Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 5 - dziwne zachowania centralnego zamka drzwi tylnych przesuwnych

23 Maj 2014 10:46 8751 10
  • Poziom 9  
    Witam

    Od roku jestem posiadaczem mazdy 5 2005r. i borykam się z dziwnym problemem zamykania/otwierania przez central zamek drzwi tylnych (prawe/lewe)

    Objawy usterki :

    Auto zamknięte pozostawione na czas dłuższy niż ok 30 minut - chcąc otworzyć po kliknięciu na pilot słychac prace wszystkich siłowników lecz tylko przednie drzwi i bagażnik się otwierają. Tylne drzwi w dalszym ciągu zamknięte - ponowne 2-4 kliknięć w komendę otwórz wreszcie powodują odblokowanie zamka drzwi tylnych.

    Obserwując ze środka widać jak rygiel próbuje przy każdej próbie się przesunąć w żądaną pozycję lecz nie udaje mu to się do końca - dopiero po kilku próbach jest OK.

    Ta sama sytuacja jest gdy auto stoi z odblokowanymi drzwiami i chcemy je zamknąć - też drzwi przednie za pierwszym kliknięciem - tył za kolejnymi 2-5


    CIEKAWOSTKA: gdy już uda się auto w pełni otworzyć to kolejne próby wykonane w krótkich odstępach czasu po udanym otwarciu przebiegają pomyślnie - zamek działa wtedy jak należy tj. zamyka i otwiera z pierwszego kliknięcia.

    Działa poprawnie do kolejnej dłuższej przerwy w użytkowaniu zamka niż ok 30 minut.


    Ostatnio w jednych drzwiach siłownik przestał kompletnie reagować na komendy więc zakupiłem NOWY - po wymianie sytuacja nadal wygląda tak jak w opisie powyżej, więc sprawę uszkodzonego siłownika wykluczam przy tym problemie.

    Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie gdzie szukać przyczyny...
    czy jest to kwestia za słabego prądu idącego na siłownik za pierwszym strzałem... czy kwestia mechaniczna zamka...

    Jeśli ktoś ma podobne problemy lub inne problemy z drzwiami prosze o kontakt
    mam pomocne materiały w zakresie rozbiórki tych drzwi.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    spróbuj rozebrać drzwi przeczyścić albo istnieje możliwość że auto było bite i wymienili na chińskie :(
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Drzwi rozbierałem wczoraj bo wymieniałem ten uszkodzony siłownik. Wszystko tam było fabryczne nietknięte, jeśli chodzi o czyszczenie to zastanawiam się co tam czyścić bo dużo elementów tego zamka jest w fabrycznym smarze.
  • Poziom 18  
    Wiem że wymieniłeś siłownik ale czy rozruszałeś(smarowanie), cały mechanizm zamka itp.A czy styki w drzwiach przeczyszczone i sprawdzona instalacja elektryczna w drzwiach.W większości przypadków padają siłowniki.Tak jakby słabły silniczki w nich.Zima też pozostawia problemy w tych drzwiach.
  • Poziom 9  
    https://www.youtube.com/watch?v=cv32QLgf6ek pod tym adresem mozna zerknąć na ten zamek z bliska...
    Niewiem co masz kolego na myśli piszac rozruszałeś zamek ?
    z pilota moge kilkanaście razy pod rząd zamykać i otwierać i wszystko chodzi bez problemu do czasu gdy dam mu spokój na dłuższą chwilę...
  • Poziom 18  
    O to chodzi czy jak ręcznie pociągniesz za to cięgno co ciągnie siłowni czy lekko otwiera i zamyka.Czy trzeba dużo siły użyć.
  • Poziom 9  
    uważam że ręczne zamykanie chodzi normalnie bez żadnych większych oporów...
  • Poziom 18  
    No to problem w elektryce i siłowniku.Poczytaj w necie pod które przewody w drzwiach(siłownik), podpiąć np:żarówkę i sprawdzić jak zaświeci i jak długo po długim czasie nieużywania i po krótkim.
  • Poziom 9  
    Problem w dalszym ciągu nie rozwiązany,
    Wie ktoś moze gdzie w tym aucie szukać modułu centralnego zamka i czy moduł ten był taki sam w modelu 2009r. tj. druga generacja ?
  • Poziom 9  
    Podobno chodzi o zimne luty sterownika, wie ktos gdzie on jest
  • Poziom 9  
    PROBLEM ROZWIĄZANY - zimne luty na płycie modułu central zamka - naprawa kosztowała mnie 50zł i po temcie ;)

    Jeśli ktoś będzie wam wciskał ze trzeba wymienić słownik to bzdura - chyba że drzwi w ogóle są martwe na central zamek.