Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Excel - Excel dodawanie automatycznie godziny

netdan 16 May 2014 12:17 3687 5
  • #1
    netdan
    Level 9  
    Witam, proszę o pomoc. Mam prosty arkusz excel który sumuje tylko kwoty. Co jakiś czas sprawdzam z kimś inny sumę tych kwot i przy ostatniej sprawdzonej kwocie wpisuję zazwyczaj słowo "ok". Chcę, że gdy tylko wpiszę obok słowo "ok" automatycznie w komórce obok wyskoczyła mi aktualna godzina. Abym wiedział kiedy ostatnio dokonano sprawdzenia. Proszę o pomoc.
    A B C
    1 300zł
    2 40 zł
    3 500 zł
    4 600zł "ok" 16:45:45 chodzi aby ta godzina wyskakiwała automatycznie
  • #2
    Pan Szyszka
    Level 31  
    W kolumnie A masz LP, w B kwotę, w C "ok" a w D godzinę?

    Jeśli tak to w kolumnie D musisz wkleić =JEŻELI(B1="ok";TERAZ( );" ") i przeciągnąć na całą długość kolumny
  • #3
    netdan
    Level 9  
    nie działa, przepisując to co podałeś wyskauje ( po wpisaniu słowa ok w kolumnie c) mi jakaś dziwna liczba 41775,55749 lub po prostu nic
  • #4
    Pan Szyszka
    Level 31  
    W LibreOffice działa bez zarzutu. Excela nie mam by coś wymyślić
  • #5
    marek003
    Level 40  
    Masz "dziwną" liczbę bo trzeba sformatować komórkę w której masz funkcję na czas w stylu "gg:mm:ss"

    Z tym że ta formuła przy standardowych opcjach arkusza ci się na nic nie przyda. Bo wystarczy że zrobisz w kolejnej komórce OK lub otworzysz plik (przeliczysz) lub cokolwiek obliczysz w innej komórce to wszystkie "godziny" przyjmą tą samą wartość. Na tym polega funkcja TERAZ().

    Wydaje mi się że jeżeli już to tylko makro podoła lub można wykorzystać to co nie tak dawno na forum zaproponował w podobnym problemie kolega Maciej Gonet.
    Mianowicie włączyć obliczanie iteracyjne i zapętlić formułę. Ale trzeba przy innych formułach mieć to na względzie że jest włączona iteracja w arkuszu.


    Dodane po czasie
    ----------------------------------
    Poniżej przykład - zaznaczam, że jest włączona iteracja by excel nie zgłaszał błędu odwołań cyklicznych bo tylko tak to może działać.

    Jeżeli będziesz tworzyć większą "tabelę" to najpierw trzeba skopiować formułę a potem wpisywać "ok" lub OK lub Ok
  • #6
    Maciej Gonet
    VBA, Excel specialist
    Dzień dobry,
    Nie wiem, czy sprawa jeszcze aktualna, ale w tym przypadku zastanawiam się, czy to "OK" jest koniecznie potrzebne, jeśli obok ma być data. Datę bieżącą wprowadza się bezpośrednio z klawiatury kombinacją Ctrl+Shift+; (czasem piszą Ctrl+: ale żeby dostać dwukropek trzeba nacisnąć Shift). To wydaje się być najprostsze rozwiązanie, oczywiście można napisać makro obsługujące zdarzenie Change, które będzie reagować na wpisanie "OK", można też manipulując formatem komórki dopisać "OK" do godziny. Ale to wydaje mi się przerostem formy nad treścią.
    Pozdrowienia.