Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira A 2.0 Di 82km2000r - P1125-03 , P0115-1

KrilanPL 22 May 2014 19:24 5379 1
Texa Poland
  • #1
    KrilanPL
    Level 8  
    Witam

    Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy :

    P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał
    P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji
    P1635 Przekaźnik żarzenia/-świeca żarowa Przerwa
    Poduszka pow. AB 6.4 1
    37 Obwód zapłonu napinacz pasa pasażer przedni Za duża rezystancja
    Zestaw wskaźników 3.0 1
    164 Czujnik temp. płynu chłodzącego Sygnał niezrozumiały
    Sterownik wentyl. 3.0 1
    2 Czujnik temp .płynu chłodzącego sygnał niezrozumiały
    163 Czujnik temp.płynu chłodzącego Brak sygnału
    164 Czujnik temp.płynu chłodzącego Sygnał niezrozumiały
    57 Żądanie wyłączenia sprężarki czynnika chłodzącego Brak sygnału
    . płynu

    Na pierwszy ogień poszła wina na EGR , odkręcam a tam tona mułu i pęknięta membrana , zakupiłem nowy EGR firmy SKV , wymieniłem uszczelki w kolektorze , wyczyściłem do cna kolektor i klapy wirowe.

    Samochód odżył ... do czasu po wyjechaniu na drogę ekspresową zauważyłem pojawienie się check engine i spadku mocy przy przekroczeniu 90 km/h (bardzo rzadko zdarza się ,że zapali się dopiero przy 120 km/l ale na 99 % robi to przy 90 km/h) ,który już nie znikał .
    Dodam ,że przy zapalonym cheku spalanie na kompie na 5 biegu pokazuje 8,8 litra na 100 km przy gazie w podłodze gdzie powinno być ze 12-15 litrów jak nic ...jak nie lepiej .

    Na drugi ogień poszedł czujnik temperatury P0115 Zakupiłem nowy za 20 złotych , zamontowałem i niestety bez zmian.
    Jednak wpadłem na pomysł ,żeby go całkowicie wypiąć i .... Eureka ! Samochód śmiga jak rakieta i nie traci mocy na żadnej prędkości. Dowiedziałem się ,że to zasługa zwiększonej "dawki" , ponoć silnik widzi bez czujnika ,że jest bardzo zimno.

    Szukając dalej rozwiązania problemu zakupiłem urządzenie ELM 327 bluetooth i połączyłem tabletem i programem ScanMyOpel .

    Przy przekroczeniu 90 km/h zapalił się check i pojawił błąd w tablecie P1125-03

    Uświadomiłem sobie ,że mechanik badając kompem samochód nie znalazł jednego błędu , który z nie wiadomych przyczyn nie zapisał się w pamięci auta.

    Czyli coś z ciśnieniem doładowania... Zamieniłem elektro-zaworki miejscami (turbo -vs ten pod aku) , otworzyłem je (czyste , membrany całe) , pomoczyłem MAP sensor w benzynie ekstrakcyjnej.

    Istotne uwagi :

    - Po otwarciu przepływki widzę tam taką płytkę (biała?) i ma pomarańczowy nalot , jakby tłuszcz , olej ?

    - Przy dodaniu gazu ( jeszcze jak nie ma checka) zanim samochód dostanie kopa
    jest ułamek sekundy takiego szarpnięcia , kangura i dopiero zaczyna rozpędzać.

    - Wydaje mi się ,że silnik jest mega gorący praktycznie nie idzie na nim łapy położyć (ściągnięta osłona) , ale termostat pokazuje max 90 stopni.

    Bardzo proszę o pomoc !
  • Texa Poland
  • #2
    arek-ma
    Level 2  
    Witam,
    mam podobny problem, czy poradziłeś sobie z nim?
    Pozdrawiam