Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a4 b6 alt - ustawienia wałków rozrządu alt 2.0 fsi

szymon198312 15 Maj 2014 22:14 6192 0
  • #1
    szymon198312
    Poziom 30  
    Mam problem z audi a4 2.0 fsi alt. Zacznę od tego że padł silnik i został zmieniony. Klient przywiózł drugi. Silnik miał dziwnie stopiny plastik od miarki oleju. Po założeniu dolotu znajduje się on między drugim a trzecim cylindrem. Po odpaleniu silnik zaczął walić jakby miał kolizje zaworowa, ale sprawdziłem zawory i całe. Kolektor ssący grzal się jak wydechowy na drugim i trzecim cylindrze. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się ze wałek ssący nie jest ustawiony jak trzeba. Znalazłem na forum opis ustawienia wałków https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1685181.html
    Ale problem jest taki że tam jest zmienna faza rozrządu i wałek ssący rusza się względem zębatki. Nalozylem klucz 20 na wałek ssący, zablokowalem wydechowy i przestawilem tak aby znak na zebatce pokrywal się ze strzałka umieszczona poniżej. Ale wtedy nacięcie na walku jest sporo cofniete bo wałek pracuje względem zębatki. Po napięciu łańcucha jak przekrece wałkiem ssacym to nacięcie wychodzi lekko w prawo ponad znak na zebatce. Czym się ostatecznie sugerować? Znakiem na zebatce czy nacieciem na walku? Teraz silnik odpala ale kuleje. Spaliny nie dostają się do dolotu ale czuć ze jeszcze nie jest to jak powinno byc