Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b5 1.9 tdi 101km - passat 1.9 tdi szarpie na 2 biegu

16 Maj 2014 00:22 5325 4
  • Poziom 10  
    Witam może zacznę od początku, niedawno mialem problem z autem ponieważ w trakcie jazdy turbina wchodziła w stan awaryjny. Mechanik oczyścił zawór egr, stwierdził że w intercolerze znajdował się olej, po wizycie u mechanika nic się nie zmieniło turbina nadal wchodziła w stan awaryjny brak mocy itp, więc pojechałem na komputer usterka została znaleziona ( za silnikiem idzie wiązka kabli i jakiś tam kabel się rozpiął który sterował turbiną). samochód ma moc itd, ale po tym wszystkim na wolnych obrotach przeważnie na 2 biegu czasem szarpnie (czknie) no i słyszę od lewej strony(siedząc od strony kerowcy) tak jak by silnik jakoś dziwnie zasysał powietrze. dodam że przepływka jest nowa. Komputer nic nie pokazuje.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jeśli słyszysz takie efekty, to sprawdź rury od przepływomierza, turbiny i interkulera, może są rozszczelnione. W przypadku gdybyś słyszał ten efekt podczas hamowania, to trzeba sprawdzić pompę wacum - rurka biegnąca do serwa może być luźna, lub uszkodzone serwo, ale objawiałoby się to słabym hamowaniem (twardy pedał).
    Dodaję, że sterowanie turbiną będzie również niedomagać podczas usterki pompy wacum.
  • Moderator Samochody
    darun271 napisał:
    Komputer nic nie pokazuje.


    Pokazuje, dużo, tylko trzeba wiedzieć gdzie popatrzeć...

    Jedz do fachowca niech sprawdzić działanie turbiny, pompowtrysków, i reszty podzespołów.
  • Poziom 10  
    Witam .
    W passacie b5 1.9 tdi 115 koni zmagałem się z problemem szarpania pod obciążeniem . Dłuższy czas szukałem przyczyna sprawdzając wszystko wielokrotnie .
    Podstawa poprawna diagnoza przez system diagnostyczny .
    Wyczyściłem smok w baku było syfu typu kurz zrolowany .
    Wykonałem pomiar ciśnienia pompki paliwa w baku ( nie występuje we wszystkich modelach ) okazało się że daje 0 (wyszlifowane łopatki ).
    Kupiłem pompkę - problem rozwiązany
    Wykonałem pomiar ciśnienia pompy tandemowej - zaniżone ciśnienie samochód nie ma pełnej mocy :/
    Miałem przypadek że listwa zasilająca pompowtryskiwaczy nie łączyła i było podobnie jak u kolegi . Potrzebna jest osoba która zna ten silnik na wylot i potrafi przeprowadzić pełną diagnostykę .
  • Poziom 10  
    problem rozwiązany rura która wchodzi do intercoolera po prostu zsunęła się samochód łapał lewe powietrze z tąd szarpanie i kopcenie . temat zamykam