Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R 420 2008r - wyskakują biegi 1' i 4'.

normales 17 Maj 2014 10:08 4596 15
  • #1 17 Maj 2014 10:08
    normales
    Poziom 11  

    Witam kolegów. Mam problem ze swoim autem. C.s. Scania R420 skrzynia manualna z połowkami. Zaczęły wyskakiwać biegi 1' i 4' czyli to samo położenie dźwigni zmiany biegów. Podzcas ruszania na 1' samochód delikatnie ruszy do przodu i zaraz bieg wyskakuje, nawet jak trzymam ręką cały czas dźwignię w pozycji 1' biegu to i tak bieg wyskakuje po chwili. Jeśli dać mniej gazu to dłuzej "siedzi" ta 1' a po dodaniu gazu od razu wyskakuje. Pozostałe biegi działają i wchodzą idealnie. Jeszcze nie byłem u żadnego mechanika ale może wiecie czy to grubsza robota z wyjmowaniem skrzyni włącznie czy coś innego. Przebieg 670 tys km.

    1 15
  • Pomocny post
    #2 17 Maj 2014 16:29
    kwantor
    Poziom 38  

    Jeżeli mechanizm zmiany jest dobrze ustawiony, to pozostaje demontaż skrzyni i wymiana synchronizatorów ( na to stawiam).
    Zużyte koła zębate.

    0
  • #3 17 Maj 2014 21:11
    normales
    Poziom 11  

    Dzięki kolego za odpowiedź. Masz rację bo po przejechaniu 800km jeszcze bardziej się pogorszyło. Mianowicie niemożna wrzucić 1' bo zgrzyta. Pewnie poleciały synchronizatory.
    Może jest ktoś na forum kto naprawia takie tematy z centrum Polski?

    1
  • Pomocny post
    #4 19 Maj 2014 22:59
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    W Luboniu koło Poznania jest firma, która naprawia wszelkiego rodzaju skrzynie. Z Płocka nie masz daleko. Jedyny problem to to, że musisz im przywieźć wymontowaną skrzynię. Z drugiej strony dla jednego to problem a dla drugiego nie.

    1
  • Pomocny post
    #5 28 Maj 2014 19:09
    czester
    Poziom 13  

    witam
    w 100% synchronizator się rozleciał koszt naprawy nie będzie mały

    0
  • #6 31 Maj 2014 12:23
    normales
    Poziom 11  

    Samochód naprawiony. Rozleciał się synchronizator. Wymieniony na nowy, całość poskładana i skrzynia włożona do auta ale jest następny problem, nie działają półowki tzn nie zmienia półowek tylko cały czas jest na dolnej połówce. Na wyświetlaczu pojawia się zielony symbol połowki ale nie ma zmiany w skrzyni. Nie działa też retarder. Przed rozebraniem skrzyni wszytko dziąłało. Mechanik który to robił nie wie co jest grane i szuka przyczyny już 2 dzień.

    1
  • Pomocny post
    #7 31 Maj 2014 12:31
    kwantor
    Poziom 38  

    No to kicha, skrzynia jest źle poskładana.

    1
  • Pomocny post
    #8 31 Maj 2014 12:37
    janko83
    Poziom 11  

    1) Czy widziałeś ten "rozlecony" synchronizator czy mechanik robił bez Twojej obecności i tak Ci powiedział?
    2) Wstępnie podejrzewałbym zawór zmiany połówek.

    2
  • Pomocny post
    #9 31 Maj 2014 12:45
    kwantor
    Poziom 38  

    Nie czytałem dokładnie, myślałem, że lampka się zapala i gaśnie..
    Trzeba sprawdzić elektrykę i pneumatykę sterującą na wstępie.

    0
  • #10 01 Cze 2014 13:08
    normales
    Poziom 11  

    Dzisiaj dokładnie sprawdziłem samochód. Biegi wchodzą normalnie, nic nie zgrzyta itp. Połówki sie przełączaja ALE górna połówka na kadżym biegu wyskakuje po dosłownie przejechaniu 1 m lub po około 1 sekundzie działania, czyli normalnie się przełącza z dolnej połówki na górną ale po chwili wyskakuje, poprostu wyskakuje bieg i samochód nie ciagnie. Po naciśnięciu sprzęgła i puszczeniu połówka górna znów jest i po sekundzie wyskakuje. Lampka od półbiegów się zapala i gaśnie tak jak powinno być. Synchronizator uszkodzony widziałem, stożek był przytarty ale najdziwniejsze jest to ze wyleciał ten drut zabezpieczający (drut średniicy około 3 mm i zwinięty w koło) i leżał na dole w skrzyni. Mechanik mówi że nie wie dlaczego on wypadł. Mówi że znowu musi wyjmować skrzynie. Ręce opadają.

    2
  • #11 01 Cze 2014 13:15
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Jak taki objaw to na 100% poprawka.

    0
  • #12 01 Cze 2014 13:24
    normales
    Poziom 11  

    Rozmawiałem z mechanikiem w serwisie Scanii i powiedział mi ze do składania tych skrzyń czyli GRS0905 potrzebny jakiś przyrząd. Czy to prawda i czy ewentualnie prze to może być ta usterka w mojej skrzyni bo ten co mi to składał nie miał takiego przyrządu?

    1
  • #13 01 Cze 2014 16:10
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Skrzynia jak skrzynia do zamontowania półbiegów nic specjalnego nie trzeba, nie wiem co zrobił źle może jakaś podkładka, odwrócona przesuwka.

    1
  • #14 01 Cze 2014 16:36
    kwantor
    Poziom 38  

    Dokładnie i nie trzeba żadnych specjalistycznych przyrządów polecanych przez ASO, jednak aby ją zrobić pewnie, to trzeba przynajmniej 1 mieć już zrobioną, aby się nie uczyć, bo koszty..
    Poza tym ogląda się wszystkie synchronizatory i koła, nie tylko ten sporny, aby nie wracać za rok do tematu.
    Sam smród i tłustość tego oleju nawet, przemawia za tym.
    Jak masz skrzynię zwaloną, to zrób też porządek ze sprzęgłem i łożyskiem wałka.
    To ma zrobić 700 tys bez następnego zaglądania minimum.

    1
  • #15 04 Cze 2014 09:19
    janko83
    Poziom 11  

    Miałem podobne objawy. Przyczyną był zawór zmiany połówek.
    Założyłem nowy i dalej to samo. Okazało się, że nowa podróba również nie trzymała połówek (wyskakiwały przy ruszaniu).
    Zregenerowałem stary oryginalny zawór Scanii i działa do dzisiaj.

    1
  • #16 04 Cze 2014 14:23
    szaman108
    Poziom 29  

    Tak janko83, tylko że Ty piszesz o skrzyni starego typu, jak przypuszczam do roku 2006, a kolega ma nową skrzynię, prawdopodobnie GRS905.

    0