Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

3008 - Termostat czy czujnik temperatury

19 Maj 2014 16:46 23958 43
  • Poziom 35  
    Od kilku dni borykam się z następującym problemem w Peugeot 3008 silnik THP benzyna.
    Po odpaleniu zimnego silnika temperatura rośnie tak jak być powinno lecz po osiągnięciu 90 stopni to w ciągu 2-3 sekund gwałtownie spada do 60 i powoli sobie rośnie ponownie.
    Po ponownym wzroście do 90 spada również lecz tym razem do ok 70 stopni i tak już zostaje. Czasami jak dłużej postoje na światłach to podniesie się do 80 - 90. Gdy włączę nawiewy również widać spadek temperatury.

    Jak po mojemu to uszkodzony termostat lecz jest to na tyle dziwne iż w zeszłym roku był już wymieniany a zrobiłem raptem 8tyś kim a mało to nie kosztowało. Mechanik wstępnie stwierdził iż to czujnik bo płyn tak szybko się nie może wychłodzić z 90 do 60. Przed oddaniem do mechanika chciałbym wiedzieć co wymieniać.
  • Poziom 18  
    Samuraj napisał:
    .Przed oddaniem do mechanika chciałbym wiedzieć co wymieniać.


    Ale to jest zadanie dla mechanika, ma trzymać temperaturę i już. Co już sam sprawdziłeś?
  • Poziom 30  
    Masz klasyczny objaw nie zamykania się termostatu po jego pierwszym otwarciu.
    Cały czas działa duży obieg poprzez chłodnicę.
    Skontroluj temperaturę chłodnicy po kilku kilometrach od włączenia auta - powinna być zimna - i potem przy tym skoku
  • Poziom 35  
    Jutro sprawdzę temperaturę węży po odpaleniu.
    Obawiałem się że to termostat, a jak zaznaczyłem wymiana wraz z częściami kosztowała w ubiegłym roku ponad 700zł :(
  • Poziom 38  
    Wymiana termostatu za 700 PLZ ? Chyba taniej byłoby w Bugatti. Trochę mało obserwujesz. Nic nie wiemy, czy uruchamia się wentylator a nawet, czy chłodnica ciepła/gorąca. Generalnie jednak (przy założeniu, że zjawisko powtarzalne) nie będzie to czujnik od wskaźnika. Zważ także, że masz do czynienia ze wskaźnikiem a nie mirnikiem.

    Prawie nic nie wiem o konstrukcji silnika THP więc nie znam też instalacji. Nawet wydawało mi się, że 3008 nie był w takie silniki wyposażany. Pewno jest tam jeszcze czujnik przegrzania. Generalnie nie wiem co tam uruchamia wentylator. Ale skoro przy takich wskazaniach temperatury pracuje wentylator to może faktycznie któryś czujnik szwankuje. Niby zapowietrzenie układu jest możliwe, ale wymieniacz termostatu winien sprawę rozwiązać (a już szczególnie ASO).
  • Poziom 35  
    Niestety wymiana była w ASO a tam wiadomo liczą sobie. Termostat w tym francuzie połączony jest z plastikową obudową - tak więc wymiana w całości. Wiatrak się włącza i to jest dziwne gdyż ostatnio działał mimo temperatury 70 stopni. Czy może to być kwestia zapowietrzenia lub płynu ?. Miałem kiedyś problem z czujnikiem poziomu płynu i po wymianie zmuszony byłem uzupełnić płyn - dolałem z 500ml wody destylowanej nic innego pod ręką nie miałem. Co do temperatury chłodnicy sprawdzę dziś wieczorem jak auto wystygnie.
  • Poziom 15  
    winny czujnik, czujnik dostępny osobno za smieszne pieniadze,
  • Poziom 38  
    Gdzieś wyczytałem , że czujnik w tym silniku jest zintegrowany z termostatem (cokolwiek to znaczy) sugeruje to , że wymiany muszą być jednoczesne. I coś podobnego pisze użytkownik w tym przypadku.
  • Poziom 35  
    Mnie to wygląda na termostat. Z tego co pamiętam rok temu była podobna sytuacja.
    Włączenie nawiewów daje taki efekt iż temperatura nie dobija do 70 stopni.
    Z tym zintegrowany czujnikiem z termostatem też coś czytałem, choć na zdjęciach wygląda iż jest on wymienny.

    3008 - Termostat czy czujnik temperatury 3008 - Termostat czy czujnik temperatury 3008 - Termostat czy czujnik temperatury

    Ponoć ten sam element występuje:
    Citroen
    BERLINGO (B9)
    C3 (A51)
    C3 PICASSO
    C4
    C4 PICASSO
    DS3

    Peugeot
    207 (A7)
    308
    3008
    5008
    Partner Tepee (B9)

    Kod silnika EP6
  • Poziom 15  
    czujnik jest dostępny osobno
  • Poziom 35  
    Dziś po diagnozie usłyszałem uszkodzony termostat muszę czekać na części więc samochód odebrałem. Okazało się również iż uszkodzony jest element pompy wody - popiskuje. Z opisu wygląda mi to na element napinacza pompy wody, nie mylić z napinaczem paska PK. Ponoć trudno osiągalny. Wie ktoś może co to za element ?
  • Poziom 35  
    Dziś odebrałem samochód, wymieniony termostat na gwarancji. Temperatura trzyma ładnie na 90 stopni. Radość trwała krótko - ok 10 km w korku. Samochód zaczął pyrgać podczas wchodzenia na obroty i tracić moc. Na koniec wyskoczył komunikat "Nieprawidłowa praca układu oczyszczania powietrza" czy jakoś tak. Ciekawe co tym razem. Podłączyłem interfejs i oczytałem takie błędy:

    Obecne błędy : 2

    * P2262 :
    Charakterystyka :
    Status :
    Umiejscowienie :
    Zmienne przypisane do usterki

    * P0299 : Regulacja cisnienia doladowania.
    Charakterystyka : Ciśnienie powietrza niższe od zadanego
    Status : Usterka trwała
    Umiejscowienie : miejscowy .
    Zmienne przypisane do usterki

    Samochód zachowuje się tak jak bym za sobą wiózł spadochron albo tone cegieł.
  • Poziom 35  
    Powtórka z tematu. Kolejny termostat uszkodzony. Co może być powodem iż padają co chwile termostaty. W tym samochodzie w przeciągu roku były 3 termostaty i każdy uległ w ten sam sposób uszkodzeniu. Wygląda na to iż uszkodzone jest coś innego co powoduje uszkodzenie termostatu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Masz paragon ? Gwarancję? Czy kupowany w IC?
  • Poziom 38  
    Samuraj napisał:
    Dziś odebrałem samochód, wymieniony termostat na gwarancji.

    Kolego profesjonalista55. Czytaj ze zrozumieniem.
  • Poziom 35  
    Poszukam pierwszej faktury wymiany i spróbuje podjechać do ASO lecz po ostatniej przygodzie (odebranie auta z uszkodzoną turbiną) trochę strach. Ciekawe co powiedzą. Znając życie założą 4 termostat na który będę czekać tydzień.

    georgesgr napisał:
    To jest termostat pilotowany przez kalkulator silnika. Moze wiec to byc wina kalkulatora. Zly program sterowania

    Co do programu to widzę iż wymienili oprogramowanie w tym kalkulatorze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    pracuje nawet do 116 st, żeby zmniejszyć tarcie - fantastyczne patenty BMW
  • Poziom 35  
    Uszkodzony był kolejny termostat.
    Wytrzymał od 14 czerwca do jak wcześniej pisałem 8 sierpnia ok 1000km.
    Po wymianie jak do tej chwili jest wszystko dobrze, zobaczymy jak długo.

    georgesgr napisał:
    To jest termostat pilotowany przez kalkulator silnika.

    Z ciekawości rozebrałem na czynniki pierwsze ten uszkodzony termostat, faktycznie był nowy gdyż data produkcji to 14.04.2014. Okazało się iż wcale on nie jest elektroniczny jak wszyscy piszą jak i mówią w ASO. Jest to najzwyklejszy mechaniczny termostat z dodatkowym sygnałem zwrotnym do komputera w jakim jest położeniu. Sam czujnik jest na osi zaworu a czujnik jest indukcyjny (trzpień wchodzi w cewkę).

    Teraz natomiast mam inny problem, wyświetla mi się komunikat "sprawdz poziom oleju w silniku".
    Zdaje się iż zawsze pisało "Niski poziom oleju w silniku"
    Bagnet jest tak głupio skonstruowany iż umazany jest cały (sprężynka)
    Wygląda to tak iż na dole jest zgrubienie i 2 cm powyżej. Po nocy wyglądało to tak. Oba zgrubienia w oleju oraz sprężynka 1cm powyżej minimum.
    I teraz nie wiem za dużo oleju czy za mało :?:
    Mam dość tego samochodu :(
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Może faktycznie tak być nie przyglądałem się temu elementowi. Sądziłem iż to czujnik.
    Co nie zmienia faktu iż do elektronicznego termostatu dużo mu brakuje (sadziłem iż samo otwarcie i zamknięcie zrealizowane jest poprzez jakiś siłownik) .
    Uszkodzony termostat nie był domknięty i dlatego nie utrzymywał prawidłowej temperatury.
  • Poziom 13  
    Sorka że podepnę się do tematu ale problem mam widzę podobny. :bye:
    Ale od początku :D
    Auto Citroen C4 picasso UD Benzyna 1.6 VTI 120 KM/88Kw kod silnika 5FW
    Szalejące wskazania spadki i wzrosty tem. - no i oczywiście wyjący wentylator schładzający silnik > błąd na desce - błąd czujnika tem. płynu chłodzącego.
    Nie jestem pewien czy czujnik jest zintegrowany z obudową termostatu a wkład termostatu jest wymienny?
    Po zdjęciu filtra powietrza i dokładnym obejrzeniu to dochodzi do niego tylko jedna kostka 4 żyłowa - Czy to właśnie ten czujnik zintegrowany z obudową?:shii: (nie tak jak na zdjęciach wyżej pokazanych ,gdzie do czujnika dochodzą 2 przewody i czujnik jest wyjmowany)
    Kolego Samuraj - Jaką cenę zapłaciłeś za ten termostat i czy miałeś ten sam typ co mój z kostką podłużną 4 pinową ? :lol:
    Bo po wpisaniu rocznika i modelu w sklepach wyświetla mi tylko czujnik 2 pinowy :shii:
    pzd...
  • Poziom 15  
    poziom oleju - źle skonfugurowane BSI
  • Poziom 13  
    Samuraj termostat zintegrowany razem z czujnikiem czy osobno >kostka 4 pinowa czy 2?
  • Poziom 35  
    Sam termostat, to co widać na zdjęciach powyżej. U mnie czujnik jest osobno wpinany w tę obudowę. Widać to na drugim zdjęciu jest zblokowany jasno zieloną zawleczką.
  • Poziom 13  
    Witam ponownie>>>odnośnie termostatu i czujnika tem. zintegrowanego w termostacie.
    Opiszę sytuację u mnie i jak ją załatwiłem, bo pewnie wiele osób ma lub będzie miało z tym problem. Po podpięciu się do komputera duże wzrosty i spadki tem. oczywiście błąd na tablicy i wycie wentylatora chłodnicy (objaw opisywany wyżej) -awarię powodował błąd czujnika a że jest on zintegrowany pomyślałem do wymiany cały termostat. Postanowiłem wymienić termostat samemu bo cena w ASO 970zł. - sam termostat 370 zł. Po wysłaniu kilku zapytań o cenę natknąłem się na serwis, który powiedział że te auta mimo że nie są już na gwarancji podlegają akcji serwisowej odnośnie awarii tych czujników. Oczywiście wizyta za darmo z czego bardzo się ucieszyłem parę stówek zostało>koncern rozwiązał ten problem inaczej . U mnie termostat zintegrowany więc zamiast wymieniać cały zakładają nowy w miejsce odpowietrznika
    pokazany na zdjęciu B (taki występował u mnie) A widać że występują 2 typy A i B >>>
    Po rozmowie z pracownikiem serwisu powiedział że dobrze że nie wymieniałem na oryginalny bo to bubel i problem zaraz by wrócił więc jak ktoś już się uprze zrobić to sam to niech wybierze sposób B pokazany na rysunku podobno nie mieli reklamacji (u mnie po wymianie OK)
    ps. Dowiedziałem się również że pompy wody wymieniać tylko na metalowe (żeliwne) a nie plastikowe które lubią przeciekać (ja wymieniałem przy 25 tyś.km - zgroza) Auto ma przejechane 32 tyś. ciekawe co jeszcze nas zaskoczy .....
  • Poziom 15  
    21 maj - podałem Ci o tym informację. Mamy 1 listopad. Gratuluję.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    profesjonalista55 napisał:
    21 maj - podałem Ci o tym informację. Mamy 1 listopad. Gratuluję.


    Chyba pomyliłeś osoby.

    Kolego Karol1977 - założyli czujnik miejsce odpowietrznika czy wymienili całą obudowę gdzie w miejscu odpowietrznika jest czujnik?