Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R420 - CZARNE KOPCENIE

19 Maj 2014 09:40 3564 5
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich!
    Wiem, że temat był wielokrotnie poruszany na forum ale odpowiedzi które otrzymałem nie rozwiązały mojego problemu a trochę czasu już upłynęło więc może ktoś coś nowego odkrył/wpadł na inny pomysł. Problem polega na czarnym kopceniu Scani r420, wtryski zostały ustawione, turbosprężarka zregenerowana, filtry powietrza wymienione i jak kopciła tak se kopci.
    Może znajdzie się na forum jakiś mechanik, który mieszka w okolicach Katowic a do którego można podjechać, albo sam mógłby wpaść zobaczyć autko?
    Niedawno byłem z Volvo w serwisie i tam mechanik wskazywał na czujniki odpowiedzialne za mieszanie paliwa z powietrzem?? nie wiem chodzi mu o cewki?
    Proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczny!!
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Pompowtryskiwacze do wyciągnięcia wcześniej (diagnostyka).
    http://www.injector.pl/ tam sprawdzisz za 50zł/szt.
    Adres dostałem od kolegi z forum i jest to bardzo dobra cena.
    Z dokładnością do 100% ocenisz kondycję pompowtryskiwaczy i nie będziesz wyrzucał kasy na niepotrzebną wymianę sprawnych części.
    przyczyną dymienia może być 20 różnych powodów- jednym z nich jest niesprawny czujnik ciśnienia doładowania.
    Nie polecam po diagnostyce w ASO wymieniać wskazanych pompowtryskiwaczy, bez ich sprawdzenia.
    Przeważnie są to błędne dane i po wymianie 2-3 pompowtryskiwaczy nie ma żadnej zmiany, a to dlatego, że należało wymienić , ale w sąsiednich cylindrach..
    To nie są wymysły, tylko 2 krotnie przerobiony przypadek prze ze mnie.
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Kolejna kwestia to jak bardzo ta Scania kopci bo ogólnie to Scania lubi se zakopcić np przy zmianie biegów.
    Turbosprężarka zregenerowana?? Pierwsze pytanie: dlaczego była regenerowana a drugie pytanie to czy jest zregenerowana poprawnie??
    Pasowałby po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu i intercoolera (baaaaaaaaardzo częsta usterka w Scanii) i podmienić czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Jeśli to nie pomoże to faktycznie pompowtryski out.
  • Poziom 38  
    Tak euro 3 i 4 i te wylatane. Euro 5 już nia "wali takimi klocami".
    Najlepszym miernikiem jest ful ładunek i ful pedał pod ostrą górę.
    W dobrym silniku począwszy od euro 2 dym ma być praktycznie nie widoczny.
  • Poziom 2  
    Dzięki za podpowiedzi, pobawię i dzisiaj z tym czujnikiem a jak nic nie pomoże to chyba zostają te wtryski, turbosprężarkę regenerowałem bo miałem wrażeni, że brakuje jej mocy.
  • Poziom 2  
    Oczywiście okazało się, że wtryski były do wymiany - wszystko już działa idealnie, dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc, temat do zamknięcia. :)