40
    Piotr-wariant1
    Poziom 6  

    Witam, proszę o info jak ustawić pompę dla silnika D0826 224 KM symbol pompy 460 426 273 jaki kąt wtrysku itp. z góry dziękuję.

    0 9
  • #2 16 Maj 2014 08:41
    Piotr-wariant1
    Poziom 6  

    Jeszcze raz gorąca prośba o poradę jak rozwiązać problem montażu pompy wtryskowej. Pompa o symbolu 460 426 273 nie ma miejsca na blokadę a na deklu nie widzę żadnych znaków. Poza tym, gdzie szukać znaków do ustawienia GMP dla pierwszego cylindra (rozrząd jest zakryty zdemontowana jest tylko pompa)? A jak to wszystko znajdę to ile ma wskazywać zegar? Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    3
  • #3 19 Maj 2014 23:04
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Podaj dokładny symbol silnika D0826XXX np. D0826LF03 bo silników D0826 jest cała masa...

    Jakiego rodzaju tam jest pompa?? Zwykła rotacyjna czy VP44??


    Pytanie z innej beczki: w jaki sposób wyciągaliście tą pompę?? Na pałę bez ustawiania rozrządu?? :|

    1
  • #4 20 Maj 2014 08:03
    Piotr-wariant1
    Poziom 6  

    Pompa rotacyjna, jednak bez miejsca na zablokowanie wałka. Pompę wyjęliśmy na pałę, sądząc, że po pierwsze będzie możliwość zablokowania wałka pompy w tłoczeniu na pierwszy cylinder a po drugie, że są gdzieś znaki na kole zamachowym pozwalające ustawić tłok pierwszego cylindra na GMP. Nie jestem również pewien czy wartość 1 mm dla czujnika zegarowego jest odpowiednia dla tego silnika. Wiem w którym położeniu pompa jest w fazie tłoczenia na 1 cylinder jednak obawiam się, że podczas jej wkładania ulegnie przestawieniu.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Typ silnika jest odczytany z programu do doboru części po numerze VIN tabliczki na silniku brak, w DIESEL DATA dla wszystkich silników o symbolu początkowym D20826 podano wartość skoku tłoka pompy na 1 mm więc mam nadzieję, że to jest ok.

    2
  • #5 20 Maj 2014 09:14
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    No widzisz a mnie tabelki MANowskie podają wyprzedzenie zapłonu dla D0826 od 05 poprzez 10, 14, 15, 17, 18, stopni przed GMP. Dla pompy faktycznie jest 1 mm. Ale już dla wału korbowego wartości w zależności od typu silnika są inne.

    W pompach rotacyjnych nie ma możliwości blokowania wałka (nie mam tu na myśli VP44). Skoro zabieracie się za taką naprawę to powinniście o tym wiedzieć. Mówisz też, że wiesz, że pompa ma być ustawiona na 1mm. Wobec tego dlaczego przed wyciągnięciem pompy nie ustawiłeś sobie tej pompy w silniku na 1mm?? Odczytałbyś sobie na kole zamachowym wyprzedzenie zapłonu i miałbyś po problemie. A tak jesteś w d.....

    Podaj mi nr VIN to sprawdzę jaki tam fabrycznie siedział silnik. Jeśli silnik jest oryginalny czyli ten, który zamontowała fabryka to coś poradzimy. Jeśli między czasie silnik był zmieniany i faktycznie nie ma na nim tabliczki znamionowej to musicie sobie teraz radzić sami.

    Gdzie szukałeś tej tabliczki?? Jest puste miejsce po tabliczce bo ktoś ją zerwał czy nie możecie jej znaleźć i piszesz, że jej nie ma??

    1
  • #6 21 Maj 2014 05:46
    Piotr-wariant1
    Poziom 6  

    Tabliczki nie ma jest ślad po stronie kolektora wydechowego z przodu silnika. Nr Vin WMAL73ZZZ1Y070935. Pompy nie ustawiliśmy na 1mm przed demontażem bo samochód zjechał z trasy z pompą z urwanymi mocowaniami(przyczyna odkręcony tylny wspornik) i generalnie trzymającą się na przewodach wiec uznałem, że trzeba wszystko "po kolei i od nowa". Wczoraj niby ustawione wszystko dobrze to znaczy koło zamachowe na punkt oznaczony 0 pompa na 1 mm ale nie chce gadać. Dzisiaj wymontuję wtryskiwacz z 1 cylindra i sprawdzę czy to 0 na kole zamachowym rzeczywiście odpowiada GMP dla pierwszego cylindra.
    Dziękuję za podpowiedzi i proszę o więcej.

    Silnik raczej nie był wymieniany.

    0
  • Pomocny post
    #7 21 Maj 2014 11:10
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Nie dziwię się, że jak ustawiasz na 0 to nie chce zapalić.

    Wg numeru nadwozia siedzi tam silnik D0826LFL03 czyli 220km Euro2. W takim układzie ustaw wał korbowy na 5° przed GMP a pompę wtryskową na 1mm i musi zagadać.
    Pierwszego wtrysku raczej nie masz co wyciągać. 0° to na pewno jest GMP dla pierwszego cylindra. Pokrywę oczywiście warto zdjąć by być pewnym, że silnik jest ustawiony na palenie na pierwszym a wymiana na szóstym.

    2
  • #8 21 Maj 2014 11:50
    Piotr-wariant1
    Poziom 6  

    Dzięki, biorę się za robotę.

    0
  • #9 21 Maj 2014 12:30
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Daj znać jak poszło. Powodzenia!

    1
  • #10 22 Maj 2014 06:46
    Piotr-wariant1
    Poziom 6  

    Mruczy aż miło, bardzo dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Piotr

    1