Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 1,8 B - gaśnie, dusi się na wolnych obrotach

22 Maj 2014 20:01 2520 11
  • Poziom 13  
    Witam, Peugeot Partner 1,8 benzyna z gazem STAG-4. Podczas jazdy w trasie nie wykazuje żadnych kłopotów, rozpędza się płynnie do 160 km/h zarówno na benzynie i gazie. Natomiast gdy tylko chwilę postoi na wolnych obrotach np. skrzyżowanie- obroty spadają trzęsie silnikiem i gaśnie. Odpala wtedy bez problemu ponownie (silnik ciepły) Natomiast jak odpalam go zimnego rano to muszę chwilę go pokręcić. Nie mam katalizatora w tym samochodzie, został jeszcze u poprzedniego właściciela wycięty i zastąpiony strumienicą ( atrapą katalizatora). Dłuższy czas walczę z tym samochodem i nic, wymieniłem już na nowe czujniki przepustnicy, świece, przewody wysokiego, cewkę zapłonową, czujnik wału, sondę lambda i czujnik temp. silnika. Usterka minimalnie się zmniejszyła ale nadal gaśnie i dusi się na wolnych obr.Na benzynie o wiele bardziej uwidacznia się ta wada na gazie mniej. Bardzo duże spalanie benzyny, aż śmierdzi benzyną w samochodzie, gazu pali max 12 litrów miasto. Nie potrafię zdiagnozować co za przyczyna tych moich kłopotów mimo już sporemu nakładowi czasu i finansów. Mam prośbę o wasze sugestie czy nie pomijam czegoś istotnego co warto sprawdzić aby wreszcie prawidłowo zdiagnozować i naprawić tą usterkę.
  • Poziom 19  
    Który rok jest tego auta. ?
  • Poziom 13  
    sorki, zapomniałem napisać PEUGEOT PARTNER 1,8 , 1999 rok.
    Dodam jeszcze że czasami pali mi się kontrolka od sondy lambda , mimo że jest założona nowa , nie używana. I dodam jeszcze że po wymianie tej sondy naprawdę była poprawa, samochód nie gasł i obroty silnika były równe. Natomiast miałem awarię że nie załączał się wentylator chłodnicy i jak oddałem do elektryka żeby poszukał usterki - po naprawie tego wentylatora z powrotem samochód gaśnie i obroty wariują na wolnych. Tak jakby niechcący coś dotknięto i spowodowało to powrót usterki.
  • Poziom 19  
    Ojciec mój ma dokładnie takie samo auto z tego samego roku kupione w salonie + LPG.
    W przeciągu całego użytkowania wymieniłem map sensora dwa razy bo właśnie takie same objawy były jak opisujesz.
    Uszkodzenie zawsze następowało po eksplozji w kolektorze ssącym.
    Koszt tego czujnika to ok 250zl tyle płaciłem ostatnim razem.
  • Poziom 13  
    dzięki za zainteresowanie tematem , przyznam się że nie słyszałem o czymś takim jak map-sensor, ok spróbuję pójść tym tropem i go wymienić. Gdzie dokładnie się on znajduje i jak go wymienić? pozdrawiam
  • Poziom 13  
    chciałem zrobić diagnostykę, po objechaniu kilku super mechaników w Radomiu specjalizacja francuskie, dałem sobie spokój, nikt nic nie wie każdy co innego każe wymieniać dlatego jestem zdany teraz na siebie. nie mogę załadować obrazka dodanego powyżej przez cybkryst
  • Poziom 29  
    Diagnostyka PP2000 coś powie + ktoś kto potrafi z niego korzystać.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mimo wszystko to proste auto. Diagnostyka to nie tylko poczytanie sobie błędów. Namawiam. Zaoszczędzi kosztów.
  • Poziom 29  
    Tylko później nie płacz, że wymieniłeś połowę osprzętu silnika a i tak usterka nie jest usunięta.