Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 1,8 B - gaśnie, dusi się na wolnych obrotach

serwis.urz.biurowych 22 Maj 2014 20:01 2403 11
  • #1 22 Maj 2014 20:01
    serwis.urz.biurowych
    Poziom 13  

    Witam, Peugeot Partner 1,8 benzyna z gazem STAG-4. Podczas jazdy w trasie nie wykazuje żadnych kłopotów, rozpędza się płynnie do 160 km/h zarówno na benzynie i gazie. Natomiast gdy tylko chwilę postoi na wolnych obrotach np. skrzyżowanie- obroty spadają trzęsie silnikiem i gaśnie. Odpala wtedy bez problemu ponownie (silnik ciepły) Natomiast jak odpalam go zimnego rano to muszę chwilę go pokręcić. Nie mam katalizatora w tym samochodzie, został jeszcze u poprzedniego właściciela wycięty i zastąpiony strumienicą ( atrapą katalizatora). Dłuższy czas walczę z tym samochodem i nic, wymieniłem już na nowe czujniki przepustnicy, świece, przewody wysokiego, cewkę zapłonową, czujnik wału, sondę lambda i czujnik temp. silnika. Usterka minimalnie się zmniejszyła ale nadal gaśnie i dusi się na wolnych obr.Na benzynie o wiele bardziej uwidacznia się ta wada na gazie mniej. Bardzo duże spalanie benzyny, aż śmierdzi benzyną w samochodzie, gazu pali max 12 litrów miasto. Nie potrafię zdiagnozować co za przyczyna tych moich kłopotów mimo już sporemu nakładowi czasu i finansów. Mam prośbę o wasze sugestie czy nie pomijam czegoś istotnego co warto sprawdzić aby wreszcie prawidłowo zdiagnozować i naprawić tą usterkę.

    0 11
  • #2 23 Maj 2014 00:28
    cybkryst
    Poziom 19  

    Który rok jest tego auta. ?

    0
  • #3 24 Maj 2014 12:15
    serwis.urz.biurowych
    Poziom 13  

    sorki, zapomniałem napisać PEUGEOT PARTNER 1,8 , 1999 rok.
    Dodam jeszcze że czasami pali mi się kontrolka od sondy lambda , mimo że jest założona nowa , nie używana. I dodam jeszcze że po wymianie tej sondy naprawdę była poprawa, samochód nie gasł i obroty silnika były równe. Natomiast miałem awarię że nie załączał się wentylator chłodnicy i jak oddałem do elektryka żeby poszukał usterki - po naprawie tego wentylatora z powrotem samochód gaśnie i obroty wariują na wolnych. Tak jakby niechcący coś dotknięto i spowodowało to powrót usterki.

    0
  • #4 24 Maj 2014 17:05
    cybkryst
    Poziom 19  

    Ojciec mój ma dokładnie takie samo auto z tego samego roku kupione w salonie + LPG.
    W przeciągu całego użytkowania wymieniłem map sensora dwa razy bo właśnie takie same objawy były jak opisujesz.
    Uszkodzenie zawsze następowało po eksplozji w kolektorze ssącym.
    Koszt tego czujnika to ok 250zl tyle płaciłem ostatnim razem.

    0
  • #5 24 Maj 2014 18:33
    serwis.urz.biurowych
    Poziom 13  

    dzięki za zainteresowanie tematem , przyznam się że nie słyszałem o czymś takim jak map-sensor, ok spróbuję pójść tym tropem i go wymienić. Gdzie dokładnie się on znajduje i jak go wymienić? pozdrawiam

    0
  • #8 26 Maj 2014 19:08
    serwis.urz.biurowych
    Poziom 13  

    chciałem zrobić diagnostykę, po objechaniu kilku super mechaników w Radomiu specjalizacja francuskie, dałem sobie spokój, nikt nic nie wie każdy co innego każe wymieniać dlatego jestem zdany teraz na siebie. nie mogę załadować obrazka dodanego powyżej przez cybkryst

    0
  • #9 26 Maj 2014 20:04
    elemen_th
    Poziom 29  

    Diagnostyka PP2000 coś powie + ktoś kto potrafi z niego korzystać.

    0
  • #10 26 Maj 2014 20:12
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Mimo wszystko to proste auto. Diagnostyka to nie tylko poczytanie sobie błędów. Namawiam. Zaoszczędzi kosztów.

    1
  • #12 02 Cze 2014 10:36
    elemen_th
    Poziom 29  

    Tylko później nie płacz, że wymieniłeś połowę osprzętu silnika a i tak usterka nie jest usunięta.

    0