Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nice Road 400 - Napęd do bramy przesuwnej - przestał działać

21 Maj 2014 19:20 4572 13
  • Poziom 9  
    Witam,
    Po 5 latach bezproblemowej pracy napęd zamkną bramę i już je nie otworzył.
    1. Bezpieczniki dobre.

    2. Lampa zewnętrzna nie sygnalizuje żadnych błędów (nie miga po wysłaniu sygnału z pilota ani z przycisku centrali.

    3. Na centralce wszystko ok tzn:
    - dioda "ok" - miga
    - dioda "stop" - świeci się
    - dioda L1 - wyłączona
    - dioda L2 - świeci się
    - dioda L3 - wyłączona

    4. Sygnał z pilota dochodzi do centali i powoduje następujące reakcjie:
    - słychać tyknięcie przekaźnika
    - pojawia się ruch na zębatce przez ułamek sekundy i staje (nie za każdym razem, czasami ruch nie występuje) Brama chodzi leciutko i nie ma sygnału na lampie o przeciążeniu silnika (żarówka sprawna), więc zakładam, że staje nie dla tego, że się blokuje mechanicznie tylko elektrycznie.
    - lampki L2 i L3 zaczynają razem szybko migać
    - lampka "ok" zaczyna szybko migać razem z nimi
    - lampka "stop" zaczyna migać miarowo (1sekunda)
    - następnie lampka L1 mignie miarowo i wszystko wraca do normy czyli opisu z pkt3

    5. odłączyłem fotokomórki (były podłączone bez funkcji fototest tzn do zacisków 1,4,5 i nie miałem nic podłączone pod zaciski 2,3,6. pod 7,8 jest lampa) i zmostkowałem 1-5 - Po tym działaniu sytuacja z napędem bez zmian.

    6. Sprawdziłem transformator -jest gorący a na wyjściach podaje 14V i 40v

    7. nie sprawdziłem czy napięcie idzie do silnika i jakie bo nie rozbierałem wszystkiego a do zacisków nie ma dobrego dostępu.

    8. sprawdziłem że wyłącznik krańcowy działa prawidłowo.

    Co dalej? Jakie sugestie, silnik czy trafo czy jeszcze jakiś inny powód?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 38  
    Witam
    Sprawdź w tabeli 20 zachowanie lampy FLASH,oraz tabelę 21-22.
    Gdy ustawisz bramę powiedzmy na środku,co się dzieje. Jak ruszy to może być problem z krańcówką .Jeżeli to nic nie da to sprawdziłbym mimo wszystko czy napięcie dochodzi do silnika.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Tabela 20 opisuje sygnały jakie pokazuje lampa. Nie ma w niej informacji co to za błąd gdy lampa nie błyska bo z założenia tylko błyskaniem sygnalizuje błędy. Jak napisałem moje nie błyska mimo że żarówka jest sprawna a napęd nie działa.
    Jeśli chodzi o ustawienie bramy to nie ma znaczenia w którym miejsu jest brama objawy są takie same.
    Wsakzania diód L1-L3 i "oK" oraz "stop" opisałem i zgodnie z tabelami 21 i 22 oznaczają prawidłową pracę centrali.
  • Poziom 38  
    Mimo trudnego dostępu do silnika ,sprawdź czy dochodzi do niego napięcie,jeżeli tak to sam silnik.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem jeszcze raz napięcia. Na transformatorze jest 40 i 26v
    Sprawdzenie napięcia doprowadzonego do silnika dało zaskakujący rezultat - na silnik idzie cały czas napięcie 26v. Cały czas tzn czy wcisnę pilota czy nie. Natomiast jak pisałem wcześniej przy wciskaniu idzie impuls na 1s. do silnika i ten wówczas wykonuje ruch obrotowy (nie cały obrót) po czym się zatrzymuje. Dodatkowo po tym sprawdzaniu wyłączyłem bezpiecznik do ponownego montażu. Po włożeniu bezpiecznika centralka zaczęła migać diodami i nie wróciła do pozycji opisywanej wcześniej (stan dód wskazujący na jej prawidłową pracę). Nagrałem dwa filmiki i wrzucam do netu. jak się załadują to dodam je tu i wówczas będzie wszystko widać.
    Powoli mam już dosyc :|
  • Poziom 38  
    Jeżeli twierdzisz że napięcie dochodzi do silnika (sprawdź żarówką 24V),to sprawdź jeszcze sam silnik.
  • Poziom 9  
    Zamieszczam film, mam nadzieje że to coś pomoże w diagnozie

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eQbscNF5h2w&feature=em-upload_owner

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zamieszczam link do filmu, mam nadzieje że to coś pomoże w diagnozie


    Link
  • Poziom 38  
    Sprawdź silnik na akumulatorze,druga sprawa miernik masz ustawiony na AC, a powinien być DC ,silnik jest pradu stałego a Ty robisz pomiar na zmiennym.Odłącz wreszcie silnik sprawdź na prostowniku ,akumulatorze i.t.p.Oczekujesz rad ,a nie czytasz co się do Ciebie pisze i nie stosujesz się do nich.Podłączysz żarówkę 24V,lub dwie 12V szeregowo w miejsce silnika ,lub równolegle do niego i już coś będziesz wiedział.Jak chcesz kolego coś osiągnąć jak podstawowych rzeczy nie chcesz wykonać.Na mierniku nie można w 100% polegać.
    Pozdrawiam .
  • Poziom 9  
    Trochę to trwało bo mnie nie było. Sprawdziłem silnik. silnik działa. Po podłączeniu innego zasilania silnik się obraca. Przekładnia się również obraca. Zamyka lub otwiera bramę w zależności od podłączenia biegunów do silnika. Zatem co transformator?
  • Poziom 38  
    Podłącz w miejsce silnika żarówkę,jak również za mostkiem prostowniczym ,na wyjściu transformatora.Wówczas możesz dojść do jakichkolwiek wniosków.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem żarówką. żarówka po podłączeniu do transformatora świeci. podłączona zamiast silnika zachowuje się tak jak silnik wg powyżej zamieszczonego opisu tzn czasem mignie na chwilę dosłownie na sekundę tak jak słychać puknięcie przekaźnika i gaśnie. Silnik też wykazywał sekundowy ruch i dalej się nie obracał.
    Ja po tej próbie nie mam wniosków bo widać za słabo się znam czego zresztą nie kryję. Jeśli to nie silnik i nie trafo a centralka wyświetla poprawne sygnały kontrolkami to co pozostało?
  • Poziom 38  
    Sprawdź działanie przekaźników ,czy są włączone .Jeżeli tak ,to może być wina styków przekaźnika.
  • Pomocny post

    Poziom 16  
    Witam,

    Analizując twoje odpowiedzi i mruganie diod nad wejściem STOP oraz wejściem FOTO (podczas wydawania polecenia z pilota), obstawiam na uszkodzoną centralę sterującą. Najlepszą formą diagnozy jest założenie testowo nowej elektroniki od ROAD 400. Doświadczenie w naprawach serwisowych, realizowanych przez Nice Polska, podpowiada mi zużyte kondensatory na elektronice, ale bez wnikliwej diagnozy elektronika, 100% pewności nie dam. T.T
  • Poziom 9  
    montersi.pl dzięki bradzo. Nie ma to jak doświadczenie. Jak polskie przysłowie mówi "mądrej głowie dość po słowie' :) Pozostałym osobom oczywiśce też dziękuję za wszelkie porady. Z racji tego że jestem domorosłym majsterkowiczem nie mogłem podłączyć innej centralki. Rozebrałem posiadaną i diagnoza była prosta. Spuchnięty jeden z kondensatorów bezpośrednio przy przekaźniku. Dlatego przekaźnik łapał tylko na sekundę. Naprawa wykonana. Koszt 1 PLN :). Mojego czasu nie liczę bo to kolejne doświadczenie a i frajda że się udało ogromna. Jeszcze raz wszystkim dziękuję.
    Pozdrawiam