Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ariston amd 129 - prawdopodobnie wymiana łożyska i ubijaka wyjmowanego bębna

hubert350 16 Maj 2014 12:12 6195 4
  • #1 16 Maj 2014 12:12
    hubert350
    Poziom 2  

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1089111.html - Tutaj był podobny temat, ale ja nie jestem pewien czy to są łożyska. Fachowcy chcą za samą robociznę 200-300 zł (jak pytałem o zmianę łożyska). Wiem, ze na allegro takie łożysko kosztuje 15 zl + przesyłka. Jestem studentem i wynajmuje mieszkanie - pralka nie jest moja, ale od mojego używania to się stało.

Link do filmiku jak sprawa wygląda:

Zdjęcia są w załączniku.

No i jest problem, bo nie mogę odkręcić tej większej śruby (wg instrukcji to śruba m8x23 torx tefl),

Załatwiłem sobie takie narzędzia:
    ariston amd 129 - prawdopodobnie wymiana łożyska i ubijaka wyjmowanego bębna
    i gumowy młotek na wybicie łożyska (http://www.youtube.com/watch?v=k2nhwpKNfoc - tym filmikiem sie posiłkowałem - tez sobie takie drewienko załatwiłem, ale śruba nie chce kompletnie ruszyć), czytałem, ze niektórzy w mechanice próbują palnikiem nagrzewać, żeby tlenki żelaza puściły i nie było już tak spieczone, ale nie mam palnika, a zapalniczka za mało energii da. Nie wiem czy to przez to, ze nie ściągnąłem tych obciążników i śruba jest dociskana czy co.

Proszę o pomoc:
    1. Czy tylko przez łożyska pralka huczy tak, że moje urządzenie do pomiaru decybeli zatrzymuje się na 82 i nie chce dalej mierzyć, bo jest tak głośno, ze przekracza mi skale.

2. Jak odkręcić ta dużą śrubę?

3. Czy można pralkę kłaść w ten sposób, żeby wejście do bębna leżało na ziemi? wtedy odciążyło by ta śrubę trochę.

Pozdrawiam!

1 4
  • Pomocny post
    #2 16 Maj 2014 12:28
    zhudomel
    Specjalista AGD

1. Zamieść poprawnie załączniki, wg instrukcji na forum.
    2. Tak, jak na filmie.