Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw e36 2.5i - Bmw E36 2.5i Vanos nie odpala

Grupasilny 20 Maj 2014 17:10 4965 34
  • #1 20 Maj 2014 17:10
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Witam mam problem z Bmw 2.5i na Vanosie auto jest po przekładce silnika z 2.0 na 2.5. Bmw ma wymienioną całą instalacje i sterownik od 2.5i
    Nr sterownika Bosch 0261200413.
    Zasilanie na sterownik jak i na cewki i wtryski sprawdzone pompa się załącza. Czujnik położenia wału sprawny. Brak kluczowania wtrysków i iskry. Auto nie ma ews. Sterownik pochodzi z sprawnego auta.
    Co może być jeszcze przyczyną braku iskry.

    0 29
  • #2 20 Maj 2014 17:42
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Grupasilny napisał:
    Auto nie ma ews

    Znaczy nigdy nie miało czy wywalony przez przypadek.

    0
  • #3 20 Maj 2014 17:57
    Dawit000
    Poziom 10  

    instalacja gdzieś nie przycięta przy wkładaniu silnika?

    0
  • #4 20 Maj 2014 19:24
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Nie nigdy nie maiła ews jest to rok 1991 mam tylko takie podejrzenie że ten sterownik może być uszkodzony kable całe nigdzie nie przecięte.

    0
  • #5 20 Maj 2014 20:20
    dafit906
    Poziom 26  

    no to w koncu sprawny ecu czy nie? raz piszesz ze tak, raz ze nie wiesz. Podaj model silnika

    0
  • #6 20 Maj 2014 21:45
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Co do sterownika to właściciel auta twierdzi że jest sprawny bo został zdemontowany razem z silnikiem do przekładki. Przekładkę nie robiłem ja tylko inny mechanik załadował wszystko da auta czyli silnik wiązkę i sterownik.
    Druga rzecz to taka że niema z autem żadnej komunikacji. testowany Solusem Pro Diagunem i Inpą.

    -1
  • #7 20 Maj 2014 21:47
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego masz całą wiązke silnika z 3 przekaźnikami złączem diagnozy i całym okablowaniem?

    Jeśli tak to cie interesuje tylko okrągłe złącze łączące wiązke silnika z instalacją samochodu.

    Sprawdz czy kabeloczko masy jest wpięte z przodu silnika na obudowie rozrządu.

    0
  • #8 20 Maj 2014 21:54
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Oczywiście że jest podłączony ten kabel ponadto sprawdziliśmy całe złącze x20 czy przewodzi dołożyliśmy nawet dwie masy nie licząc podpięcia zasilania do wtrysków z pominięciem przekaźników i nadal nic.

    0
  • #9 20 Maj 2014 22:02
    dafit906
    Poziom 26  

    sam sobie odpowiedziales (pomijam uszkodzenie ECU) Szukaj prądów przy ECU. Podaj model silnika

    0
  • #10 20 Maj 2014 22:07
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Model silnika M50. Przy próbie diagnozy załącza się przekaźnik systemowy i słychać prace pompy paliwa. pierwsze co robiliśmy to sprawdzenie zasilania sterownika. Zasilanie jest na każdym pinie zasilającym sterownik. Podobnie i masa.

    0
  • #11 20 Maj 2014 22:12
    dafit906
    Poziom 26  

    Ktory motronic? 3.1, 3.3 czy MS40 ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jezeli 3.1 - jest IMMO
    Jeżeli 3.3 - Brak IMMO
    MS40 - Jest IMMO

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na 3.1 - na pinie 182 jest wyjscie na inhibitor uruchomienia
    Na MS40 - na pinie 89

    0
  • #12 20 Maj 2014 22:12
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Wersja 3.3 wszystko sprawdzone po schemacie.

    0
  • #13 20 Maj 2014 22:16
    dafit906
    Poziom 26  

    Czujnik halla na walku rozrzadczym sprawdzony ?

    0
  • #14 20 Maj 2014 22:17
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Dwa razy oscyloskopem

    0
  • #15 20 Maj 2014 22:18
    dafit906
    Poziom 26  

    A przypadkiem skrzyni automatycznej nie bylo wczesniej przy tym silniku i ECU ?

    0
  • #16 20 Maj 2014 22:20
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Trudno powiedzieć wiązka na silnik na jeden komputer.

    0
  • #17 20 Maj 2014 22:22
    dafit906
    Poziom 26  

    wiem rozumiem, sprawdz na pinach 23/24/25 i 50/51/52 przy kręceniu czy pojawia się jakies napięcie

    0
  • #18 20 Maj 2014 22:26
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Pomysł może być trafny wszystko najgorsze że wyciągłem ze sterownika linie l i k i tez nie mogłem się z nim połączyć.

    0
  • #20 20 Maj 2014 22:28
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Nie nie leją brak wysterowania wtrysków

    0
  • #21 20 Maj 2014 22:28
    dafit906
    Poziom 26  

    no kurde nie chce mi sie wierzyc ze uwalony ecu bo dlaczego mialby sie uwalic skoro wiazka przelozona itd. Przeciez to jest idiotoodporne chociaz nie jednemu sie udalo ;)

    0
  • #22 20 Maj 2014 22:29
    Grupasilny
    Poziom 10  

    I dla tego tak mnie to męczy co jest nie tak.

    0
  • #23 20 Maj 2014 22:30
    dafit906
    Poziom 26  

    to jak nie leją to nie masz co sprawdzac tych pinow co ci podalem, to moze i faktycznie uszkodzony ecu lub jednak gdzies brak zasilania chociaz sprawdziles wszystko

    0
  • #24 20 Maj 2014 22:32
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Nie napisałem że podczas kręcenia rozrusznikiem startuje pompa paliwa więc czujnik położenia wału tez jest obecny dla sterownika.

    0
  • #25 20 Maj 2014 22:33
    dafit906
    Poziom 26  

    Ewidentny brak prądu tylko czy przez to ze brak sterowania z czujnikow polozenia walu/walka czy brak zasilan. Sprawdzales przewody miedzy czujnikami kluczowymi dla tego silnika (polozenia walu/walka itd) a ECU ?

    0
  • #26 20 Maj 2014 22:37
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Jutro sprawdzę jeszcze raz wszystkie połączenia ale już powoli kończą mi się pomysły. Zastanawiam się nad wgraniem innego wsadu.

    0
  • #27 21 Maj 2014 08:03
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Grupasilny napisał:
    Zastanawiam się nad wgraniem innego wsadu.


    Lepiej podmień komputer.

    0
  • #28 21 Maj 2014 08:31
    dafit906
    Poziom 26  

    a co ma wsad do tego? jak kolega Strumien swiadomosci swia napisal - lepiej podmien komputer to wykluczysz jakis % napewno

    0
  • #29 21 Maj 2014 19:04
    Grupasilny
    Poziom 10  

    Dziś sprawdziłem wszystko jeszcze raz zasilanie dochodzi czujniki ok z tego co się dowiedziałem to sterownik pracował w e36 z automatem.

    0
  • #30 21 Maj 2014 19:11
    Dawit000
    Poziom 10  

    no i wszystko jasne. A masz kpl wiązkę od automatu czy w końcu jaką bo ja już się zgubiłem?

    0