Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CC 704 Kat i wyciek płynu chłodzącego - prosze o pomc

scss 14 Apr 2005 13:11 8271 13
  • #1
    scss
    Level 17  
    Cześć!

    Wiem,że to forum elektro, a nie mechano, ale szukam szukam i nie nic nie znalazłem do tej pory w necie, więc zdecydowałem się wrzucić posta na elektrode z prośbą o pomoc/porade do włascicieli Cieniasów. Ok to do rzeczy:
    Wczoraj trochę przygazowałem swojego cienkiego, na odcinku jakiśch 20 km do prędkości około 120 km/h. Po tym "zabiegu" z silnika kapie mi płyn chłodniczy (paraflu). I tu cały problem bo za cholere nie mogę namierzyć skąd leci :-( Mokra plama widoczna jest w okolicach zaworu trójdrożnego (tak bardziej w stronę cewki), aczkowiek sam zawór jest suchy, uszczelka pod mnim także, wszystkie poaski zaciskowe w porządku... i tu moje pytanie: czy ktoś się z tym w swoim cc spotkał? Co mogę jeszcze sprawdzić? Może ktoś mnie naprowadzi co znów się rozleciało w moim taborecie :-(... A moze to termostat nie wytrzymał, jak myślicie.

    Dzięki za porady i pomoc.
    Pozdrawiam G.
  • #2
    noel79
    Level 21  
    witam .sprawdz dokladnie chlodnice bo lubia sie rozszczelniac na poczatku nic nie widac ale po jakims czasie plyn ucieka coraz bardziej , wina tych wycieków spowodowana jest uszkodzonym korkiem wlewu płynu chlodniczego bo jest najprawdopodobniej zapchany, nie odpowietrza ukladu przy wyzszych cisnieniach .Ja miałem podobna usterke po wymianie korka i przejechaniu okolo 20 tys wszystko jest w porzadku
  • #3
    scss
    Level 17  
    hej!

    Dzięi za odzew.
    Wymienię korek na nowy, ale jakiś rok temu wymieniałem cały zbiorniczek, gdzyż stary mi pękł na pół :-( , także myślę, ze to chyba nie wina korka, ale dla wszystkiego sprawdzę.
    A chłodnica jest ok, spradzwałem ją dokładnie nigdzie nie puszcza, takze na złączkach, opaskach, itp.

    Jak wymienię korek dam znać jakie są objawy.

    Dzięki
    Pozdrawiam G.
  • #4
    noel79
    Level 21  
    ja tez nie podejzewalem chlodnicy ale po demontarzu okazalo sie ze przy wyzszym cisnienu zaczyna puszczac
  • #5
    rito
    Level 14  
    zobacz także czy silnik nie jest mokry bo jeśli tak mogła ci siąśc uszczelka pod głowicą
  • #6
    M@tti
    Level 15  
    A nie śmierdzi Ci płynem w środku? Mnie się rozszczelniała nagrzewnica i tam mi płyn znikał.
  • #7
    scss
    Level 17  
    rito wrote:
    zobacz także czy silnik nie jest mokry bo jeśli tak mogła ci siąśc uszczelka pod głowicą


    No i tego się właśnie obawiam :-( , a nie wiem jak sprawdzić uszczelke pod głowica...
    Płyn "sączy się" gdzieś w okolicach zaworu trójdrożnego, tak jakby pod cewką ( z tym, w okolicach 3 śrub mocujących zawór jest suchuteńko) to tak jakby przciekał przez scinkę silnika(?) i tak sobie płynie po karterze silnika i sobie kapie na glebę.... Co dziwne zawsze po odkręceniu korka do odpowietrzania (tego na rurce wystającej z lewego błotnika) wylatuje mi powietrze :-o , niezaleznie czy silnik zimy czy nagrzany. Tak samo jak odkręcam korek od zbiorniczka zawsze zasysa powietrze.Czy tak powinno byc? Jutro nabedę nowy korek od zbiornika i zobacze co będzie.

    A przed chwilą sprawdzałem i ... chyba przestało kapac.Szok!Tylko dlaczego?I kiedy znów zacznie? A dziś tylko odkręciłem korek w zbiorniczku doloałem płynu i przejechałem jakięs 3-4km. Nic nie rozumiem...
  • #8
    gabik001
    Level 37  
    Jak to sie mowi w jezyku mechanikow "samo zaszlo"... :D :D
    Miejsce wycieku pod wplywem dzialania temteratury "zaszlo" osadem z plynu chlodniczego (ktory wysechl) i w ten sposob usterka sie naprawila. Oczywiscie doraznie... Proponowalbym sprawdzic opaski zaciskowe (jeszcze raz nie zaszkodzi) w ukladzie chlodzacym oraz stan wezy. Z tego co piszesz nie mozna wykluczyc pekniecia bloku (co prawda rzadko spotykane ale zdarzyc sie moze - niektorzy pewnie powiedza "bzdura").
    I ten blotnik co z niego rurka wystaje to jest prawy (chyba ze u Ciebie jest na odwrot).
    Dolej plynu do pelna, zapal samochod jak jest zimny i dobrze odpowietrz. Pozniej przegazuj go i znowu odpowietrz juz jak jest cieply (uwazaj na plyn bo goracy). Poczekaj az sie wentylator zalaczy (przy ok 90 - 100 C) zeby sie upewnic prawidlowego odpowietrzenia.
    Pozdrawiam
  • #9
    noel79
    Level 21  
    jak by padla uszczelka to by wzrastala szybciej rosla tem , przewodu ukladu chlodzenia gumowe by robily sie mometalnie twarde na wolnych obrotach i sprawdz olej bo jak plyn dostanie sie do oleju to robi sie mleko
  • #10
    tadeuszgr
    Level 18  
    Stawiam na nieszczelność gdzieś na połączeniach bo płyn przy" uszczelce pod glowicą" nie wydostaje się z reguły na zewnątrz.

    Jeśli chodzi o wykluczenie termostatu to sprawa jest prosta:jeśli rośnie temperatura po nagrzaniu silnika nadmiernie,włącza się wentylator w krótkim czasie to można go podejrzewać.Wystarczy dotknąć przewodów -jeśli górny jest gorący a dolny(od chłodnicy) zimny to zablokowanyjest termostat.

    Opisana jazda nie jest niczym niezwykłym -ja z taką prędkością jadę niekiedy 50 km na autostradzie i nic się nie dzieje.
  • #11
    andrzej 7773
    Level 11  
    jeżeli jest to 700 tka to na dole w tzw misce olejowej jest mały kwadratowy otwór w tym miejscu jest wewnątrz pompa płynu chłodzącego jeżeli z otworka kapie to znaczy że poleciał uszczelniacz pompy a co do samouszczelnienia to w takie rzeczy bym raczej nie wierzył prawdopodobnie jak odkręcisz korek wlewu na troche to znowu poleci
  • #12
    scss
    Level 17  
    Hej!
    Sorki,że się tak długo nie odzywałem.
    Więc tak, wymieniłem nowy korek i tak przejechałem już z 50 km i nic płynu w ogóle nie ubywa, nic nie leci...

    andrzej 7773 ->
    Niestey to nie z tego otworka o którym piszesz kapie/kapało, tylko z góry silnika.Po otwarciu maski jak jest zawór 3drożny gdzies w jaego okolicach...

    tadeuszgr ->
    Termostat sprawdzałem na samym początku, to nie on. Wąż gumowy łączący chłodnicę jest gorący i na górze i na dole, a jak dłużej pojeżdzę po mieście (i np stoje długo na światłach) to włącza się wentylator chłodnicy, popracuje i się wyłącza, takze myślę, ze jest ok.

    noel79 ->
    Olej jest ok. Nie ma majonezu.Ale doczytałem się że przy uszkodzeniu uszelki pod głowicą płyn chłodzący niekoniecznie musi iść do oleju, moze także być wyrzucany na zewnątrz (pociśnienie)

    gabik001 ->
    Blok racaej jest cały - oglądałem dokładnie na kanale samochodowym i nic nie zauważyłem.

    Dopóki nie leci to jest ok, ale takze nie wierzę w samonaprawienia , a tymbardziej w CC...
    I tak się zastanawiam co mogę jeszcze sprawdzić zanim odstawię auto do warsztatu i strzeli mi to ostro po kieszeni....
    Dzięki za porady i pomoc.
    Pozdrawiam G.
  • #13
    kazzel
    Level 11  
    Miałem podobny przypadek w moim CC. Płyn wydostawał się przy nakrętce z kopułką mocującą kolektor wydechowy do kadłuba silnika. U mnie była skorodowana i dziurawa kopułka, (u Ciebie może być też luźna) a ta nakrętka musi być szczelna i dobrze dokręcona, bo zaślepia też układ chłodzenia. Znajdziesz ją właśnie tuż pod zaworem trójdrożnym - nad rurą wydechową. Druga jest bliżej zderzaka - nad 2-gą rurą.
  • #14
    scss
    Level 17  
    Czesc!

    Dzięki za odpowiedź. U mnie niestety jednak peknięty był przewód (od spodu-skubaniec) zaraz przy tym plastikowym rozgałęzieniu, tym co przechodzi pod mocawniem cewki wn. Musiałem wymienić cały przewód na nowy i teraz jest ok! Nic nie leci i nie ubuwa, a jak grzeje teraz :-D

    Dzięi za pomoc. Pozdrawiam G