Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a3 8L - parowanie szyb po wymianie nagrzewnicy

stopi 17 Maj 2014 10:23 3939 7
  • #1 17 Maj 2014 10:23
    stopi
    Poziom 28  

    Mam problem z parowaniem szyb po naprawie nagrzewnicy. Wyciekal z niej glikol. Nagrzewnice wymieniłem na nowa, wyczyscilem w środku z nieładnego zapachu. Dziś w deszczu okazało się , ze mocno parują szyby. Czy moze to być problem jakiejś nieszczelności albo nienabitej klimy jeszcze? Czynnik chłodzący spuszczalem na czas naprawy u mechanika i nie jest nabity.

    Dwa, ze okleiłem gąbką klapy wewnątrz nagrzewnicy regulujące ruch powietrza, bo stara była bardzo pozdzierana. Może tu tkwi problem..?

    0 7
  • #2 17 Maj 2014 10:41
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Dwa powody:
    1. Nie osuszony dokładnie samochód, w tym przypadku wszystko minie po osuszeniu.
    2. Nadal jest wyciek. Jak zobaczysz ubywanie płynu, rozbierasz jeszcze raz.

    0
  • #3 17 Maj 2014 10:42
    jofa-j1
    Poziom 16  

    Mogą być 2 przyczyny: albo odparowują reszki płynu czyszczącego i para osiada na szybie- problem sam sie rozwiąże lub też przytkane są kanały doprowadzające nadmuch na szybę- trzeba udroznić.

    0
  • #5 17 Maj 2014 11:08
    stopi
    Poziom 28  

    Cholercia...a czy może być to problem niedokładnego styku całej obudowy nagrzewnicy na ścianie grodziowej w tej dziurze, która dochodzą do niej szlaufy od strony silnika..? Mam na myśli, ze wtedy wilgotne powietrze dostaje się do wnętrza auta. Z klapami raczej nie powinno być problemu.. Z reszta mogę je podejrzeć zdejmując wiatrak za schowkiem. Czyli brak czynnika chłodzącego nie ma wpływu na parowanie..?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeśli chodzi o nawiew, to wszystkie kierunki nawiewów działają prawidłowo. Jak dam na szybę, to leci na szybę, jak na nogi to na nogi itd..

    0
  • #6 17 Maj 2014 11:12
    jofa-j1
    Poziom 16  

    Brak czynnika w klimatyzacji nie ma wpływu, nie wszystkie samochody mają klimatyzację a problem parowania jest rozwiązany

    0
  • #7 18 Maj 2014 01:30
    stopi
    Poziom 28  

    No i problem zdiagnozowałem. Filtr kabinowy był mokry, jak i klapa obiegu zamkniętego, a za wiatrakiem nawiewu (który jest za schowkiem) była woda w niecce, która tam się znajduje. To już widzę, że kwestia nieszczelności plastiku pod wycieraczkami, na podszybiu i woda z deszczu tam się dostała.

    Jest jednak większy problem. Przy wciskaniu przycisku klimy "obieg zamknięty/otwarty" klapa obiegu (ta pod filtrem pyłkowym) nie porusza się. Po prostu silnik od niej jest najwyraźniej zepsuty... Słychać jak działa, ale nie ma efektu. W jedną stronę bardziej warczy, a drugą jakby terkocze. Mam jeszcze niezamontowany schowek po wymianie nagrzewnicy i ustawiłem ręką tę klapę na stałe na obieg otwarty. Z tego co sprawdziłem to silnik V71.

    Wiem, że silnik ten można wymienić nie demontując znowu całego pudła nagrzewnicy. Zastanawiam się czy był on już wcześniej uszkodzony. Mam pytanie:

    - czy po zamontowaniu nowego sam się prawidłowo ustawi (w sensie skrajnych pozycji klap), czy muszę go zamontować w którejś ze skrajnych pozycji klapy?

    1
  • #8 02 Lis 2014 21:50
    stopi
    Poziom 28  

    Problem rozwiązany. Silnik od klapy obiegu zamkniętego miał pęknięty tryb w środku. Po naprawie klapa działa, a i parowanie szyb znikło (bo można ustawić teraz obieg otwarty).

    0
  Szukaj w 5mln produktów