Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter chiński-światła zapalają się dopiero po naciśnięciu hamulca lub klaksonu.

22 Maj 2014 19:47 3018 5
  • Poziom 2  
    Witam, światła w skuterze po odpaleniu świecą w miarę, lecz po czasie prawie wcale nie świecą nawet na wysokich obrotach. Po wciśnięciu hamulca lub klaksonu światła, które słabo świeciły świeca dobrze, a po włączeniu kierunkowskazu migają, gdy kierunek się zapala to i światła się zapalają tak jak powinny. Napięcie na akumulatorze to 13V a ładowania troszkę ponad 15V, regulator napięcia jest dobry, okablowanie sprawdzałem i jest w porządku, nie wiem co z nim, dlatego pytam Was i proszę o pomoc, z góry dziękuje.
    Chciałem jeszcze spytać, do czego są te oporniki w załączniku? Ten niżej gdy sprawdzałem miernikiem pokazywało "przejście" od kabla do masy, a ten wyżej (z różowym kablem) nie pokazywało nic.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Ja bym zaczął od sprawdzenia połączeń masowych lamp itp. bo wszystko wskazuje na to, że to właśnie tam jest problem [zaśniedziałe styki, konektory itp.] .
  • Poziom 2  
    sprawdzałem wszystko i wygląda, ze jest dobrze, poza tym puściłem kablem od akumulatora masę do lampy i nadal to samo. napięcie na żarówce wzrasta, gdy wcisnę hamulec, lub coś włączę, co prawdopodobnie jest zasilane prosto z akumulatora. dzięki za odpowiedź
  • Poziom 35  
    Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej lampie, może włókno "postojówki" świeci razem ze "stopem" i napięcie stałe "krąży" po nieuprawnionych odcinkach instalacji. Przypominam, iż w tych skuterach z akumulatora zasilane są: światło hamowania, sygnał dźwiękowy i kierunki, natomiast światło drogowe, mijania i postojówki zasilane są napięciem zmiennym z prądnicy prądu zmiennego (alternatora).
  • Poziom 28  
    Niekoniecznie, mam kingway-a i światła są fabrycznie z akumulatora. A tu nie wiemy jak jest, może tylko tyle, że coś nie działa...
  • Poziom 2  
    Staszek49 napisał:
    Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej lampie, może włókno "postojówki" świeci razem ze "stopem" i napięcie stałe "krąży" po nieuprawnionych odcinkach instalacji. Przypominam, iż w tych skuterach z akumulatora zasilane są: światło hamowania, sygnał dźwiękowy i kierunki, natomiast światło drogowe, mijania i postojówki zasilane są napięciem zmiennym z prądnicy prądu zmiennego (alternatora).

    Posiadam go od nowego i zawsze tak było z opornikami, żarówki wszystkie poprawnie są, sprawdzałem pare razy. Zgadza się, te zasilane z akumulatora działają poprawnie, a dodatkowo gdy je załączę to i te z prądnicy działają poprawnie. Wszystko wygląda, że jest dobrze, niestety tylko wygląda.