Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Identyfikacja pompy sprężarkowej

savxx 20 Maj 2014 09:28 1146 5
  • #1 20 Maj 2014 09:28
    savxx
    Poziom 11  

    Kupiłem w dobrej cenie, pompę sprężarkową.Ma ona jednak defekt, mianowicie większość powietrza wchodzi do obudowy pompy i ucieka przez plastikowy odpowietrznik tejże obudowy.Podejrzewam zawory/płyty zaworowe, lub pierścienie/tłoki.Problem w tym że nie mogę zidentyfikować co to za pompa a co za tym idzie, jakich szukać części.Załączam foto, może ktoś ma podobny sprzęt i pomoże.

    trochę danych/pomiarów:
    średnica koła zamachowego pompy - 36,7cm, szerokość koła - 4,7cm(dwu pasowe)
    wysokość całej pompy (od podstawy do końca środkowego cylindra/głowicy) - 44cm
    wiem że pracowała z silnikem 5,5kW, trójfazowym o średnicy koła zamach. - 16cm

    na głowicy cylindra jest naklejka "09/2011 TE
    4912
    na obudowie naklejka " PW"

    Identyfikacja pompy sprężarkowej Identyfikacja pompy sprężarkowej Identyfikacja pompy sprężarkowej Identyfikacja pompy sprężarkowej Identyfikacja pompy sprężarkowej Identyfikacja pompy sprężarkowej Identyfikacja pompy sprężarkowej Identyfikacja pompy sprężarkowej Identyfikacja pompy sprężarkowej

    0 5
  • #2 20 Maj 2014 11:46
    2419746
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 08 Sie 2014 22:44
    savxx
    Poziom 11  

    Zmierzyłem szczeliny zamków pierścieni tłokowych:
    Cylinder 1 - pierścień 1 uszczelniający - 0,40 mm,2 - pierścień uszczelniająco -zgarniający - 0,40 mm, 3 - pierścień olejowy - 0,30 mm.Średnica tłoka - 79,82 mm, średnica cylindra 79,99 mm = luz 0,17 mm

    Cylinder 2 - pierścień 1 - luz - 0,30 mm,pierścień 2 - luz - 0,40 mm,pierścień 3 - luz - 0,15 mm.Średnica tłoka - 79,81 mm,średnica cylindra - 79,86 mm = luz - 0,05 mm

    Cylinder 3 - pierścień 1 - luz - 0,20 mm,pierścień 2 - luz - 0,30mm,pierścień 3 - luz - 0,25 mm.Średnica tłoka - 79,81 mm,średnica cylindra - 79,86 mm = luz - 0,05 mm.

    Wygląda więc na to że raczej pierścienie do wymiany ale czy rzeczywiście ? Spotkałem różne opinie co do dopuszczalnych luzów pierścieni...

    0
  • Pomocny post
    #4 08 Sie 2014 23:42
    saskia
    Poziom 38  

    Z twoich pomiarów luzów wynika że sprężarka posiada nieznaczną wadę konstrukcyjna, która polega na nierównomiernym smarowaniu poszczególnych cylindrów.
    Zmiana kierunku obrotów powinna dać odwrotną kolejność w zużyciu pierścieni i cylindrów, ale nie wyeliminuje błędu konstrukcyjnego.
    Wentylacja-chłodzenie cylindrów przy zmianie kierunku obrotów nie będzie miała negatywnych skutków, a jedynie przedłuży eksploatację dając lepsze smarowanie i tym samym uszczelnienie cylindrów i pierścieni najbardziej zużytych, wyrównując zaistniałe luzy i zużycie cylindrów i pierścieni.
    Jeśli chcesz przed ponownym użytkowaniem zregenerować tą sprężarkę, to powinieneś wyrównać stopień smarowania poszczególnych cylindrów.
    jeśli ją rozkręcisz to dobrze by było abyś zrobił zdjęcia wewnątrz komory korbowej, to może uda się coś podpowiedzieć jak zmienić-ukształtować strumień smarowania rozbryzgowego, aby wszystkie cylindry dostawały tyle samo oleju i w odpowiednie miejsce na każdy cykl pracy.

    0
  • #5 09 Sie 2014 22:04
    savxx
    Poziom 11  

    Dziękuję za zainteresowanie moim tematem.Rzeczywiście zastanowiło mnie nierównomierne zużycie pierścieni.Postaram się zrobić zdjęcia, może rzeczywiście dało by się coś z tym fantem zrobić.W tej chwili kręcąc ręcznie kołem zamachowym slychać że sprężarka(pompa) daje dużo powietrza ale niestety większość ucieka przez odpowietrznik komory korbowodu.Dlatego podejrzewałem tłoki/pierścienie.Teraz po pomiarach i "szperaniu" w necie nie wiem jakich pierścieni szukać bo ten wymiar cylindrów 79.86 mm i 79,99 mm. to jakiś chyba nietypowy wymiar.Być może popełnilem błąd przy pomiarze i w rzeczywistości ma to być 80 mm?? Choć nie sądzę ale jakiś dziwny ten wymiar...

    Teraz jeszcze wpadła mi taka myśl...kolega przywożąc mi tą pompę, tak niefortunnie ją położył że prawie cały olej wylał się przez odpowietrznik.Swoje "testy" czy wogóle jest sprawna(kręcilem jedynie ręką) przeprowadzałem "na sucho".Może po prostu brak oleju jest powodem nieszczelności???

    0
  • #6 27 Maj 2015 17:04
    savxx
    Poziom 11  

    Wymieniłem pierścienie (dorabiane na wymiar), i powietrze nadal w sporych ilościach ucieka przez odpowietrznik komory korbowodu.Test (kręcenie kołem ręką)wykonywałem na "sucho" bez oleju w sprężarce.Może to jest powód nieszczelności bo płyty zaworowe wyglądają bardzo dobrze,przylegają.

    0