Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicia 1.3 MPI - szarpanie i brak mocy

donpedro_rz 22 Maj 2014 12:41 8436 11
  • #1 22 Maj 2014 12:41
    donpedro_rz
    Poziom 7  

    Witam, zmagam się z problemem w swojej skodzinie, tzn. podczas jazdy czuć, choć nie zawsze bardzo delikatne szarpanie budą, coś jakby przyduszanie silnika, auto czasem jest strasznie niemrawe, takie mułowate wręcz. Na I-III biegu ciągnie całkiem ładnie, natomiast od 50 km/h ma problem z przyspieszeniem i wkręceniem się na wyższe obroty. Z rzeczy, które już zostały zrobione to:
    - wymiana uszczelki pod głowicą i regulacja zaworów - styczeń 2014,
    - wymiana termostatu i czujnika płynu chłodniczego - luty 2014,
    - wymieniony czujnik wału korbowego na oryginał - styczeń 2014,
    - wymiana bendiksa i regeneracja rozrusznika - styczeń 2014,
    - wymiana przewodów hamulcowych i sprawdzone klocki, tarcze, zaciski - styczeń 2014,
    - przeczyszczone wtryski - luty 2014,
    - wymieniona 3 razy sonda lambda (najpierw dwa chińczyki, źle oscylowały i wywalały błąd, teraz wsadzony bosh z detykowaną wtyczką - kwiecień 2014),
    - wymiana czujnika temperatury silnika - luty 2014,
    - sprawdzony czujnik temperatury i ciśnienia zasysanego powietrza - wtyczka czysta, wszystko ciasno siedzi, czujnik wyciągnięty i wyczyszczony,
    - wymienione filtry powietrza, paliwa i oleju - styczeń 2014,
    - wymiana oleju na półsyntetyk - styczeń 2014,
    - w tamtym roku wymontowana przepustnica, przeczyszczona i zrobiona adaptacja,
    - wymienione świece na nowe NGK i założone nowe gumki pod cewkę zapłonową - maj 2014.

    Na innym forum zasugerowano mi ślizgające się sprzęgło i to by się zgadzało. Jednak objawy występują pół na pół. Raz felka jeździ bardzo równo, ma zryw, potrafi zerwać z kapcia, a innym razem robi to niezwykle ociężale. Po głowie chodzi mi problem z wtryskami, że może zalewają, paliwo się w całości nie spala i stąd te szarpnięcia. Byłbym wdzięczny za podpowiedzi czy coś jeszcze sprawdzić/wymienić czy raczej stawiać, że winne wszystkiemu jest sprzęgło?

    Skoda nie jest zagazowana.

    1 11
  • #2 22 Maj 2014 14:36
    Mich43l
    Poziom 20  

    Masz może zdjęcia starych świec ?

    Co do sprzęgła odpal auto zaciągnij ręczny wrzuć 2-ke dodaj gazu na ok 1tyś obrotów puść sprzęgło powoli jeżeli auto zgaśnie to jest ok ,jeżeli nie to sprzęgło do roboty.

    0
  • #3 22 Maj 2014 14:44
    domasia
    Poziom 14  

    Ja bym jeszcze podmienił listwę od świec zapłonowych. Jak mi się zepsuła, to problem było widać ewidentnie: po nagrzaniu silnika jedna świeca nie miała iskry i wtedy prawie nie dało się jechać. Gdy listwa była zimna, działała dobrze. Może w twoim przypadku raz na jakiś czas wypada iskra i dlatego szarpie?

    0
  • #4 22 Maj 2014 16:28
    donpedro_rz
    Poziom 7  

    Skoda Felicia 1.3 MPI - szarpanie i brak mocy Skoda Felicia 1.3 MPI - szarpanie i brak mocy Skoda Felicia 1.3 MPI - szarpanie i brak mocy Skoda Felicia 1.3 MPI - szarpanie i brak mocy

    Trochę kiepska jakość, niestety miałem możliwość pstryknąć jedynie telefonem.

    Co do sprzęgła to praktycznie cały pedał udaje mi się zwolnić i ostatnie 4-5 mm silnik gaśnie. I że muszę je zrobić to wiem, tylko interesuje mnie czy szarpnięcia i brak mocy to własnie wina tylko sprzęgła. Jeśli mam odstawić auto do mechanika to chciałbym raz a porządnie.

    O cewce zapłonowej myślałem, niestety nie mam możliwości pożyczenia jej z innego auta, żeby sprawdzić. Czy w jakiś sposób mogę sprawdzić swoją czy jest z nią wszystko ok?

    Z mechanicznymi rzeczami sam sobie radzę i na tyle ile mogę sam wszystko staram się zrobić. Przynajmniej to co można zrobić na parkingu przed blokiem. Natomiast na elektryce się nie specjalnie znam, więc za wszystkie rady będę wdzięczny.

    2
  • #5 22 Maj 2014 18:31
    Mich43l
    Poziom 20  

    Filtr powietrza masz czysty ?

    Auto jak zamula to na wysokich czy niskich obrotach ?

    1
  • #6 22 Maj 2014 19:03
    donpedro_rz
    Poziom 7  

    Filtr powietrza wyciągnięty w poniedziałek i jest czysty.

    Na niskich obrotach jest to szarpanie, na wysokich obrotach natomiast traci swoją dynamikę i robi się "ociężałe".

    0
  • #7 22 Maj 2014 20:56
    Mich43l
    Poziom 20  

    Sprawdzałeś filtr , ciśnienie paliwa ?

    3
  • #8 22 Maj 2014 21:24
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Wydech i cewka. Tutaj bym zaczął sprawdzanie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    donpedro_rz napisał:
    sprawdzony czujnik temperatury i ciśnienia zasysanego powietrza - wtyczka czysta, wszystko ciasno siedzi, czujnik wyciągnięty i wyczyszczony,

    Czysty nie znaczy sprawny.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Sprzęgło możesz zostawić w spokoju.

    0
  • #9 22 Maj 2014 22:41
    donpedro_rz
    Poziom 7  

    Mich43l napisał:
    Sprawdzałeś filtr , ciśnienie paliwa ?


    Filtr jest czysty, natomiast co do ciśnienie paliwa to nie sprawdzałem - brak manometru.

    Pawel wawa napisał:
    Wydech i cewka. Tutaj bym zaczął sprawdzanie.


    Wydech był wymieniany w całości jeśli dobrze pamiętam w październiku tamtego roku. Dwururka i wszystkie tłumiki.

    Zastanawiam się nad cewką, coś może być na rzeczy, bo zdarza się sporadycznie problem z odpaleniem. Za pierwszym razem rozrusznik kręci, ale fela nie pali. Odpala zawsze za drugim kręceniem. Problem pojawił się również dzisiaj z odpaleniem.

    Pawel wawa napisał:
    Czysty nie znaczy sprawny.


    Raczej sprawny. VAG nie pokazuje żadnych błędów, a po odpięciu wtyczki i przejechaniu paru km, fela złapała całkowity brak mocy. Do 50 km/h jechała jako tako, ale powyżej 50 km/h to był jakiś koszmar. Po podpięciu wtyczki i skasowaniu błedów wszystko wróciło do "normy".

    Pawel wawa napisał:
    Sprzęgło możesz zostawić w spokoju.


    Taki mam też zamiar o ile znajdę przyczynę tych wszystkich objawów gdzie indziej ;)

    0
  • #10 26 Maj 2014 14:56
    Pastrana19999
    Poziom 10  

    Przepustnica do wymiany .

    1
  • #11 26 Maj 2014 20:22
    carrot
    Moderator Samochody

    Ja bym się zastanowił czemu świeca na 4 cyl. jest taka jasna.., coś tam ubogo, weź jakiegoś plaka, albo zmywacz do hamulców i popsikaj po kolektorze ssacym

    1
  • #12 26 Maj 2014 21:58
    donpedro_rz
    Poziom 7  

    carrot napisał:
    Ja bym się zastanowił czemu świeca na 4 cyl. jest taka jasna.., coś tam ubogo, weź jakiegoś plaka, albo zmywacz do hamulców i popsikaj po kolektorze ssacym


    Wyszła jasna bo zdjęcie pstrykane z flashem. Wszystkie 4 świeczki jak leżą koło siebie to wyglądają praktycznie jednakowo.

    Zastanawiam się nad wtryskiwaczami czy nie leją. Objaw tego "szarpania" występuje jak się ciśnie gaz i wygląda to tak, że silnik jakby się "przytykał" na moment, potem następuje odpuszczenie, tak jakby dostała nagłej mocy, następuje szarpnięcie, jakby skoda wystrzeliła do przodu i tak w kółko. Trwa to dosłownie sekundy. A skoda jedzie takimi skokami, trochę jakby żabką, ale bardzo delikatną. Wtedy również obroty ładnie potrafią się kręcić, ale nie ma to przełożenia na samą moc auta. W styczniu miałem problem z odpalaniem (okazało się finalnie, że winny był padnięty czujnik temperatury silnika), mechanik wcześniej twierdził, że to wina wtryskiwaczy, przeczyścił je i stwierdził, że ma być ok. A jak czyszczenie nie pomoże to trzeba będzie wymienić. Czy jedynym sposobem na ich sprawdzenie jest ich wymontowanie i sprawdzenie np. za pomocą strzykawki i benzyny ekstrakcyjnej czy rozpylają czy leją równym strumieniem?

    Pastrana19999 napisał:
    Przepustnica do wymiany .


    Czemu twierdzisz, że to przepustnica? Gdyby był z nią problem to obroty powinny falować, a z tym problemu nie mam.

    0