Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira A 2.0 Di 82km2000r - P1125-03 , P0115-1

KrilanPL 22 Maj 2014 19:24 3087 1
  • #1 22 Maj 2014 19:24
    KrilanPL
    Poziom 8  

    Witam

    Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy :

    P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał
    P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji
    P1635 Przekaźnik żarzenia/-świeca żarowa Przerwa
    Poduszka pow. AB 6.4 1
    37 Obwód zapłonu napinacz pasa pasażer przedni Za duża rezystancja
    Zestaw wskaźników 3.0 1
    164 Czujnik temp. płynu chłodzącego Sygnał niezrozumiały
    Sterownik wentyl. 3.0 1
    2 Czujnik temp .płynu chłodzącego sygnał niezrozumiały
    163 Czujnik temp.płynu chłodzącego Brak sygnału
    164 Czujnik temp.płynu chłodzącego Sygnał niezrozumiały
    57 Żądanie wyłączenia sprężarki czynnika chłodzącego Brak sygnału
    . płynu

    Na pierwszy ogień poszła wina na EGR , odkręcam a tam tona mułu i pęknięta membrana , zakupiłem nowy EGR firmy SKV , wymieniłem uszczelki w kolektorze , wyczyściłem do cna kolektor i klapy wirowe.

    Samochód odżył ... do czasu po wyjechaniu na drogę ekspresową zauważyłem pojawienie się check engine i spadku mocy przy przekroczeniu 90 km/h (bardzo rzadko zdarza się ,że zapali się dopiero przy 120 km/l ale na 99 % robi to przy 90 km/h) ,który już nie znikał .
    Dodam ,że przy zapalonym cheku spalanie na kompie na 5 biegu pokazuje 8,8 litra na 100 km przy gazie w podłodze gdzie powinno być ze 12-15 litrów jak nic ...jak nie lepiej .

    Na drugi ogień poszedł czujnik temperatury P0115 Zakupiłem nowy za 20 złotych , zamontowałem i niestety bez zmian.
    Jednak wpadłem na pomysł ,żeby go całkowicie wypiąć i .... Eureka ! Samochód śmiga jak rakieta i nie traci mocy na żadnej prędkości. Dowiedziałem się ,że to zasługa zwiększonej "dawki" , ponoć silnik widzi bez czujnika ,że jest bardzo zimno.

    Szukając dalej rozwiązania problemu zakupiłem urządzenie ELM 327 bluetooth i połączyłem tabletem i programem ScanMyOpel .

    Przy przekroczeniu 90 km/h zapalił się check i pojawił błąd w tablecie P1125-03

    Uświadomiłem sobie ,że mechanik badając kompem samochód nie znalazł jednego błędu , który z nie wiadomych przyczyn nie zapisał się w pamięci auta.

    Czyli coś z ciśnieniem doładowania... Zamieniłem elektro-zaworki miejscami (turbo -vs ten pod aku) , otworzyłem je (czyste , membrany całe) , pomoczyłem MAP sensor w benzynie ekstrakcyjnej.

    Istotne uwagi :

    - Po otwarciu przepływki widzę tam taką płytkę (biała?) i ma pomarańczowy nalot , jakby tłuszcz , olej ?

    - Przy dodaniu gazu ( jeszcze jak nie ma checka) zanim samochód dostanie kopa
    jest ułamek sekundy takiego szarpnięcia , kangura i dopiero zaczyna rozpędzać.

    - Wydaje mi się ,że silnik jest mega gorący praktycznie nie idzie na nim łapy położyć (ściągnięta osłona) , ale termostat pokazuje max 90 stopni.

    Bardzo proszę o pomoc !

  • #2 31 Sty 2016 23:39
    arek-ma
    Poziom 2  

    Witam,
    mam podobny problem, czy poradziłeś sobie z nim?
    Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME