Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mastercut 11/81 rok 1999 - Ładowanie akumulatora -podłączenie przewodów

szym0n 22 Maj 2014 09:09 2196 5
  • #1 22 Maj 2014 09:09
    szym0n
    Poziom 10  

    Dzień Dobry
    Proszę o informację jak odbywa się ładowanie akumulatora w kosiarkach (traktorkach) Mastercut model.11/81 (13AB452D659 rok 99) silnik Brigs&stratton 11HP?
    Otóż, na forum znalazłem już informację, że nie ma tam regulatora jedynie dioda.
    Znalazłem też schemat (jak w załączniku)- dioda jest na czerwonym przewodzie wychodzącym "z silnika"

    A teraz pytania:
    1)jakie napięcie powinno pojawić się za diodą przy włączonym silniku
    2)dlaczego czerwony przewód od diody idzie na stacyjkę a nie na akumulator
    (jakoś nie mogę dojść po tym schemacie kiedy następuję ładowanie?) - poprzez cewkę (nr 4 na schemacie) i przewód zielony lub biało-pomarańczowy?

    Nie wiem czy to ważne ale stacyjka nie gasi silnika .
    Tutaj był podobny problem ale pytający olał kolegów i nie wiadomo jak się sprawa skończyła.
    Link

    Z góry dziękuję za informację.

    Dodano:11:48
    Ok wydaje mi się że czerwony kabel idzie przez stacyjkę ponieważ alternator potrzebuje wzbudzenia przy uruchomieniu silnika- zatem potrzebuje podania 12V z akumulatora. Potem już następuje ładowanie akumulatora ale przez co - dlaczego po drodze jest cewka ? Może ładować przez cewkę, a jeśli tak do dlaczego?

    0 5
  • #2 22 Maj 2014 14:31
    zibq
    Poziom 27  

    Ad.1. Wyższe niż napięcie akumulatora
    Ad.2. Zapewne dlatego, że stacyjka odłącza akumulator przy zgaszonym silniku.

    Cytat:
    Ok wydaje mi się że czerwony kabel idzie przez stacyjkę ponieważ alternator potrzebuje wzbudzenia przy uruchomieniu silnika- zatem potrzebuje podania 12V z akumulatora. Potem już następuje ładowanie akumulatora ale przez co - dlaczego po drodze jest cewka ? Może ładować przez cewkę, a jeśli tak do dlaczego?


    Mylisz się, prądnica nie potrzebuje wzbudzenia.

    Stacyjka jest niewłaściwie podłączona skoro nie gasi silnika - powinna w lewym skrajnym położeniu zwierać do masy przewód żółty idący od silnika.

    Schemat jest trudno czytelny. W czym w ogóle problem, nie ma ładowania?

    0
  • #4 23 Maj 2014 08:44
    zibq
    Poziom 27  

    Załączam schemat mojego traktorka. Połączenie którego Ci brakuje przechodzi przez stacyjkę i bezpiecznik.

    Mastercut 11/81 rok 1999 - Ładowanie akumulatora -podłączenie przewodów

    Weź pod uwagę, że ktoś przed Tobą mógł powymieniać części na inne - tak jest w moim - zamiast stacyjki 7pin mam 5 pin i ktoś kombinował w kablach.
    Jeśli przez stacyjkę nie da się puścić, to podłącz bezpośrednio, ale koniecznie daj bezpiecznik.

    Mam wątpliwości co do takiego sposobu ładowania (bez regulatora) - u mnie akumulator jest przeładowywany.
    Producentowi chodziło chyba o prostotę konstrukcji albo o oszczędność na regulatorze, bo takie regulatory nie wiedzieć dlaczego kosztują kilkaset zł.

    0
  • #5 23 Maj 2014 14:12
    szym0n
    Poziom 10  

    Dziękuję

    zibq napisał:
    Załączam schemat mojego traktorka. Połączenie którego Ci brakuje przechodzi przez stacyjkę i bezpiecznik.

    Mówimy o tym samym modelu (Mastercut 11/81) czy innym?

    Wczoraj wykonałem kilka pomiarów.
    Dioda w jedną stronę nie przewodzi, a w drugą ma 1,5kΩ (trochę mnie to martwi)
    Po odpaleniu za diodą do masy pojawia się od 14 do 15,5V w zależności od obrotów.
    Na akumulatorze takich zmian nie notuję.

    0
  • #6 23 Maj 2014 14:59
    zibq
    Poziom 27  

    Nie, to inny traktorek - Murray, ale z tych lat.
    Na jakim zakresie mierzyłeś diodę? Pomiar omomierzem jest niewłaściwy.
    Napięcie wygląda na właściwe, jesteś pewien pomiarów akumulatora?
    Gdyby nie było połączenia z akumulatorem to napięcie powinno się zmieniać w szerokim zakresie.
    Czy możesz zamontować w szereg amperomierz?

    0
  Szukaj w 5mln produktów