Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w124 200d 89r - Nie działa abs

15 Maj 2014 18:52 3654 11
  • Poziom 6  
    Witam.
    Szukałem na forum podobnej usterki ale nie znalazłem, a więc:
    Miałem abs były sprawne do czasu uszkodzenia czujnika z przodu z prawej strony (urwał się)
    Wymieniłem czujnik, a abs dalej nie działa nie mam pojęcia dlaczego Pozostałe czujniki wyglądają na sprawne.
  • Poziom 21  
    Skąd pewność, że założony czujnik jest dobry?

    Sprawdź bezpiecznik w srebrnym przekaźniku i jego samego.

    Kontrolka od ABS się nie świeci, bo może nie ma żarówki lub jest przepalona. Wyciągnij licznik i zobacz.
  • Poziom 6  
    Bezpiecznik cały, żarówki na liczniku nie ma (naprawiałem licznik i ją wyjąłem całkiem o tym zapominając :P ABS już w tedy nie działał). Odkręcę czujnik i sprawdzę czy nie jest za bardzo upierdzielony w środku.

    :edit:
  • Poziom 20  
    Sprawdż miernikiem opór. Na przodzie powinien mieć ok.1000 ohm.
  • Spec od Mercedesów
    Co znaczy "nie działa"??? Możesz jaśniej? Od razu nie działa? Po chwili? Jak zachowuje się kontrolka?
    Cytat z innego forum:
    Tak pokrótce - najpopularniejsze usterki w modelu 124, 126, 201:
    - kontrolka zapala się po włączeniu zapłonu, po odpaleniu silnika nie gaśnie: usterka na zasilaniu (najprawdopodobniej "srebrny przekaźnik")
    - kontrolka czasami gaśnie po odpaleniu silnika, jednak nieregularnie zapala się w czasie jazdy i równie nieregularnie w czasie jazdy gaśnie. Patrz punkt powyżej.
    - lampka po odpaleniu silnika gaśnie, zapala się jednak zaraz po ruszeniu: usterka któregoś z czujników - do sterownika ABS nie dociera sygnał z czujnika przy kole.
    - lampka po odpaleniu gaśnie, po ruszeniu również nie świeci, zapala się najczęściej po wjechaniu na nierówności lub przy pokonywaniu ostrych zakrętów: uszkodzony (przełamany) kabel któregoś z przednich czujników - zaczynamy testowanie od czujnika prawego przedniego, bo to koło jest bliżej pobocza (i nierówności)
    - lampka po odpaleniu gaśnie, zapala się w czasie jazdy zawsze w tym samym momencie - po osiągnięciu takiej samej prędkości pojazdu: mamy różnej wielkości opony na osi przedniej i tylnej.
    I nie piszcie proszę "lampka świeci cały czas" - bo to BZDURA jak widać z powyższych przykładów. Wystarczy lampce się dobrze przyjrzeć i jakieś prawidłowości się znajdą...


    Popatrz ile informacji można wyciągnąć z działania głupiej kontrolki. Naprawdę nie jesteś w stanie napisać nic więcej niż "ABS nie działa"?
    Idź do wróżki - ma szklana kulę, to na pewno pomoże.
  • Poziom 6  
    Na lewym (wymienionym czujniku opór jest 1010 a na prawym 990. Tylny czujnik pokazuje 680 opór. Włożyłem lampkę od absu i pali się non stop. Strzelam że to przekaźnik

    :edit:

    Przekaźnik wygląda na wymieniony i strzelam że to nie ten który ma tam być.
    Ma numer 201 540 38 45
    Czy nie powinien tam być taki o numerach 201 540 32 45??
  • Poziom 6  
    Czujnik jest sprawny. Dałem go do kumpla elektryka i mówi że wszystko w nim działa jak należy ;/ Pompa?
  • Poziom 21  
    Lubas93 napisał:
    Przekaźnik wygląda na wymieniony i strzelam że to nie ten który ma tam być.
    Ma numer 201 540 38 45
    Czy nie powinien tam być taki o numerach 201 540 32 45??
    Ten przekaźnik, który masz był zamiennie stosowany z:
    2015403245
    2015403045
    2015403845
    2015403745.

    Przekaźnik o nr 2015403845 miałem w W124 200D i 250D.

    Trochę prywaty, ale mam 2015403845 na sprzedaż i chętnie się go pozbędę. Gdybyś był zainteresowany, to dezwij się na PW lub na 538915169.
  • Spec od Mercedesów
    Lubas93 napisał:
    Włożyłem lampkę od absu i pali się non stop.

    Co to znaczy "pali się non stop"??? Jak zamykasz auto na parkingu TEŻ SIĘ PALI?
    Naprawdę nie umiesz opisać tego po ludzku żeby ułatwić innym odpowiedź?
    Lubas93 napisał:
    Przekaźnik wygląda na wymieniony i strzelam że to nie ten który ma tam być

    Podstawą do dobrania numeru przekaźnika jest program EPC który dobiera wg numeru podwozia. Inna sprawa, że przekaźnik może mieć właściwy numer, ale będzie niesprawny co w ich przypadku często się zdarza. Są to popękane lutowania wewnątrz.
  • Poziom 6  
    Dzięki wielkie. Czyli przekaźnik pasuje. Sprawdzę najpierw czy wszystkie kable są tam gdzie powinny być, może jakiś jest przerwany. Jak nie to najpierw pompę wymienię, a potem zmienię przekaźnik. Skoro elektryk sprawdzał to wątpię, że to jego wina tym bardziej że nie przerywa, a kontrolka nie mruga. Cały czas od przekręcenia stacyjki się pali.
  • Poziom 6  
    Gerri napisał:
    Lubas93 napisał:
    Włożyłem lampkę od absu i pali się non stop.

    Co to znaczy "pali się non stop"??? Jak zamykasz auto na parkingu TEŻ SIĘ PALI?
    Naprawdę nie umiesz opisać tego po ludzku żeby ułatwić innym odpowiedź?



    Specu od merców pomyśl to naprawdę nie boli

    Lubas93 napisał:
    Przekaźnik wygląda na wymieniony i strzelam że to nie ten który ma tam być

    Cytat:
    Podstawą do dobrania numeru przekaźnika jest program EPC który dobiera wg numeru podwozia. Inna sprawa, że przekaźnik może mieć właściwy numer, ale będzie niesprawny co w ich przypadku często się zdarza. Są to popękane lutowania wewnątrz.


    Wyżej napisałem że przaknik jest sprawny. Dziękuje Ci za taką pomoc.


    Moderowany przez manta:

    O ile się orientuje kolega Gerri nie ma problemów z myśleniem, natomiast Ty nie potrafisz precyzyjnie opisać usterki, a na wszelkie sugestie masz swoje rozwiązania.

    Odpocznij od forum przez dwa tygodnie, nabierz dystansu. Pomoc na forum nie jest obowiązkowa i nikt kogo obrażasz nie będzie jej Tobie udzielał.

    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.
    Blokada pisania 14 dni.

  • Spec od Mercedesów
    Lubas93 napisał:
    Specu od merców pomyśl to naprawdę nie boli

    To twoim zadaniem jest zadać pytanie PRECYZYJNIE - w taki sposób, żeby osoby chcące ci pomóc nie musiały domyślać się o co chodzi.
    Lubas93 napisał:
    opór jest 1010 a na prawym 990
    Czego? Omów? Kiloomów? Megaomów? Miliomów? Każdy z tych wyników może pojawić się na wyświetlaczu multimetru! Też mi powiesz: domyśl się, myślenie nie boli???
    Lubas93 napisał:
    Wyżej napisałem że przaknik jest sprawny

    Skoro napisałeś, że jest sprawny i ABS wcześniej działał prawidłowo - to po co ciągle kombinujesz z numerami?
    Srebrny przekaźnik to totalnie prymitywne urządzenie - w uproszczeniu to zwykły stycznik załączający prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Na boku obudowy jest narysowany schemat, a oznaczenia cyfrowe są stosowane w przemyśle samochodowym od stu lat.
    Czyli 30 to połączenie z akumulatorem. Prąd można sobie sprawdzić kontrolką z żarówką. Nie należy tu stosować multimetru, bo jak połączenie będzie zgnite, to może się zdarzyć, że multimetr pokaże 12 woltów, ale prąd będzie zbyt "cienki" żeby cokolwiek zasilić. W takim przypadku żarówka już nie zaświeci. Następny styk to 15 - pojawia się na nim prąd po załączeniu zapłonu. Potem jest 31 - to połączenie z masą. Również sprawdzamy kontrolką. Jeżeli druty kontrolki umieścimy w otworach 30 i 31 i kontrolka zaświeci - to mamy sprawdzone jednocześnie plus z baterii i masę. Jeżeli umieścimy w otworach 15 i 31 i kontrolka zaświeci po włączeniu zapłonu - to mamy sprawdzone masę i impuls "po zapłonie". Na koniec są styki z oznaczeniem 87 i często z różnymi literami. To jest prąd WYCHODZĄCY z przekaźnika i zasilający różne urządzenia. Takie jak ABS, elektronika silnika itp. Na potrzeby diagnostyczne wystarczy wziąć kawałek druta, jeden koniec wsadzić w otwór 30, a drugi wetknąć w któryś z otworów 87. Jeżeli trafimy na właściwy otwór (ten zasilający ABS) to usłyszymy krótkie "klik klik" z przekaźników znajdujących się na pompie. Jeżeli winny był przekaźnik (niesprawny lub źle dobrany) to po uruchomieniu silnika kontrolka ABS powinna zgasnąć. Jeżeli zrozumiemy jak ten przekaźnik działa, to w prosty sposób możemy sobie sami zweryfikować czy przekaźnik jest dobrany prawidłowo.
    Lubas93 napisał:
    najpierw pompę wymienię,

    Zasada na forum jest taka (nawet dla początkujących): jeżeli otrzymujesz radę na zadane pytanie od osoby, która się na danym problemie zna, do do tej rady należy się zastosować. W twoim przypadku widzę, że i tak wiesz lepiej co należy zrobić - tak więc po co zawracasz głowę?