Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus kombi / MK1 - różne indeksy prędkości tej samej opony na jednej osi

leX 16 Maj 2014 12:23 1266 2
  • #1 16 Maj 2014 12:23
    leX
    Poziom 10  

    Czy są jakieś przeciwwskazania aby na jednej osi były opony o rożnych indeksach prędkości? np Kleber 195/60/15 88V oraz 88H.

    mam okazję kupić 3 opony z 88H oraz u kogoś innego taką samą tylko z indeksem 88V ??

    0 2
  • #2 18 Maj 2014 18:09
    gregre5
    Poziom 9  

    "§11 ust. 7
    Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
    1. w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach
    jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3;
    2. w przypadku pojazdu samochodowego dwóch osiach z kołami
    pojedynczymi:
    a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi,
    jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne;
    b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi
    znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
    3. w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
    4. w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w
    odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości
    rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm;
    5. w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich
    osnowę;
    6. w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami
    przeciwślizgowymi."

    Jeżeli pod uwagę weźmiemy punkt pierwszy z którego wynika że opony są różnej konstrukcji to chyba tak nie można jeździć. Wszystko zależeć będzie od interpretacji.

    0
  • #3 27 Maj 2014 06:36
    leX
    Poziom 10  

    Z tego co gdzieś wyczytałem, opona z wyższym indeksem prędkości, może różnić się konstrukcyjnie, może mieć więcej drucików stalowych, wzmocnień, nieco inną mieszankę gumy. Na razie wstrzymałem się z zakupem opony z odmiennym indeksem prędkości. Jeśli jednak ktoś chciałby koniecznie założyć opony z różnym indeksem na jednej osi to zaleca się założyć na tylną oś - podobno tam nie ma to takiego znaczenia jak w przypadku przodu.

    0