Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania r 420 kody błędów

pajek1 18 May 2014 22:25 3855 3
  • #1
    pajek1
    Level 2  
    Witam w firmowej scani pojawiły się kody błędów aps 663 1941956 1 * i błąd bms 5177 7 1735699 1 * obydwa z gwiazdką czy ktoś posiada instrukcje co one oznaczają ?
    Moderated By serwisantscani1:

    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.

  • #2
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    pajek1 wrote:
    aps 663

    Regulacja ciśnienia
    Ciśnienie powietrza w obwodzie hamulca postojowego jest wyższe niż dopuszczalne.

    Zawór ograniczający ciśnienie w obwodzie nie działa.


    Układ obniża ciśnienie do 8,1 bar przez regenerację. Oprócz redukcji ciśnienia, ciśnienie jest normalnie regulowane. Zapala się żółta lampka ostrzegawcza.
    Czynności zaradcze

    Pojazdy po upływie okresu gwarancji:
    Sprawdź zawór ograniczający ciśnienie. Wyreguluj ustawienie, jeśli potrzeba. Wykasuj kod usterki. Uruchom silnik. Sprawdź czy kod usterki został wykasowany

    pajek1 wrote:
    5177 7

    Ciśnienie w układzie hamulcowym, obwód koła 3


    Na końcu manewru hamowania układ przełącza moduł sterujący w tryb wspomagania, po czym odprowadza ciśnienie wspomagające za pośrednictwem modułu hamulca zasadniczego. Jeżeli odprowadzenie ciśnienia wspomagającego przebiega zbyt wolno, powstaje kod usterki.
    Przyczyna

    Uszkodzone lub zapchane przewody sprężonego powietrza między modułem hamulca zasadniczego a modułem sterującym.
    Uszkodzony moduł hamulca głównego.
    Uszkodzenie modułu sterującego.


    Zapala się żółta lampka ostrzegawcza. Jeśli układ przechodzi w tryb awaryjny (z powodu innej usterki), hamowanie odbywa się w trybie awaryjnym.
    Czynności zaradcze


    1.Sprawdź przewody sprężonego powietrza obwodu wspomagającego.
    2.Jeśli przewody sprężonego powietrza są nieuszkodzone, sprawdź działanie modułu hamulca zasadniczego.
    3.Jeśli przewody sprężonego powietrza są nieuszkodzone, a moduł hamulca zasadniczego działa, wymień moduł sterujący.
    Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Kod usterki pozostaje aktywny, dopóki jednostka sterująca nie stwierdzi, że usterka została usunięta.
  • #3
    pajek1
    Level 2  
    Podziekowal koledze serwisantscani1 . Pękła membrana i sprezyna silownika hamulca w prawym tylnim kole jest juz naprawione być może resztki memrany zatkaly przewody i wlecialy do zaworu pod siodlem(raczej to niemozliwe) pytanie gdzie jest ten modul hamulca glownego i modul sterujacy? Poznaje potroszeczku scanie mysle ze z pomoca forumowiczow damy rade naprawic.
  • #4
    saron22
    Trucks specialist
    Moduł hamulca głównego D39 to zawór pod pedałem hamulca. Zobaczysz go po podniesieniu maski do góry.

    Moduł sterujący to w tym przypadku zawór EBS V95 znajdujący się pod siodłem (w przypadku ciągnika) lub w okolicach tylnego mostu (w przypadku podwozia z zabudową)