Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Escort '97 - Stukanie przy skręcie w przednim kole

sHaCUn 20 May 2014 12:12 1905 9
  • #1
    sHaCUn
    Level 11  
    Witam.
    Od jakiegoś czasu przy skręcaniu w lewo słyszę takie jakby stukanie w przednim lewym kole. Dźwięk ten słychać tylko przy skręcie gdy dodaję gazu jadąc z prędkością 20-30 km/h. 5 dni temu mechanik wymienił cały lewy przegub bo osłona była pęknięta i nie było smaru a sam przegub nie nadawał się już do niczego. Po wymianie przez jeden dzień wszystko było dobrze albo też tak mi się tylko zdawało i problem znów powrócił. Dlatego proszę o podpowiedź co jeszcze mogło by być powodem stukania
  • #2
    Staszek49
    Level 35  
    Usterka opisana przez Ciebie wskazuje na przegub. Może mechanik zmienił tylko osłonę, a może zmienił na nowy przegub, ale zapomniał dać smar do przegubu - sprawdź. Czy wykluczasz awarię przegubu w drugim kole.
  • #3
    sHaCUn
    Level 11  
    Mechanik miał wymienić samą gumę ale po ściągnięciu okazało się że wymienić trzeba całość więc tak zrobił (oczywiście mógł powiedzieć że wymienił wszystko a założył samą gumę ale zakładam że wymienił całość) Smaru dał bo zaglądnąłem tam i widać było nie wytarte jego resztki. Awarii drugiego przegubu nie wykluczam bo ma prawo być do wymiany z racji tego że nie był dawno wymieniany ale ewidentnie odgłosy są po lewej stronie.
    Czy mogę tą "opaskę" bez strachu ze mi smar wyleci odkręcić i zobaczyć czy jest wszystko nowe i czy jest smar?
  • #4
    milejow
    Level 43  
    sHaCUn wrote:
    opaskę" bez strachu ze mi smar wyleci odkręcić

    To mechanior dał opaski skręcane na osłonę????
    Coś mi się zdaje, że albo nie wymienił przegubu albo ten drugi to też złom :D
  • #5
    sHaCUn
    Level 11  
    Tak dał te takie skręcane. Czy to źle? Jakie powinny być w takim razie? Idzie jakoś "domowym" sposobem sprawdzić tego drugiego?
  • #6
    milejow
    Level 43  
    Dobry mechanik jest w stanie w ciągu dosłownie chwili ustalić czy przegub jest uszkodzony, czy nie, nie musi nawet zaglądać pod osłonę. Do zaciskania osłony stosuje się opaski jednorazowe, ściskane specjalnymi szczypcami.
  • #7
    sHaCUn
    Level 11  
    Odkopuje swój temat ponieważ stuki nie ustąpiły nawet po wymianie drugiego przegubu a w zawieszeniu wszystko jest dobrze (tak powiedział). Mechanik sprawdził jeszcze raz ten lewy i stwierdził że jest wszystko w porządku. Zasugerował sprawdzenie zbieżności ponieważ auto "ściąga" na jedną stronę. Czy brak zbieżności też może powodować te stukanie?
  • #8
    esteban123
    Level 20  
    A przeguby jakies markowe czy najtańsze chinole? Niestety w dzisiajszych czasach jakosć częsci tez pozostawia wiele do życzenia
  • #9
    sHaCUn
    Level 11  
    Tego nie jestem w stanie stwierdzić bo ich nie kupowałem ale płacąc za jeden z wymianą 170zł nie nie oczekiwałem że będą to jakiejś dobrej produkcji. Tak jak mówiłem wykluczyli wadliwe przeguby i postawili na zbieżność. Dlatego też raz jeszcze pytam czy może to być wina zbieżności a raczej jej braku?
  • #10
    gezzini
    Level 11  
    I co było powodem - zbieżność? Problem zniknął?