Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FORD ESCORT 1.6 16V 97r schemat silnika

martinn 14 Kwi 2005 15:24 9781 5
  • #1 14 Kwi 2005 15:24
    martinn
    Poziom 9  

    problem jest z temperaturą
    niestety nie ma wartości na na skali wskazań temperatury, jest tylko duzy napis NORMAL na tejże skali.
    Kiedy jeżdżę wskazówka utrzymuje się przy literce N (nie wiem jakiej wartości temperatury to odpowiada) wydaje mi sie ze to za malo
    natomiast podczas postoju, układ chłodzenia pozwala dotrzeć wskazówce aż do litery L (wiem ze smiesznie brzmi:) jest to drugi koniec skali prawie przy czerwonym polu) dopiero wtedy włacza wentylator (nowy czujnik temperatury przy chlodnicy).
    auto mam od niedawna, nie sadze ze to normalne
    co jest grane?? termostat?? dlaczego tak puzno wlacza sie wentylator??
    jest klimatyzacja
    pozdrawiam i czekam na pomoc

  • #2 14 Kwi 2005 19:16
    Skolmi
    Poziom 15  

    Wentylator się włącza pomiędzy A i L. Może się wydawać późno, ale nie jest to jednak czerwone pole.

    Sprawdź termostat:

    www.fordclubpolska.org > porady > escort > kontrola termostatu

  • #3 16 Kwi 2005 19:54
    jackow1
    Poziom 10  

    Mam ten sam problem. Po wymianie termostatu jest OK,( z temperaturą na wskaźniku) ale tylko do momentu porządnego zagrzania silnika (włącza się wentylator). Później już objaw jest taki sam jak u kolegi. Ciecz "chodzi" po dużym obiegu. Wentylator włącza się za późno. U mnie jest tak że silnik mocno się przegrzewa, a ciecz chłodząca nie odbiera tego ciepła, efekt - głowica przegrzana, wymiana uszczelki. właśnie wymieniam uszczelkę drugi raz w ciągu 4 miesięcy. No i teraz ze znajomym mechanikiem kombinujemy co to za cholera. Z tego co już wiem to ten problem dotyczy całkiem sporej liczby eskortów.

  • #4 18 Kwi 2005 10:03
    martinn
    Poziom 9  

    ale wlasnie, U mnie nie jest to jeszcze czerwone pole, czy uwazacie ze to juz za gorąco do pracy ?
    nie chce wymieniac uszczelki co 2 miesiace jak kolega
    HELP
    moze jakis schemat ktos ma co by mi pomogl

  • #5 18 Kwi 2005 20:34
    Skolmi
    Poziom 15  

    jackow1 napisał:
    Z tego co już wiem to ten problem dotyczy całkiem sporej liczby eskortów.


    Zeteców? Raczej nie.
    Natomiast powszechnie wiadomo, że TD mają wadę układu chłodzenia - blokujące się kanały płynu przy czwartym cylindrze.

    1) A może termostat masz walnięty inaczej niż zwykle tj. zablokowany w pozycji zamkniętej i grzeje się dobrze, ale po zagrzaniu się nie otwiera?

    2) Układ solidnie przepłukany i odpowietrzony przy wymianie płynu?

    3) Pompa wody?

  • #6 18 Lip 2005 11:44
    m-e-m-o
    Poziom 13  

    Temat już stary (natrafiłem na niego przypadkowo) ale napiszę co wynika z mojego doświadczenia, bo jak widać przypadłość dosyć częsta w Escortach więc może komuś się przyda.

    Tak więc któtko:
    Escrot 1.6 16V Zetec '98r.
    Objawy podobne, ale ponadto grzał się podczas jazdy (powodem był wentylator, który obracał się w niewłaściwą stronę, więc warto go sprawdzić - powietrze musi być wciągane do komory silnika)
    Wymieniłem termostat i to chyba był klucz! Piszę chyba bo jednocześnie wymieniłem pompę wodną (stara przeciekała) i dla pewności założyłem czujnik, który załancza wentylator od Golfa, bo załancza przy niższej temperaturze. ten oryginalny (nowy) załanczał dopiero jak woda się gotowała.

    Pozdrawiam !

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME