Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.9 SDI AEY - Uszczelniacz wału korbowego

17 Maj 2014 22:14 9903 4
  • Poziom 25  
    Witam. Przy wymianie wcisnąłem uszczelniacz do oporu i dopiero wtedy pomyślałem sobie, że poprzedni tak głęboko nie siedział. Czy ten uszczelniacz ma być wepchnięty do oporu czy tylko na równi z kołnierzem wokoło?
    1.9 SDI AEY - Uszczelniacz wału korbowego


    Druga sprawa, jakim momentem ma być dokręcona śruba centralna wału w tym silniku 90Nm + 90° czy 90Nm + 180° (nawet w "sam naprawiam" pojawiają się te dwie różne wartości)?
  • Poziom 17  
    Witam raczej powinien być na równi z kołnierzem ,zobacz czy nie wypracowany jest wał w tym miejscu co siedział poprzedni uszczelniacz /czy nie ma śladów podrobienia / to w tym przypadku wsuń głębiej uszczelniacz i będzie dobrze .
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Śruba febi na olej, 90 nM+90°.
  • Poziom 25  
    Śrubę mam z zestawu Ruville, chyba nie będzie zła. Myślałem o kropelce średniego szczeliwa zamiast oleju, tylko nie wiem czy to dobry pomysł. Simering kupię dzisiaj nowy i osadzę go trochę płycej. Tamten dopchnąłem aż oparł się o wał.

    Edycja:

    Śrubę dokręciłem na olej, tylko w tej chwili napotkałem jeszcze jeden problem. Poprzedni "mechanik" zmieniał rozrząd "na pisaczka". Ja chciałem ustawić wszystko jak należy i zablokowałem wałek rozrządu i pompę, ale niestety nie wiem w jakim położeniu jest GMP. Przez okienko w skrzyni widać na wale trzy znaki: dwa języczki i kreskę pomiędzy nimi.
    Nacięcie:
    1.9 SDI AEY - Uszczelniacz wału korbowego
    Lewy języczek i nacięcie po prawej:
    1.9 SDI AEY - Uszczelniacz wału korbowego
    Prawy języczek (znajduje się dalej od nacięcia):
    1.9 SDI AEY - Uszczelniacz wału korbowego

    Który znak to GMP?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Kreska, cała reszta to radosna twórczość markerowców.