Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Autoalarm RTX vulcan v3 - Brak sygnalizacji oraz sterowanie bagażnikiem

esculapp 23 May 2014 16:12 6468 10
Optex
  • #1
    esculapp
    Level 9  
    Witam,

    mam problem z alarmem samochodowym. Po jego montażu działa jedynie centralny zamek z pilota. ( brak sygnalizacji kierunkowskazami oraz syreną, nie działają krańcówki, oraz nie działa zdalne otwieranie bagażnika, dioda led również nie świeci).

    W pierwszej kolejności sprawdziłem czy z centralki dochodzi napięcie do przekaźnika, który ma sterować siłownikiem bagażnika oraz do kierunkowskazów- nie było napięcia.

    Centralkę odesłałem na gwarancję ( w karcie gwarancyjnej napisane jest, że wymieniono 'ULN 2003'.
    Sprawdziłem czy z centralki dochodzi napięcie do przekaźnika sterującego otwieraniem klapy bagażnika- jest ( 0,6V). Przekaźnik 'cyka' ale nie daje napięcia na siłownik.
    Do kierunkowskazów nie ma żadnego sygnału.

    Siłownik oraz przekaźnik sprawdzałem, są sprawne.

    Może ktoś nakieruje mnie gdzie szukać problemu? Ewentualnie źle podłączyłem instalacje, przy czym starłem się wszystko dokładnie wykonać.

    Pozdrawiam
  • Optex
  • #2
    bajer1
    Level 27  
    Witam
    Kolego a ten alarm nie jest w trybie sterowania tylko zamkiem wtedy alarmy zachowują sie tak.Poczytać instrukcje .Piszesz że cyka przekażnik ale jest napięcie na przekaźniku ??(zasilanie) . Daj schemat bo coś szukałem i nie mogę znaleść i napisz jak podłączyłeś i instrukcje podaj.Nieraz trzeba podać 2 napięcia 12v+.
    Wymienili układ zawierający 7 par tranzystorów w układzie darlingtona, wspólny emiter. Nadaje się do sterowania silnikami lub przekaźnikami.
    Pozdrawiam
  • #3
    esculapp
    Level 9  
    Autoalarm RTX vulcan v3 - Brak sygnalizacji oraz sterowanie bagażnikiem

    Niestety w alarmie nie ma możliwości zmiany trybu pracy: sam centralny zamek lub całościowo alarm.

    Do przekaźnika podłączone jest zasilanie 12v( jednym kablem). Przekaźnik nie podaje napięcia do siłownika ( podczas otwierania).
  • Optex
  • Helpful post
    #4
    bajer1
    Level 27  
    Witam
    Poprawiłem schemat z przekaźnikiem otwierania klapy bagażnika teraz powinno działać.(czerwona kreska) Autoalarm RTX vulcan v3 - Brak sygnalizacji oraz sterowanie bagażnikiem
    A kolega niech odepnie kabelki biały,niebieski i teraz co robi alarm?jak się zachowuje ?
    Ma kolega instrukcje aby poczytać?
    GŁOŚNE LUB CICHE UZBRAJANIE/ROZBRAJANIE
    System może potwierdzać uzbrojenie lub rozbrojenie sygnałem dźwiękowym (syreną) i świetlnym (kierunkowskazami) lub tylko sygnałem świetlnym. Przełączenia na ciche/głośne potwierdzenie można dokonać za równo w trybie uzbrojenia jak i rozbrojenia. Nie zależnie od ustawionego trybu, alarmowanie spowodowane naruszeniem dowolnego czujnika zawsze sygnalizowane jest sygnałem dźwiękowym i świetlny (dźwiękiem syreny i błyskami kierunkowskazów) U konkurencji zwykle trzeba przyciskać odpowiedni przycisk pilota w zależności od tego jak ma się uzbroić alarm - u nas tak nie ma
    ODDZIELNE OTWARCIE SAMEGO BAGAŻNIKA (dodatkowy kanał)
    W pojazdach gdzie konstrukcja zamka pozwala na jego zwolnienie za pomocą siłownika (zamek zatrzaskiwany) , możliwe jest jego zdalne otwarcie. W zależności od potrzeby możliwe jest otwarcie bagażnika po uprzednim rozbrojeniu i otwarciu centralnego zamka lub tylko po rozbrojeniu – zamki drzwi pozostają zamknięte Żaden z konkurencyjnych alarmów tego nie oferuje
    POMINIĘCIE STREFY OCHRONY CZUJNIKÓW DODATKOWYCH
    System umożliwia uzbrojenie bez czujników dodatkowych (udaru, innych opcjonalnych) Większość alarmów konkurencyjnych nie ma takiej możliwości

    Może zle kolega wybrał opcje ??
    Pozdrawiam.
  • #5
    esculapp
    Level 9  
    Alarm sprawdzę na początku tygodnia, teraz nie mam jak.

    Instrukcja:
    Autoalarm RTX vulcan v3 - Brak sygnalizacji oraz sterowanie bagażnikiem Autoalarm RTX vulcan v3 - Brak sygnalizacji oraz sterowanie bagażnikiem
  • Helpful post
    #6
    bajer1
    Level 27  
    Witam
    Kolega żle podłączył alarm jest w trybie pasywnym, działa tylko centralny (biały kabelek ma bez przerwy +12v)i to może być przyczyną takiego zachowania alarmu.
    Pozdrawiam
  • #7
    esculapp
    Level 9  
    Dzięki za pomoc, po odłączeniu 12v po zapłonie wszystko działa w alarmie jak należy.

    Tylko jest problem z otwieraniem bagażnika, podłączyłem tak jak na schemacie (2x12v), trzy razy otworzyłem i się przegrzał silniczek w siłowniku (bardzo mocno się nagrzał, poleciał dym) teraz już nie działa. I tu mam pytanie, czy błędnie podłączony jest przekaźnik a może siłownik był kiepski?
  • #8
    bajer1
    Level 27  
    Witam
    Ten przewód biały ma być podłączony do stacyjki po zapłonie(12v podczas pracy silnika) aby w czasie jazdy nie włączyć alarmu .Przekaźnik musi mieć 2x12V bo inaczej nie działa ale może masz długi czas pracy 3,5 sekundy a ma być 0,8 i dlatego przegrzał się siłownik albo tak jak piszesz made in china a po za tym klapę otwiera się raz a nie pstryka .
    Montowałem alarmy kiedyś trochę i pracują po 12-14 lat sam się dziwię że to działa jeszcze ale kiedyś sprzęt był mocniejszy.
    Pozdrawiam
  • #9
    esculapp
    Level 9  
    Witam ponownie,

    dzięki za pomoc. Alarm działa jak należy. Tylko mam problem dalej z siłownikiem od klapy bagażnika. Po podłączeniu 2x12V ( tak jak na schemacie) podawane jest cały czas napięcie 12v na siłownik, cały czas pracuje siłownik.
  • #10
    bajer1
    Level 27  
    Witam
    Jak pracuje cały czas ? powinien tylko jak przycisk na pilocie wciśnięty. A jak odepniesz przewód zielony końcówka 85 to przestaje pracować?
    Pozdrawiam
  • #11
    Miły123
    Level 1  
    Jeszcze nie taki stary kotlet ;)
    Mam nadzieję, że komuś się przyda.

    Miałem ten sam problem z przekaźnikiem, który podawał cały czas prąd na siłownik. Winny był dołączony do alarmu przekaźnik, okazało się, że jest cały czas zwarty a otwiera się tylko na chwilkę po podaniu sterowania z centralki alarmu. Wymiana przekaźnika na odpowiedni typ taki, który jest cały czas rozwarty a zwiera styki 30 i 87 na chwile, rozwiązała problem.