Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

focus mk1 1.8tdci 100km - po wymianie silnika nie zapala

16 Maj 2014 21:17 3864 23
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich! jest problem powarzny,mianowicie.. mam focusa jak w opisie 100konny urwane zawory urwany koprbowod jednym slowem silnik zlom.Kupilem silnik uzywany z identycznego auta jednakze o mocy 115km.wszystko jest identyczne(numery na silniku pompie wtryskach,,,krotko mowiac kropka w kropke.Silnik poskladany zalozony wiec odpowietrzamy i odpalamy,odpalil ale chodzil jak rozklekotana trzydziestka.Obstawilismy na wtryski co sie okazalo ze tylko dwa wtryski podaja paliwo.rozkrecilem jeden z tych niedzialajacych i w srodku znajdowaly sie opilki metalu...przypuszczenie na pompe ze sie zaciera wiec ja wymienilismy dodatkowo wymienilem wszystkie 4 wtryski i od tej pory autko nawet nie dygnie.
    ile razy go krece i popuczczam przewody pokolei i idzie ropa ale auto nie gada! co do k...y z tym fordem!! moze wciaz zapowietrzony??? co moge zrobic by wkoncu zapalil?prosze o pomoc
  • Poziom 10  
    Z tego co się orientuję, to musisz zakodować nowe wtryski za pomocą testera diagnostycznego. Nie wystarczy tylko je wymienić. Każdy wtrysk ma swój kod (chyba nazywa się on IMA), który musisz wprowadzić do sterownika (poprawki wtrysku).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zagadałby bez zakodowanych. Chyba, że numery wtrysków inne. Wtedy to lipa.
  • Poziom 34  
    Napewco masz tdci?
  • Poziom 7  
    pierwszy szereg numerow i cyfr na wtryskach jest taki sam potem sa jakies literki i cyferki one sie roznia. Slyszalem ze auto powinno odpalic w trybie awaryjnym.
    Jeszcze raz focus mk1 rok 2003 1.8tdci 100km silnik common rail
  • Poziom 34  
    I tak powinien zagadac bez problemu,moze troche kulawo ale powinien.Podiagnozuj to auto to bedziesz wiedzial czego tam moze brakować.
  • Poziom 39  
    To jest CR i jeżeli robisz tak jak piszesz
    matys19870104 napisał:
    ile razy go krece i popuczczam przewody pokolei i idzie ropa ale auto nie gada! co do k...y z tym fordem!! moze wciaz zapowietrzony??? co moge zrobic by wkoncu zapalil?prosze o pomoc
    to daj sobie spokój i poszukaj warsztatu który będzie chciał ogarnąc ten bajzel.
  • Poziom 34  
    trans-serwis napisał:
    to daj sobie spokój i poszukaj warsztatu który będzie chciał ogarnąc ten bajzel.


    Tylko ze wiesz oco chodzi,teraz za bajzel niemal kazdy warsztat kasuje drugie tyle prawie a zapewne gosc chce uniknac kosztow,problem jest niemały dla niego ale niestety nauczka kosztuje.
  • Poziom 39  
    jokerro napisał:
    Tylko ze wiesz oco chodzi,teraz za bajzel niemal kazdy warsztat kasuje drugie tyle prawie a zapewne gosc chce uniknac kosztow,problem jest niemały dla niego ale niestety nauczka kosztuje.
    Ty też wiesz o co chodzi, koszty będą rosły proporcjonalnie do postepu jego pracy przy tym samochodzie.
  • Poziom 34  
    Wiem i to bardzo dobrze bo czesto zdarza sie miec takie bolidy po tematach ,,zrobie sobie sam a tym złodziejom mechanikom niedam zarobic"
    Dlatego zaproponowałem autorowi przeprowadzic diagnoze i bedzie wiadomo oco chodzi i to bedzie najtansze wysjcie z sytuacji.
  • Poziom 16  
    Panowie taki to pokręcony naród, drugiemu nie da zarobić a samemu bez wiedzy i sprzętu zabiera się za coś co wydaje się proste. Tam popuścić rurkę, to tam jak w starym traktorku. Po za tym że systemy CR wymagają wyjątkowej czystości to aby je naprawiać trzeba mieć podstawową wiedzę. Wymiana silnika to dość skomplikowana sprawa, być może coś zostało przeoczone. Zobaczyć w parametrach czy wszystko gra. Oddaj do naprawy komuś kto ma pojęcie czego i gdzie szukać, tak będzie taniej niż wymieniać na chybił trafił. Koledzy dobrze radzą, stać na auto to i powinno stać na warsztat, a Ty w tym czasie zarabiaj pieniążki w swoim fachu. Bo za pomocą forum nie naprawia się aut, jeśli nie ma się wiedzy i sprzętu to tylko możesz coraz więcej do kieszeni sięgać. Bez obrazy oczywiście
  • Poziom 7  
    kolego mariank 32 tak na marginesie mowiac to ten focus nie jest jakims samochodem super klasy i mlodym rocznikowo.Ten samochod jest niewiele wart a naprawa niestety raczej bedzie kosztowna:/ i tutaj nie chodzi o to ze niechce dac zarobic drugiemu bo gdyby moja sytuacja byla lepsza to bym oddal samochod do warsztatu albo go poprostu zezlomowal i kupil inny, dostalem kopniaka od zycia pracodawca (polski niemeíec) wykozystal moja niewiedze i naiwnosc wydymal mnie na maxa i i wszystko mi sie sypie.teraz jeszcze ten zasrany samochod. pytam was o jakies porady bo wiem ze to sa glupie samochody i mysle,ze moze mial ktos podobne doswiadczenie i wybrnal z tego.po to sa fora zeby mozna dodac zagadnienie,pomoc,wymienic sie doswiadczeniami.

    Wracajac do tematu NA wtryskach pojawilo sie powietrze prubowalem krecic ale bateria siadla po godzinie sprubowalem na samostarcie i nic sie nie dzieje. Mial ktos podobny problem? dlaczego nie gada?
  • Poziom 7  
    silnik zamienny byl z osprzetem z powypadkowego samochodu po wymianie odpalil ale chodzil strasznie (jak by mlotkiem ktos napier...al) dwa wtryski niepodawaly paliwa wykrecilismy je i zalozylismy inne na miejsce starych i nagle wszystkie ladnie rozpylaja ale niezapali.pozem zalozylismy stara pompe z oryginalnego silnika plus wtryski i od tej pory taksamo nic sie nie dzieje. Mi sil juz brakuje i nie oddam go do warsztatu bo beda wolali z pewnoscia sporo a jak mowilem z kasa krucho.Staram sie o wlasnych silach i z pomoca forumowiczow.DZieki za zainteresowanie moim problemem :)
  • Poziom 13  
    Może jest różnica w zębach na wale korbowym i inaczej czyta czujnik obrotów?
    Miałem podobny przypadek w przypadku mondeo w przypadku zamiany silnika.
  • Poziom 7  
    jedyne co mi do tej pory nie daje spokoju to pompa wysokocisnieniowa niema zadnych znakow wiec polozenie ''X'' po wymianie moze byc nieprawidlowe? mialem fiata ducato 3 2007 rok z silnikiem 2.3multijet common rail czy jakos tak.. pompa wysokiego cisnienia byla napedzana paskiem rozrzadu podczas wymiany paska pokrecilem kolem zebatym pompy wysokocisnieniowej by sprawdzic czy luzu niema na lozysku.Pasek zalozylem auto odpalilo z pierwszego dygniecia.CO do forda mam jakies watpliwosci ten silnik jest skomplikowany,sa dwa rozrzady jeden (lancuch) z walu do pompy wysokocisnieniowej i drugi (na pasku) z pompy do walka rozrzadu czy mozna pompe ustawic w zlej pozycji?? czy pompa podaje zle cisnienie bedac w zlym polozeniu??
  • Poziom 18  
    W 1.8 TDCI ustawienie koła pompy wtryskowej wpływa na ustawienie rozrządu - pompa pośredniczy w napędzie pomiędzy wałek korbowym, a wałkiem rozrządu. Wał połączony jest z pompą łańcuchem (lub mokrym paskiem), dalej napęd jest przekazywany z pompy paskiem na wałek rozrządu.

    Przyczyna, dlaczego auto nie odpala w tej chwili jest jasna. Sprawdź ustawienie rozrządu.
  • Poziom 7  
    i tutaj teraz pies pogrzebany jest. Rozrzad jest idealnie wg znakow a pompa nieposiada zadnych znakow,przy wymianie wlozona tak by pasowala na sruby w polozeniu hmmmm....losowym czyli jak leci. no spoko ok pompa cicnie z powietrzem odpowietrzam go milion razy iy ciagle leci ropka z powietrzem. w poniedzialek dostane pompke (obrazek pon izej) moze nadal jest powietrze w pompie?? zobacze nowa koncepcje i napisze jak poszlo. puki co prosze was o nowe pomysly Najlepiej takie doswiadczone na wlasnej skorze.
  • Poziom 18  
    Opisz, jak wymieniłeś pompę i ustawiłeś rozrząd oraz napiąłeś pasek.
  • Poziom 7  
    odkrecilem pokrywe walka ustawilem wale w pozycji jalowej poziomej na kole walu zaznaczylem dwie rownolegle kropki. pasek zrzucilem i zabralem sie za pompe.obylo sie bez wyciagania lancucha napinacza itd.Ford pomyslal i zrobil trzy dziury pasujace do srob mocujacych pompe. wykrecilem je wyciaglem pompe zalozylem nowa poskrecalem wszystko jak bylo od poczatku i nic sie nie dzieje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ktos mowil kiedys`` ford jest mord```Mialem escorta dawno temu i nic nie moglem powiedziec,Bezawaryjnie 2 lata choszil jak lala
  • Poziom 18  
    Zrobiłeś to źle.

    Wał ustawiasz na blokadę (trzpień, łatwo wykonać) wkręcany w okolicach sprzęgła alternatora.
    Wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem.
    Luzujesz koło wałka rozrządu, tak, aby się swobodnie obracało.
    Zakładasz pasek, napinasz tak, aby znaki na napinaczu się pokryły.
    Dokręcasz koło wałka rozrządu.
    Demontujesz blokady, kręcisz ręcznie silnikiem, sprawdzasz, czy blokady pasują oraz czy znaki na napinaczu są naprzeciwko siebie.

    Jak poprawnie ustawisz rozrząd powinien odpalać na plaka (uważaj z plakiem, łatwo uszkodzić silnik), wtedy będzie można zająć się układem paliwowym.
  • Poziom 7  
    Dobrze mowisz. Po mojemu tez jest ok inaczj byc nie moglo.jest poskladane zrobilem recznie dwa pelne obroty walem i wszystko hula ale nie pali. Pomijajac sam rozrzad i wracajac do pompy czy ona musi byc ulozona w odpowiedniej pozycji? Sa trzy ewentualne mozliwosci bo sa trzy sruby.(tak na moje myslenie) niepowinno byc roznicy skoro pompa robi wysokie csnienie to jest silnik common rail i wtryskami struje komputer.on podaje sygnal kiedy ma byc wtrysk. Ale to jest ford i wszystko moze miec znacznie,chcial bym to widiec bo niewim czy mam dalej kombinowac czy poprostu zadzwonic po zlomiarzy niech to hiora w cholere.rece opadaja przy starym 11stoletnim FORDZIE.
  • Poziom 18  
    Ustawienie samej pompy nie ma znaczenia, ale piasta pompy jest przykręcona do koła łańcuchowego (na 4 śruby, rozmieszczone tak, że jest tylko jedna pozycja ich przykręcenia), które jest połączone łańcuchem z wałem korbowym. Do koła łańcuchowego pompy jest przykręcone na 3 śruby koło pasowe paska rozrządu (też nie da się inaczej przykręcić). Jeśli dobrze rozumiem i kręciłeś tymi kołami to przestawiłeś wał korbowy.


    Podsumowując - sprawdź ustawienie rozrządu przy użyciu blokad. Potem sprawdź, czy do pompy cr dochodzi olej napędowy. Jeśli tak to spróbuj odpalić. Jeśli nie odpali podaj, jakie ciśnienie widzi sterownik silnika. Sprawdź też, czy odpali na plaka.

    Napisz dopiero, gdy sprawdzisz powyższe.
  • Poziom 7  
    witam! jak w temacie na samej gorze:
    mam dobre nowiny silnik zapalil i chodzi super! nieprawda jest ze wtryski trzeba zaprogramowac ani to to,ze sa pomieszane i silnik nie bedzie dzialal poprawnie.mam foke mk1 1.8 tdci 100km.
    kupilem silnik z takiego samego tylko ze 115km wtryski kupilem z foki o mocy 90km poskladalem do kupy odpowietrzylem (co bylo skomplikowane,trudne do rozkminienia)i zapalil chodzil jak traktor cos trzaskalo w silniku kopcil na siwo jak by sloma sie palila gdy sie zagrzal do 90 stopni deplem mu gaz do dechy co jakby ''duplo'' czarno sie zrobilo z tylu i trzaski zniknely. Od tej pory chodzi calkiem normalnie,ma kopa zbiera sie fantastycznie.To dedykuje tym ktorzy by mieli podobny problem.


    Aha Dzieki wszystkim za wypowiedzi:)
    pozdrawiam!