Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Actros 2644 - za duże ciśnienie w układzie pneumatycznym

bmw525tds 22 May 2014 19:06 5043 17
  • #1
    bmw525tds
    Level 10  
    Witam posiadam Mercedesa Act rosa z 2007 r 2644 zawieszenie pełny resor.
    mam problem ponieważ ciśnienie w układzie pneumatycznym jest za duże, bije nawet do 12 bar a wcześniej odcinacz powietrza uruchamiał się przy 10 . Jest to duży problem ponieważ teraz przy 12 sprzęgło strasznie ciężko chodzi stawia duży opór tak jakby nie było na nim powietrza. Nie mam żadnych ubytków ciśnienia. Nadmienię że wymieniłem już zawór czterodrożny( ten koło osuszacza powietrza) oraz osuszacz. Butle na powietrze są czyste. Nie mam pojęcia co zrobić żeby sprzęgło działało lżej proszę o pomoc dziekuję.
  • #2
    DJ_Opornik
    Level 21  
    Nie jestem specjalistą od stricte Mercedesa, ale dysponując wiedzą ogólną jeszcze z czasów JZS powiem że nie dziwi mnie brak zmiany ciśnienia po wymianie zaworu 4-drogowego. Zbyt wysokie ciśnienie zasilania wiąże się z usterką zaworu regulacyjnego, który jest zabudowany w osuszaczu (przynajmniej tak było w pneumatyce Jelczańskich autobusów).
  • #3
    bmw525tds
    Level 10  
    dziwna jest ta usterka raz odcina przy 10 a raz bije do 12 prawie i odcina ale nie zmienia to faktu ze sprzęgłem czy przy 10 barach czy przy 12 dalej ciężko chodzi
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    bmw525tds
    Level 10  
    Wymieniłem sam filtr, a nie mam pojęcia czy jest jedno czy dwu komorowy. Jak to sprawdzić ? Tyle wiem ze jest firmy wabco.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    bmw525tds
    Level 10  
    zrobiłem tak jak mówiłeś ale nigdzie nie ucieka powietrze wszystko szczelne jest zmierzyłem ciśnienie na tej malej butli co daje powietrze na sprzęgło manometr pokazał 9 barów to dobrze? osuszacz mam jednokomorowy. upuściłem powietrze ze wszystkich butli no wszystko jest tak jak ma być czysto żadnej wody żadnych śladów oleju no ręce mi opadają a sprzęgło dalej ciężko chodzi. ma ktoś jakiś pomysł?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    bmw525tds
    Level 10  
    w zbiorniczku mam właściwy płyn. a co ma wspólnego koniec sprzęgła z wysprzęglaniem? auto dopiero co zrobiło 200 tyś więc napewno nie jest to końcówka sprzęgła ponieważ dobrze bierze nie ślizga.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    saron22
    Trucks specialist
    Ja tylko dodam od siebie, że nowe sprzęgło można wykończyć na dystansie 500km więc to, ze auto ma dopiero 200 tys nie ma zadnego znaczenia.
  • #12
    bmw525tds
    Level 10  
    i ja to wiem kolego ale tak jak mówie sprzęgło bierze dobrze tylko problem tkwi w wysprzęglaniu w zakresie od 8.5 do 9 bara jako tako lekko wysprzęgla ale przy 10 i wyżej to juz tragedia stawia taki opór jakby w ogóle nie było na nim powietrza tylko czemu skoro wszystko jest szczelne i dlaczego bije więcej niż 10 barów? w zimie bił do oporu ale wystarczyło ze podgrzałem osuszacz i odcinał przy 10. czy problem może tkwić w podstawie ?
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    bmw525tds
    Level 10  
    nie wiem czy ty w ogóle czytasz moje wpisy czepiasz się wysprzeglika i tarczy sprzęgła jak ci pisze ze sprzęgło działa dosyc poprawnie w zakresie od 8.5 do 9 bara a powyzej 9 działa cięzko i w tym jest sęk chce doprowadzic do tego zeby w tym wyższym zakresie działało tak samo jak w niższym
  • #15
    kwantor
    Level 38  
    Dlaczego nie doprowadzisz zatem ciśnienia do wartości, jaką przewidzieli twórcy pedału i wspomagania sprzęgła?
    Regulator trzeba by wymienić, czy wyczyścić.
    Jak nie ogarniasz, to popraw po konstruktorze- montując reduktor na 8,5 bara na zasilaniu wspomagania sprzęgła :D
  • #16
    bmw525tds
    Level 10  
    Dlaczego jesteś taki złośliwy? Nauczymy szanować się wzajemnie. Dzisiaj opuściłem powietrze ze wszystkich butli na mercedesie i na wózku dłużycowym i jak ręką odjął: sprzęgło chodzi tak jak ma chodzić, czasami przy 10 barach daje lekki opór, ale to bajka. Nie zamykam tematu, zobaczę co będzie jutro :)

    Proszę dbać o pisownię. Treść poprawiłem. [MS]
  • #17
    kwantor
    Level 38  
    Gdzie tu moja złośliwość??
    Jestem bardzo poważny i przyjaźnie nastawiony- czy coś nie tak doradziłem?

    Inna rzecz, że nie mam zamiaru umartwiać się publicznie i targać włosy na głowie, że ciśnienie w twoim samochodzie nie jest stabilne w układzie..
  • #18
    User removed account
    User removed account