Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 2010r - Zasilanie Abs-u naczepa

Elektron 17 16 Maj 2014 22:13 2664 5
  • #1 16 Maj 2014 22:13
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Witam wszystkich.Mam problem ze scanią R,mianowicie brak jest jednego napięcia w gnieździe abs-u na drugim pinie nr przewodu bms65(szary) później w złączce kabiny zmienia sie na coo126 i idzie bezpośrednio do sterownika coo. Moje pytanie brzmi czy to może byc uszkodzony coo ? Bezpieczniki sprawdziłem i są ok.Z bezpiecznika abs wychodzą dwa przewody zielone jeden coo125 i idzie do coo (napięcie jest) i drugi bms129 gdzie ten przewód idzie ?

    0 5
  • #2 17 Maj 2014 00:00
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam
    Z którego bezpiecznika wychodzą te przewody <numer>Kolejna sprawa to z którego miesiąca ta scania.Ten przewód oznaczony kodem BMS 129 może lecieć do sterownika EBS ale nie jestem pewien,podaj numer bezpiecznika to Ci wyszukam, szczerze to nie chce mi się ryć kilku schematów elektrycznych :D w poszukiwaniu jednego kabelka w końcu po całym tygodniu walki ze złomami trzeba trochę odetchnąć :D jak będę miał numer bezpiecznika to ułatwi znacznie sprawę :D

    0
  • #3 17 Maj 2014 09:37
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Bezpiecznik nr 1, z listopada

    0
  • #4 17 Maj 2014 15:45
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Elektron 17 napisał:
    na drugim pinie nr przewodu bms65(szary) później w złączce kabiny zmienia sie na coo126 i idzie bezpośrednio do sterownika coo.

    Elektron 17 napisał:
    jeden coo125 i idzie do coo (napięcie jest)


    Zerknąłem w schemat... powyższe się zgadza.

    Elektron 17 napisał:
    bms129
    A nie czasem BMS 139 ?

    Jeszcze znalazłem z bezp. 1 wyjscie BMS 212 ...

    Spróbuj dodać diodę podłączając katode do BMS 65 szary (złącze C100) a anode do punktu masowego G13.

    Scania R420 2010r - Zasilanie Abs-u naczepa

    0
  • #5 18 Maj 2014 03:23
    szaman108
    Poziom 29  

    Co do zasilania na gniezdzie ABS to pin numer 2 dostaje zasilanie 24 volt z COO.Co do bezpiecznika numer 1 to wychodzą z niego dwa przewody jeden z oznaczeniem COO125 i leci on do sterownika COO na pin C36 z zasileniem,wygląda to tak że na złącze coordynatora C pin numer 36 przychodzi zasilanie 24 volt z bezpiecznika numer 1 i wychodzi z coordynatora ze złącza C pin 35 napięcie 24 volt do złącza ABS na pin 2.A przewód drugi z bezpiecznika numer 1 ma oznaczenie BMS 212 i leci do czujnika T96 jest to czujnik EBL znajduje się pod akumulatorami stosowany jest w układzie hamulcowym na bębnach.Jak ogarniasz schematy elektryczne to mogę Ci podesłać wybrane typowo do tego zagadnienia to sobie zobaczysz.

    0
  • #6 19 Maj 2014 21:49
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Dziękuje koledzy za podpowiedzi temat ogarnięty uszkodzony coo.Zamykam

    0