Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B6 1,9 TDI BLS - Passat B6 1,9 TDI dymi na czarno, brak mocy

shawping 20 Maj 2014 22:23 12489 12
  • #1 20 Maj 2014 22:23
    shawping
    Poziom 8  

    Witam. Dalsze zmagania z Passatem. Auto odpala bardzo ładnie, na wolnych obrotach pracuje równiutko, nie dymi. Przy przegazowaniu za autem pojawia się ogromna chmura oraz raz na jakiś czas słychać głośne terkotanie jakby kij wsadzony w szprychy. Przy jeżdżeniu jest tak samo. Wciskam gaz, brak mocy, ogromna chmura czarnego dymu i tak przez chwilę a później się zrywa i już ładnie idzie, pojawia się też czasami to terkotanie i po chwili też przyśpiesza, słychać też świstanie turbiny. Po odpięciu wtyczki od zaworka N75 auto przechodzi w tryb awaryjny ma mniej mocy przy wyższych prędkościach ale na 1 i 2 biegu przyśpiesza bardzo równo, bez dymienia i chyba nawet lepiej niż z podłączonym N75, nie pojawia się żadne terkotanie, nie słychać świstu turbiny. W aucie wymieniłem turbinę, przepływomierz i zawór N75 i jest bez zmian. Na razie jeżdżę na odpiętej wtyczce od N75 i w trybie serwisowym, ale chcę to w końcu naprawić tylko już nie wiem gdzie szukać problemu. Aha jak autko tak dymi to ten dym leci też gdzieś w okolicy turbiny od dołu. Wszystkie te objawy byłu też przed wymianą ww. części. zastanawiam się czy nie powinienem się przyjrzeć chłodnicy spalin i temu zaworkowi przy niej. Aha dolot jest szczelny a komputer nie pokazuje żadnych błędów, oleju nie ubywa.

    2 12
  • #2 21 Maj 2014 19:54
    jurekk55
    Poziom 35  

    Co z katalizatorem ? Sztanga turbiny ustawiona prawidłowo ?

    0
  • #3 21 Maj 2014 20:32
    shawping
    Poziom 8  

    DPF już nie mam. Nie wiem czy sztanga ustawiona prawidłowo, ale na poprzedniej turbinie też tak się działo a była jeszcze fabryczna(250 tys przejechała). Po wymianie turbo nic się nie zmieniło i dzieje się tak samo. Najbardziej te terkotanie mnie martwi, może wałek rozrządu jest wytarty, ale zaglądałem i wygląda dobrze i nie terkocze cały czas tylko sporadycznie. Po odpięciu wtyczki N75 auto zachowuje się normalnie, nie dymi nie terkocze tylko mocy brak, ale to normalne bo tryb serwisowy. Moim zdaniem trzeba szukać przyczyny w podciśnieniu. Wężyki są szczelne, pompa daję dobre podciśnienie, N75 nowy, jak wysteruje w Vagu ten zaworek to ładnie rusza sztangą. Cały czas myślę o tej nieszczęsnej chłodnicy spalin i tej gruszce przy tej chłodnicy która steruje otwieraniem i zamykaniem przepływem spalin przez tę chłodniczkę. EGR też wymieniłem. Komputer też żadnych błędów nie pokazuje. Logi w czasie normalnej pracy są ok, jak zaczyna dymić i dusić przy przyśpieszaniu to pokazuje za małe ciśnienie doładowania. Masakra nie wiem juz co z tym zrobić.

    1
  • #4 24 Maj 2014 12:43
    shawping
    Poziom 8  

    Dalsza część obserwacji. Pojeździłem trochę z odpiętym N75 i oprócz braku mocy nic złego się nie dzieje. Podłączyłem dziś wtyczkę od N75 i momentalnie za autem podczas przyśpieszania pojawia się mega czarna chmura dymu, nie chce przyśpieszać i od czasu do czasu terkocze. Natomiast później odłączyłem przewód idący do gruszki turbiny i jak ręką odjął. Auto odzyskało moc, żadnego terkotania i czarnego dymu. Niestety jeździć się tak nie da bo po chwili jazdy łapie tryb awaryjny i traci moc(turbo przeładowuje). Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto odzyskuje moc aż do kolejnego przeładowania. Wystarczy, że tylko podłącze wężyk podciśnienia do gruszki i znowu zaczyna dymić przy przyśpieszaniu, muli. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Jakieś pomysły?

    4
  • #5 24 Maj 2014 17:09
    janusz2008
    Poziom 33  

    Pomysły nie dla Ciebie,zajmuj się tym co umiesz. Technika samochodowa to nie hobby.

    1
  • #6 24 Maj 2014 20:44
    shawping
    Poziom 8  

    Jeszcze raz przyjrzałem się wałkowi rozrządu i jednak jest trochę wytarty. To chyba będzie przyczyna problemów i źródło tego terkotania. Tylko skąd ten czarny dym? Zawór się do końca nie otwiera i do komory spalania dochodzi za mało powietrza?

    0
  • #7 25 Maj 2014 01:25
    waldzior
    Poziom 14  

    Dokładnie tak jak napisałeś , czarny dym z wydechu to mało wiatru i dużo paliwa , przypadkiem nie masz dziury w układzie dolotowym?

    2
  • #8 25 Maj 2014 07:56
    shawping
    Poziom 8  

    Wszystkie rury w dolocie łącznie z intercoolerem wyjmowałem i sprawdzałem szczelność, nie ma żadnej dziury. W momencie przyśpieszania kiedy pojawia się ten dym i zaczyna mulić nie wywala żadnych błędów. Wystarczy chwilę poczekać( z wciśniętym gazem) i po chwili przyśpieszenie wraca i aż wciska w fotel:P

    0
  • #9 25 Maj 2014 08:14
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    coś podobnego było z peugeotem wymiana katalizatora rozwiązała problem

    0
  • #10 25 Maj 2014 08:49
    shawping
    Poziom 8  

    Tyle, że ja nie mam katalizatora:P

    0
  • #11 10 Cze 2014 16:09
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    Wszystkie rury w dolocie łącznie z intercoolerem wyjmowałem i sprawdzałem szczelność, nie ma żadnej dziury. W momencie przyśpieszania kiedy pojawia się ten dym i zaczyna mulić nie wywala żadnych błędów. Wystarczy chwilę poczekać( z wciśniętym gazem) i po chwili przyśpieszenie wraca i aż wciska w fotel:P
    ...............................................................................................................................................
    odepnij tłumik za portkami zobacz jak sie będzie zachowywał

    0
  • #12 25 Mar 2015 09:43
    dayv17
    Poziom 5  

    Witam czy ktos rozwiazal ten problem z passatem bo mam podobne objawy w swoim ??

    1
  • #13 11 Lut 2016 14:36
    lukas313
    Poziom 13  

    Ja mam ten sam problem co koledzy wyżej
    Napisze co już wymieniłem i zrobiłem
    1 wałek rozrządu i hydraulika nowe
    2 chłodnica egr nowa
    3 zawór n75
    4 zawór n72
    5 dpf przewiercony trzy otwory fi22
    6 turbina rozebrana zmienna geometria wyczyszczona
    7 pompowtryski zmienione
    8 wężyki do sterowania wymienione
    9 egr wyczyszczony i sprawdzony elektrycznie czy działa
    Auto dalej nie chodzi poprawnie przeładowuje dusi sie i jak jest zimny terkocze podczas przyśpieszania.
    Dodatkowo usunąłem programowo dpf ale nie dało to żadnego rezultatu więc wróciłem do orginalnego wsadu do czasu usunięcia usterki
    Ktoś ma pomysł co jeszcze sprawdzić?

    5