Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xantia II,2.0 - Chyba zakł. mech. źle ustawił rozrząd-Prośba o diagnozę

pyttllikk 19 Maj 2014 23:05 1797 6
  • #1 19 Maj 2014 23:05
    pyttllikk
    Poziom 12  

    Witam serdecznie.
    Mam problem po wymianie rozrządu w zakładzie mechanicznym w drugim mieście i ze względu,że to ładny kawałek ode mnie,to aby jechać potrzebuję pewnej diagnozy .Może ktoś pomoże kto ma wiedze jak jest w silnikach citroen xantia 2,0 16v RFV . Przy 255 tys km w wspomnianym samochodzie citroen xantia II,1998r. 2,0 16v silnik- RFV po wymianie rozrządu silnik jakby troszkę się zrobił mniej zrywny i dopiero nabiera jadu powyżej 3tys. obr. Jako że ja nim jeżdżę , zauważyłem różnicę już w drodze powrotnej z zakładu mechanicznego,ale myślałem,że może jakaś kostka nie łączy itp. . Dodatkowo gdy zimny, po uruchomieniu powstaje wibracja w chwili gdy opadnie i się podnosi i jeszcze z minutę lub dwie po podniesieniu . Wduszając pedał hamulca już po podniesieniu wibruje mocniej i czuje się przez siedzenie chwilkę jakby musiał się ustabilizować ,ale może to zbieg okoliczności i jakaś poduszka ale zerknąłem ,całe. Ten mały brak dynamiki nie dał mi spać i zaprowadziłem do mechanika w swoim mieście aby przepatrzył co jest powodem i sprawdził rozrząd (BEZ ROZPINANIA kręcąc kluczem -obracając wałem). Po ustawieniu górnych otworów wałków rozrządu na tzw. kołki-otwory na blokady, dolne koło pasowe tzw dwu-mas (bo ma gumę ) otworek na kołka-blokadę pokazuje godzinę 3-cią ,a klin jest na godzinie 12-tej. Na tym kole pasowym jest wybity rok i literka 9804 D (i co oznacza D). Otworek kołka powinien być nie na 3-ej ,a na 12-tej i coś jest źle (klin koła jest na 12-tej). Sprawdził więc jak pokrywają się znaki górnych kół rozrządu względem pierwszego ego tłoka (obracał wałem porównując znaki kół wałków z wysokością już każdego tłoka kolejno i żaden gdy tzw otwory blokad się pokrywają z miejscami blokowania nie był w max. punkcie.Jest jakby wznosiła się część i opadała kolejna część tłoków. Czy w tym silniku zakładając ,że koło pasowe jest z np diesla i znaki dolne się nie pokrywają,a patrząc na tylko znaki wałków względem pierwszego tłoka , to tłok powinien być w GMP , czy wszystkie tłoki są w jednej płaszczyźnie (w połowie skoku) ?
    Twierdzi mechanik ,że zapłon jest przestawiony o 90 stopni i jakby jeden ząbek.A
    dlatego drży na zimnym ,bo pompa jeszcze bardziej go obciąża . Najważniejsze jak się ma w tym modelu RFV sprawa wysokości tłoka do znaków na wałku ?Aby pojechać do zakładu na reklamację chciałbym być pewien jak powinno być i nie sprawdzą .
    Mechanik jeden twierdzi,że gdy znak pokrywa się na wałkach ustawiając pierwszy tłok powinien on być w max punkcie,a jego drugi mechanik twierdzi ,że wszystkie powinny tłoki być w jednej płaszczyźnie (w połowie skoku) .Podpowiedzcie proszę,bo nie sprawdzą i nie idzie tego ustalić nigdzie. Dziękuję za pomoc

    1 6
  • Pomocny post
    #2 19 Maj 2014 23:50
    AuKElMe
    Poziom 16  

    Wałki ustawia się na równe tłoki, czyli tłoki ustawione w jednej linii, co do blokady na kółku pasowym, jest ona na części zewnętrznej a ta część lubi się ślizgnąć względem reszty, więc dla pewności powinno się porównać położenie np. pierwszego i drugiego tłoka, powinny być na tej samej wysokości.

    0
  • #3 20 Maj 2014 00:28
    pyttllikk
    Poziom 12  

    Dziękuję za podpowiedź.

    0
  • #4 20 Maj 2014 08:17
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 20 Maj 2014 12:48
    pyttllikk
    Poziom 12  

    Witam i dziękuję za życzliwość w temacie. Tak jest zawsze,że kierowca musi wiedzieć aby coś udowodnić mechanikom w zakładzie i to nie byle jakim.

    Właśnie auto jeździ i aby pojechać na reklamację potrzebowałem pewności co jest namieszane. Mam 2 pytanie jeszcze .

    1.W sprawie położenia górnych kół i tłoków 1,2. Gdy znaki kół wałków się pokrywaj na kołki -blokady , to tłok 1 i 2 od rozrządu powinien być na jednakowej wysokości czy od skrzyni ?

    2. Skoro jest przestawiony i opóźniony o 90 stopni jak to wygląda słownie do pracy silnika i w jakiej wysokości są tłoki jak dostają iskrę. Pytam abym wiedział co powiedzieć i co może wyniknąć w silniku przez takie ustawienie?

    Dziękuję za wszelkie podpowiedzi

    0
  • Pomocny post
    #6 20 Maj 2014 12:57
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 20 Maj 2014 13:10
    pyttllikk
    Poziom 12  

    Faktycznie koło pasowe przestawiło się na gumie ,a dokładnie jego część ze znakiem. Klin koła był jednak na 9-tej ,a nie na 12-tej jak pisałem.Na nowym znak -otwór do blikowania teraz wypada na 12-tej. Znaki zgodne.Ręce opadają gdzie szukać przyczyny.

    0
  Szukaj w 5mln produktów