Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ścieżki PCB w Eagle 6.0 - Sterownik silnika krokowego ne555 + 4017 + ULN2003

d_pelczar 21 Maj 2014 15:19 4008 15
  • #1 21 Maj 2014 15:19
    d_pelczar
    Poziom 8  

Mam prośbę, czy możecie sprawdzić mi poprawność prowadzenia ścieżek i połączeń na płytce wg poniższego schematu? Jestem początkujący, mogłem coś przeoczyć
    Schemat:
    Projekt pcb

1 15
  • Arrow Multisolution Day
  • Pomocny post
    #2 21 Maj 2014 15:33
    androot
    VIP Zasłużony dla elektroda

Jedno jest pewne: nie rób tej płytki bo wygląda to tragicznie.
    Staraj się układać elementy koło siebie w jakiś logiczny, przemyślany sposób. Stosuj jak najkrótsze połączenia, a nie ciągnij te ścieżki jak najbardziej naokoło się da. Przykładem jest ta co szła pod potencjometrem. Potencjometr wysuń na skraj płytki tak żeby ośka była na zewnątrz. Tak jak jest teraz jest źle bo nie nałożysz gałki na niego - zawadzi o kondensator.
    Stosuj "ground plane" czyli oblej masą płytkę. Zużyje Ci mniej środka trawiącego, a co ważniejsze unikniesz części problemów związanych z nieprawidłowym prowadzeniem masy.

Tutaj to co najbardziej razi:

0
  • Arrow Multisolution Day
  • Pomocny post
    #4 21 Maj 2014 15:58
    szczywronek
    Poziom 27  

1. Nie zachowałeś numeracji elementów z oryginału - łatwiej byłoby sprawdzać, gdyby numerki się zgadzały. Brak informacji o złączach też nie pomaga.

2. Wartości rezystorów nie są takie same (2k / 2k2).

3. IC1 nie ma podłączonego zasilania i masy.

4. Węzeł między rezystorami masz podłączony do pinu 7 układu IC3 dwoma różnymi ścieżkami (jedna na warstwie TOP po lewej stronie, druga na warstwie BOTTOM idąca między nóżkami potencjometru).

5. Brakuje kondensatorów filtrujących zasilanie (nie ma ich na schemacie).